Ik zou zeggen, zoek eens ff op link
Gegarandeerd dat je daar ervaringen kunt vinden. Op dit forum zijn niet zoveel supercharged minis.
- Login of registreer om te reageren
Ik zou zeggen, zoek eens ff op link
Gegarandeerd dat je daar ervaringen kunt vinden. Op dit forum zijn niet zoveel supercharged minis.
Bij mijn weten zijn er in Nederland weinig mensen die rijden met een SC. Op het forum al helemaal, ik ken er 1 en die rijdt nog niet.
Zelf speel ik ook met de gedachte om een SC op een 1000'tje te plaatsen.
Geen idee wat de slijtage brengt bij dagelijks gebruik. En of dit fatsoenlijk rijd voor dagelijkse km's. Dat is waarschijnlijk een Nederlands kwaaltje, zekerheid over wat er kan gebeuren. Ik zou zeggen; monteer de kit en deel ons in je ervaringen
Ik twijfel nog tussen deze kit en een andere. De andere heeft 2 pakkingen maar is een stuk goedkoper. En ik heb persoonlijk meer vertrouwen in de andere fabrikant.
@ Peter
Wie is diegene die er mee bezig is? Ben benieuwd naar zijn bevindingen tot nu toe.
Welke andere kit had jij op het oog? En je geeft aan die dus de voorkeur boven die ik noem? Waarom precies?
Ik ga is die site doorbladeren.
Tips/verhalen zijn nog steeds welkom!
Turbozuigers voor een 1000 en dan 1100cc krijgen? Kan je daarover meer uitwijden?
OAP heeft er ooit eentje gebouwd met een ouderwetse Shorrock compressor, had iets van 90pk.
Engine Spec
850 S series block +.090 (910), surfaced.
Line bored for cam bearings.
Radiused caps, centre main strap.
Flat top Omega pistons 3781 +.020
C-AEG 515 crankshaft
Vandervell VP2 bearings.
A+998 rods
Allen rod bolts
Piper/OAP 265 deg camshaft.
Piper vernier duplex cam drive.
Steel flywheel and backplate
Blue clutch cover
OAP 295 cylinder head, unleaded valves
Mighty mini spec valve springs
Roversport Mini 7 rockers.
OAP distributor.
3 syncro std gearbox
Centre oil pick-up.
Jack Knight diff pin
3.4 crown wheel and pinion.
Shorrock supercharger (11 lb boost @ 6000 rpm).
H4 SU carburettor
Minipower is ermee bezig, maar hij is nog met de hele opbouw van zijn Zeemax mini bezig, dus volgens mij heeft hij er nog niet mee gereden.
Ik heb zelf wat meer met de kit van Vmaxscart. Dit is puur gevoelsmatig, dus nog niet te onderbouwen.
Ik ben nog bezig het 998-blokje fatsoenlijk rijdend te krijgen en ga dan eens dieper in op SC´s.
Een wijs man zei ooit, leer eerst lopen voordat je gaat rennen
Er rijden er in Nederland meerdere met een SC rond. Remko heeft er 1 in de Van liggen. Daarnaast heeft Jan Heijnen er ook 1, maar dit zit niet op het forum.
Ik heb het blok laten opboren tot een grote overmaat zodat de zuigers met een lagere compressie verhouding erin pasten, hierdoor kom je op een inhoud van ongeveer 1100cc
bij de compressor kit zit een dikke koppakking om de compressie te verlagen, maar dat is geen goede oplossing, vandaar de nieuwe zuigers e.d.
Zijn polyflex subframerubbers aan de voorzijde een goede actie om te doen?
En wat voor verstevigingen stellen jullie voor?
Waarom komt het zo weinig voor? Qua kosten valt het mee.
Let op dat je waarschijnlijk ook nog steeds een drukplaat moet laten maken ,om de compressie eventueel nog verder te verlagen.
(B)engeltje: zou je dat verder toe willen lichten?
En een ultra lichtgewicht vliegwiel in zetten met een drukplaat lichtgewicht en koppelingsplaat race? en een oranje of grijze drukgroep. Is dat ook redelijk duurzaam of ben ik over een tijd alles weer aan het vervangen? (hangt natuurlijk af van hoeveel kilometers en rijstijl maar om en nabij)
Jij zit aan de koppeling te denken. Ik zit aan de ruimte tussen het onderblok en de kop te denken. Voor elk blok moet specifiek de compressie berekend worden. Is deze niet goed, dan moet er een drukplaat gemaakt worden om de compressie te verlagen. Bij een te hoge compressie blaas je de koppakking er tussenuit voor je er erg in hebt.
