startonderbreker mini

default

RE: startonderbreker mini

hallo mini fan's

ik heb laats een motor gekocht van een mini

1300 spi helemaal compleet bj +- 1996

kabelboom
brandstoftank + pomp
computer
enz enz te veel om op te noemen

heb het nu allemaal in mijn mini gebouwd .

MAAR krijg hem niet meer van de startonderbreker af

ben nu ondertusse zover dat de startmotor wel rondgooit , maar hij krijgt brandstof

zit met de handen in mijn haren ben al 4 maanden aan het zoeken wie kan mij helpen

zit die blokkering inde computer ??
of in zo'n los kastje?

het lijkt me een electrisch blokkering

alvast bedankt dennis

RE: startonderbreker mini

Zover ik weet zit er standaard geen startblokkering op een Spi, maar draait de benzinepomp wel? Heeft ie een vonk?

Toen ik een keer een blok ge(de) monteerd heb van een Spi heb ik de aanvoer en retour omgewisseld...gevolg: geen benzine.

Dennis

default

RE: startonderbreker mini

hij vonkt wel

maar geen benzine

de brandstofpomp krijgt geen stroom

ik weet niet wat het is


mvgr dennis

RE: startonderbreker mini

Je zegt dat je geen spanning hebt op je brandstofpomp;
Bij een SPI zit een "inertia switch" ingebouwd,
als je een botsing krijgt springt die uit,
en moet die opnieuw ingedrukt worden.

Heb je die ook ingebouwd ?
normaal gesproken zit die tegen het schutbord,
in de motorruimte aan de bestuurderskant.

Heb je al rechtstreeks spanning op de brandstofpomp gehad?

Als je schema's nodig hebt heb ik die wel voor je.

RE: startonderbreker mini

Als je ECU is geprogrameerd met de originele startonderbreker, dan kun je je lol op....maar dan anders. :x
Ik heb ook een SPI met standaard startonderbreker af fabriek.
Toen ik er problemen mee kreeg (inderdaad, auto was niet meer van de startonderbrekr af te halen) ben ik ook even bezig geweest om het voor elkaar te krijgen.
Ik zou zeggen, zoek maar eens op het forum!

RE: startonderbreker mini

Ik heb precies hetzelfde gedaan als jij, een spi in een gewone Mini gebouwd. Bij mij ging in eerste instantie ook de branstofpomp niet draaien, dit omdat ik nog niet alle sensors had aangsloten (die in de luchtfilter nog niet). Blijkbaar gaat het brandstofpomp relais nog niet inschakelen als de ECU niet alle sensoren 'ziet'.

Ook wat Sander zegt klopt, check je inertia switch.
Dat is een grote drukschakelaar die ergens aan je schutteboord ter hoogte van de radiator hoort te zitten (wat natuurlijk geen garantie geeft dat ie nu bij jou ook op die plek zit maar gezien zijn plek in de kabelboom moet ie daarwel ergens in de buurt rondhangen)
Daar zit een kogeltje in die los gaat als ie een tik krijgt, dan moet je hem weer indrukken. Heb je die schakelaar ook ingebouwd? De kabeltjes die er in horen te gaan zijn wit/paars en bruin/groen en ziet er zo uit: