http://tinyurl.com/bp9t5xr
geen idee of je plaats hebt voor zoiets, maar dit lijkt me te kunnen werken ...
groetjes,
Theo van den Bogaard
- Login of registreer om te reageren
http://tinyurl.com/bp9t5xr
geen idee of je plaats hebt voor zoiets, maar dit lijkt me te kunnen werken ...
groetjes,
Theo van den Bogaard
Lijkt me geen mini de foto van Theo..een kitcar of zo ??
Alhoewel het wel een stuurhuis betreft van een mini..
Enigste simpele oplossing die eigenlijk ook te zien is op de foto..is de beugels zo breed maken dat de sleuf [in het stuurhuis waar de beugel zit] volledig is opgevuld zodat het stuurhuis niet meer naar links of rechts kan schuiven.
Oftewel bredere beugels maken.
Brede beugels: is een goeie ja. Die dingen zijn al ergens te krijgen of toch maar zelf uit een rots hakken?
plaatje is inderdaad van een kitcar (Sylva something ...)
alternatief misschien:
http://www.canleyclassics.com/?xhtml=xh ... roduct.xsl
misschien dat de vorm anders moet vanwege het plaatwerk van de mini?! waar het stuurhuis op ligt ..
succes,
Theo van den Bogaard
Ja,zoiets.
Het enigste wat je nodig hebt uit deze kit is de ene helft van die aluminium beugel.
Even kijken of het breed genoeg is om in de sleuf van het stuurhuis te prakken,anders even op maat maken.. en klaar... Ahum..
Maar dat is het idee.
Even zelf kopieren met de juiste maat..en er 2 extra maken..
Ik heb toevallig het zelfde probleem bij mijn R1 Mini, door de extra krachten gaat inderdaad het stuurhuis wat schuiven na verloop van tijd. Er is zat te vinden wat zou kunnen passen zonder veel aanpassing, ik laat het weten als ik wat gevonden heb. Ik heb al wat liggen alleen nog geen tijd gevonden om te passen.
schijnt dat deze ook te gebruiken zijn...
http://www.rallydesign.co.uk/product_in ... ts_id=7335
Hmmm ja.. wordt denk ik toch maar zelf engineeren. Wie weet maar ff wat bulk productie voor liefhebbers. Liefst heb ik een massieve beugel die kwa vorm de boel opsluit van links naar rechts en tevens op klemkracht goed aanligt op de body. IN het geval dat het van hoog kwaliteit alu wordt gemaakt heb je niet eens het anti-galvanische plakkertje meer nodig dat tussen beugel en huis moet. Voorts deze massieve beugel voorzien van inwendig schroef draad en dan krte tapeinden gebruiken. Achteraf monteren wordt dan een stuk makkelijker, omdat je anders zowat het hele subframe weer moet wegsleutelen (Sir Isigonis: you failed on this matter.. sorry to say)
have fun!
De truc is om de U beugels op te lassen en dan vervolgens af te vijlen zodat ze strak/klem in de groeven van het stuurhuis vallen.
Zou zomaar een 'Works' modificatie kunnen zijn
Hou me trouwens aan bevolen voor een setje opgelaste beugels, vijlen kan ik zelf wel
Richard, als je weer eens in de buurt bent kom je maar langs dan regelen we dat samen even.
RE: Stuurhuis fixeren
Ingediend door streetscreamer op ma, 02-04-2012 10:08
Mini adepti,
Voordat ik het wiel weer eens zelf ga uitvinden....
Heeft iemand een idee om ervoor te zorgen dat het stuurhuis van mn mini wat beter op zn plaats blijft zitten?
Het ding zit met twee U beugels aan het schutbord vast. Deze beugels kunnen, vanwege het aluminium van het stuurhuis zelf, niet gruwelijk strak vastgedraaid worden. Resultaat is dat na verloop van tijd het stuurhuis gaat schuiven. Erg vervelend omdat de auto dan wat zoekerig wordt.
Afgelopen weekend heb ik wat klassementsproeven van de WRC Deutschland Rally gereden en daarin zitten veel nauwe hairpins. Flink hangen aan het stuur dus.
Zie ook http://youtu.be/wEJiGIk2Gx4
Alvast dank!