Een decompressie plaat MOET NOOIT.
Het is een keuze die je maakt als je je blok verkeert opbouwt.
Een correct opgebouwd blok kan prima zonder, of dat kan ligt aan
compressie ratio, blower druk en nokkenas overlap.
De grotere zuigers zijn niet per definitie een verbetering (tenzij je echt een hele grote dish hebt) omdat een grotere zuiger weer gelijk staat aan een hogere compressie ratio.
De vragen waar je nu antwoord op moe hebben zijn.
Welke boring en slag heb je?
Hoeveel CC dish zit er in je zuigers?
Hoeveel CC volume heeft je kop
Welke blower druk ga je draaien?
meijer schreef:
Motorblok is al gereviseerd tevens is de motor opgeboord naar een 1100cc en voorzien van turbo zuigers voor een lagere compressie. Zodat de koppakking het overleeft
Ben benieuwd naar jullie mening
de markplaats advertentie:
tevens is de motor opgeboord naar een 1100cc en voorzien van turbo zuigers voor een lagere compressie zodat de koppakking heel blijft
huh?
oftewel,
de TS wil dit mini'tje kopen maar vraagt zich af of de verkoper wel iets fatsoenlijk aanbied... Onder het mom van, dat hij er zelf mee bezig was...
Vond het al raar dat de TS het blok gereviseerd zou hebben, met turbozuigers (ivm compressie) en dan pas over een compressor gaat nadenken (dagelijks mee rijden, goed voor je blok of niet)...
Op zich wel een aantrekkelijk ding, maar ik denk niet dat de auto voor een koopje van de hand gaat als de compressorkit al 1500 euro heeft gekost.
Dennis
Ik vraag me af of dit wel een kit van Mini Speed is...
Die heeft nl een andere aanzuigbuis, en zijn de riemen van sc en dynamo gescheiden. De carb is wellicht wat aan de kleine kant.
Verder rijdt er nog een SC mini in Brabant rond!
Daar kun je wel eens gelijk in hebben, ik vond de aansluiting van aanzuigbuis op charger er al een beetje rommelig/amateuristisch uitzien.
Dennis
Mini Power schreef:
Verder rijdt er nog een SC mini in Brabant rond!
Denk dat ik ook weet wie
bewijst wel dat het gewoon kan. snap alleen niet (als ik de advertentie moet geloven) dat je eerst een mini opnieuw laat spuiten, SC á 1500 euro inbouwt en hem dan gaat verkopen ? :S
[s:1e9ae976]zou haast gaan denken dat het al in de soep is gedraaid oid, (of helemaal niet aan de praat te krijgen is)[/s:1e9ae976]
Even een vraag, Past het ook wanneer de hoofd rem en koppelings cilinder nog aan de stuur zijde zit?
( Even topic naar boven halen )
Ik heb geen ervaring met die kit.
maar ik denk dat de dikkere koppakking geen goede, langdurige oplossing is.
Compressie moet omlaag. Ook is carb voor de sc erg onrendabel. De sc moet dan okk nog geschikt zijn om de brandstof te kunnen verwerken!
Ik zelf ben bezig met de sc achter de grill. Intercooler onder de bumpers en daarna pas naar de carburateur.
Maar dit is allemaal niet eenvoudig.
mvg Danny
RE: supercharger kit, te doen voor een mini?
Ingediend door meijer op zo, 02-10-2011 00:24
Heb op onderstaande site is bekeken en het een en ander opgezocht met de zoekfunctie
http://www.minispeed.co.uk/content/supe ... r-carb-kit
Wil graag jullie mening erover. is het goed voor je mini, en is het uit te houden voor een 1000cc motor? ook voor dagelijks woon werk verkeer of is dat daar niet echt voor bedoeld? (snap dat het niet echt de bedoeling is maar of het verstandig is en of het niet allemaal te snel sluit dat je bij wijze van spreken om de 2 weken je remschijven aan het vervangen bent en alles moet bijhouden aan de motor als je een ritje hebt gemaakt)
En hoeveel winst in snelheid en pk's is er te behalen met niet teveel veranderingen in het blok etc.
Motorblok is al gereviseerd tevens is de motor opgeboord naar een 1100cc en voorzien van turbo zuigers voor een lagere compressie. Zodat de koppakking het overleeft
Ben benieuwd naar jullie mening