Gewoon een 1275 blok als basis nemen. Maakt niet zo veel uit welk. "A+" is iets beter dan een gewone "A". Maar je zal toch al gauw bij een A+ uitkomen. :-)
Hoeveel vermogen je er uit haalt ligt er aan hoeveel moeite er voor doet (icm kennis) en hoe diep je beurs is. ;-)
- Login of registreer om te reageren
RE: Straat legale Mini Racer
Ingediend door RallyMiniSebastian op do, 19-10-2017 13:01
Hallo,
Ik ben van plan een Straatlegale Racer Mini te maken om op festivals, meeting en circuits aan mensen te laten zien dat deze auto's misschien wel klein zijn, maar zeker niet langzaam.
Natuurlijk kan ik dit doen door een Japans blok in de auto te gaan gooien maar ik wil juist de charme van het originele blok behouden.
Echter weet ik op dit moment niet goed wat het handigst is om te gaan gebruiken en te gaan tunen.
Een Spi?
Of een Carberateur motor.
Momenteel rij ik zelf in een Rover 1.3 Spi en heb mijn motor gereviseerd en verschillende modificaties aan gedaan, waaronder:
AP oliepomp,
Maniflow stage 2 LCB with larger centre pipe,
Maniflow decat 1 7/8" singlebox exhaust,
Competition valves,
Cillinders twee keer gehoned,
Alu 2-core Radiator,
Silicone Radiator hose,
Dynamo 70 amp,
En zijn alle onderdelen die ook maar een beetje versleten zijn vervangen.
Ik wil graag die racermini van de grond af aan opbouwen, dus beginnen met een carosserie en daar alles op zetten.
Echter ben ik aan het twijfelen om mijn gereviseerde blok om te zetten in de racer mini en dan een programmeerbare ECU eraan toe te voegen, of een nieuw blok erin te zetten.
Misschien vraag je je af, waarom ga je niet gewoon verder met de auto die je nu hebt?
Deze wil ik graag zo origineel mogelijk houden.
Dus mijn vraag is, welk blok is qua prijs/vermogen ratio het beste? En uit welk blok is het meest vermogen te verkrijgen?
Waarschijnlijk heb ik nog honderden vragen in mijn achterhoofd waar ik nu niet op kan komen. Maar het heeft ook nog tijd.