zie ook:
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/bolton.htm
(onderste tabel geeft wat opties voor naalden)
de beste optie is naar mijn mening om eens naar de rollenbank te gaan, daar kunnen ze zowel de ontsteking als de carburatie goed zetten.
FWIW,
Theo van den Bogaard
- Login of registreer om te reageren
RE: Starten/afstellen dubbele Hs2
Ingediend door Chielsea op do, 08-06-2006 09:52
Opstelling:
-inno uit 75
-1293 blok met 276 en een geflowde kop.
-standaard rc40 met enkele demper achter
-Standaard ontsteking
-rechtvertande bak
-dubbele hs2 met standaard naalden nieuwe buisjes en nieuwe pakkingen + pipercross filters.
-een tankje euro 95
Probleem:
-auto bij een garage op het juist(?) aantal graden laten stellen + "proberen" te laten afstellen, daarna is de auto teruggekomen om door mij de laatste simpele dingetjes te monteren (maar natuurlijk wilde ik eerst een rondje rijden )
-maar niet starten van de auto (in eerste instantie)
-na zelf wat mengsel te maken (benzine over de filters gieten) wel starten (veel gas op toeren houden boven 4000 anders viel de motor uit ) STINKEN! (door de benzine die over de uitlaat viel natuurlijk (achteraf niet zo'n slim plan dus, omdat zo de auto bijna in de fik had kunnen vliegen))
-bougies schoongemaakt + bougiekabels beter gemonteerd
-daarna nogmaals starten met choke vol open laten staan (ongeveer 2,5 tot 3k toeren)
-rustig terug laten zaken, bleef de auto stationair draaien op 1,5 tot 2k toeren) (schoot telkens terug)
-draaide niet echt mooi rond, trekt wel goed op met wegrijden (mooi toerental, trekt ook mooi door in hogere toerengetallen) (wat een geluid he! bak + uitlaat + hs2's ) (ongeveer 60 p/uur gereden in 3 met 3500 toeren)
Vraag:
-is er een makkelijke manier om dit beter af te stellen (no tools)
-wat voor tools zou ik dan moeten kopen als dit dus niet kan
-als het dan nog niet lukt, wie kan me helpen ermee!!
-wat voor naalden zouden erin moeten (zou het hier aan kunnen liggen dat het stationair allemaal niet wil)
kortom help!