Eindoverbrengingen wisselen is niet zo'n probleem. Je moet alleen even de boel lichten, de motor kan op de bak blijven. Ochtendje werk (niet lang uitslapen).
Over die straight-cut: geen synchro op de tweede (terug van 3 naar 2)? Da's erg vreemd. Sommige hebben een ongesynchroniseerde 1, of zijn helemaal ongesynchrosineerd. Is de synchro-ring niet gewoon versleten? Die kan je vervangen, zonder enige vorm van metaalbewerking. Tel voor de zekerheid de tanden even na, veel straigth-cut bakken zijn voor de racerij gemaakt (je wilt die herrie ook niet in een straat-auto) en die hadden vaak een langere 1 en de rest dus close ratio.
Hugo
- Login of registreer om te reageren
RE: Straightcut gearbox
Ingediend door IteCa op vr, 11-07-2003 22:36
Het is me verteld dat deze van de red hot kleiner (sneller optrekken en minder rap in topsnelheid) is dan die red flame.
Nu heb ik nog beide in bezit.
Ik wil die eindoverbrenging wel wisselen.
Want niet tegenstaande dat de red flame motor nog maar weinig kilometers heeft en erg goed draait is ie wel een stuk 'trager' in het optrekken.
Is dit nog redelijk te doen om die te wisselen (twee tandwielen dacht ik).
ja sorry voor de vele vraagskes
Maar was er gewoon nog niet opgekomen om te zien naar mini-forum
heb al op search gezien maar niet echt iets van gevonden.
Dan nog een vraagske over een gearbox
probleem is dat er geen synchronisatie is op de 2de versnelling.
Is dit te herstellen (lees zelf uitelkaar halen)
frezen en draaien om nieuw stukken te maken is geen probleem.
en hoeveel is een staightcut egenlijk waard?
zijn wel dezelfde verhoudingen dacht ik.