HEEEE, Ik ben afgelopen maandag bij Nick Swift geweest. Hij had veel meer dingen liggen waar je uren naar kan kijken :)" title="Evil" />
Ik denk dat ik de mijne ook daar ga bestellen.
Groet ron
- Login of registreer om te reageren
HEEEE, Ik ben afgelopen maandag bij Nick Swift geweest. Hij had veel meer dingen liggen waar je uren naar kan kijken :)" title="Evil" />
Ik denk dat ik de mijne ook daar ga bestellen.
Groet ron
Ik heb Nick een paar keer aan de telefoon gesproken en ben zeer tevreden over zijn dienstverlening. Een super aardige kerel die ook de tijd voor je neemt. Wat ging je daar doen of was je zomaar in de buurt?
Ik kwam erlangs, opweg naar enkele klanten rondom Londen. Tevens heb ik er enkele onderdelen gekocht en vele vragen gesteld over onze projecten.
Inderdaad allemaal daar zijn het geschikte gasten, m'n onderdelen lagen al klaar toen ik kwam (vrijdag ervoor pas besteld).
Als je daar langs rijdt denk je eerst oude boerderij, rij je terug dan denk je hee, geen koeien in deze stal, maar machines.
Hij begon ook gelijk over een gemeenschappelijk iets van hem en mij (dat kan men makkelijk zien aan de reclame op de bus) nl. koeien, hij is vroeger boer geweest en heeft z'n stal nu vol staan met machinerie en veel motorblokken :)" title="Evil" /> :)" title="Evil" /> .
Groet ron
jaja dat wordt blijven oefenen .
ik ben ook heftig benieuwd hoe die MBE setup van jouw gaat werken!
waar wordt het dyno werk gedaan??
Mooie klepgeleiders(extra afgeschuind)bullet shape.
Heb ik niet............
Mijn kopje (gekocht van Eric Veraa) is net terug van de revisieteur: zittingen + geleiders vervangen + nieuwe klep. Is ook een beetje uitgefraisd(volgens Eric, vergelijkbaar met stage 5???)
Kost zo'n swiftunekopje nou?
doei,
Lex
SirYun schreef:
jaja dat wordt blijven oefenen .
ik ben ook heftig benieuwd hoe die MBE setup van jouw gaat werken!
waar wordt het dyno werk gedaan??
Ik ben ook benieuwd. Ik ben mijn mini nu bijna 4 maanden kwijt. Als ik hem niet snel terug krijg dan ga ik hem ophalen klaar of niet klaar. Er moeten andere injectors in en dan zou die klaar zijn. Over de telefoon zijden ze dat het verschil iets van 10 pk was, maar eerst zien en dan geloven. Met de vorige injectors was er een lichte hapering bij de 5000 toeren, vandaar dat ik op die nieuwe injectors zit te wachten.
Turbomini schreef:
Kost zo'n swiftunekopje nou?
doei,
Lex
Exclusief cilinderkop (die had ik nieuw op ebay gekocht en opgestuurd naar Swiftune)GBP 593,- en dat is inclusief aflevering aan de deur thuis.
Drewll..
Dremelheaven
Ben benieuwd hoeveel umph je extra gaat krijgen!
Ik ook, maar het zal nog even duren voor ik daar achter kom.
Omdat ik nu zo'n stage 3 kop van minisport erop heb zitten die ze berekent hebben voor 1275 cc en ik nu op de 1330 cc zit klopt de compressie nu ook niet helemaal meer. Alleen dat zal al schelen.
je hebt wel je kop erbij gehouden zie ik
mooi werk
ps doe je nog iets met je 'oude' kop
marc26 schreef:
Ik ook, maar het zal nog even duren voor ik daar achter kom.
Omdat ik nu zo'n stage 3 kop van minisport erop heb zitten die ze berekent hebben voor 1275 cc en ik nu op de 1330 cc zit klopt de compressie nu ook niet helemaal meer. Alleen dat zal al schelen.
Begrijp ik uit jouw reactie dat je de compressie niet van tevoren gaat bepalen? Of heeft Swiftune daarmee rekening gehouden?
Vergeet bijvoorbeeld niet het volume tussen de top van je zuiger in BDP en het deck van je onderblok, pistondish-volume (als je die monteert), dikte pakking x pi-kwadraat (geloof ik)
Al die kleine beetjes + het volume van de kamer afgezet tegen het slagvolume van je cilinder bepalen de compressieverhouding.
Komt die niet overeen met het karakter van je nokkenas dan haal je er niet uit wat erin zit.
En is de compressie te hoog dan blaas je gegarandeerd je koppakking eruit.
Nee, de compressie van de Swiftune kop is wel goed berekent. De compressie van de minisportkop klopt niet meer, omdat die voor een 1275 gemaakt is en niet voor 1330.
Toch zou ik ook nog ff uitmeten hoeveel volume er tussen zuiger in bdp en bovenkant van het blok zit.
Altijd handig om te weten hoeveel compressie je daadwerkelijk hebt.
Overigens; als je nu je onderblok nog los (=gedemonteerd) hebt liggen is dit hét moment om je blok te laten vlakken!
Nieuwe Swiftunekop is geplaatst ter vervanging van de minisport stage 3 kop.
Verschil 13 pk aan de wielen.
Weer een wijze les geleerd.
zo zie je maar weer you get what you pay for.. maar pfew da's echt veel..(zeker ook aardig wat km gereden sinds de laatste meting? )
Ingediend door Mini-Weert op wo, 27-09-2006 14:26
Zit het verschil nou vooral in het feit dat de minisport kop slecht was? of in het feit dat die minisport kop niet berekend was voor een 1330cc motor?
En wat zijn je huidige specs en max vermogen als ik vragen mag?
En duur is het zeker! en de mpi onderdelen zijn helemaal niet meer te betalen. (precies te reden waarom ik maar een mini heb bijgekocht met carb)
en een goede swiftune carb kop kost ook goud geld
maar wow wat een verbetering was de compressie met deze kop nou ook wat hoger??
max. torque = 115,81 (was 85,59)
link
Compressie is ook iets hoger inderdaad.
Verschil zit ook in de maniflow downpipe en andere uitlaat. Was janspeed en is nu playmini carbon tec.
Ingediend door Mini-Weert op do, 28-09-2006 08:55
in iedergeval respect dat iemand een mpi zo ver laat gaan. met mooie resultaten
SirYun schreef:
zo zie je maar weer you get what you pay for.. maar pfew da's echt veel..(zeker ook aardig wat km gereden sinds de laatste meting? )
Niet echt. Ik denk tweeduizend kilometer. Hij heeft een tijdje met een kapotte uitlaat gestaan. Ik moest even zin en tijd maken om die te vervangen. Zit nu op 27.000 km en de laatste keer dat hij van 1293 naar 1330 is geboord is ook maar een paar duizend km geleden.
als je zuiger veren een beetje stroefjes waren scheelt dat ook soms best veel power. 2000 km dan kan net genoeg zijn. een vrij groot gedeelte van de verliezen zit in de wrijving tussen zuigerveren en cylinderwand.
zo te zien aan de curve moet het wel rijden als een dolle
Ja ik vind de grafiek ook heel mooi...Vind het alleen altijd zo raar staan om snelheid ipv rpm op de y-as te zetten...
Sorry dat ik het zeg , ik zal wel een brombeer zijn maar het ziet er niet uit!!
Ze hebben de moeite niet eens genomen om je cups ff te stralen , dan is je kop met de kwast gedaan?? bij SW ?? vreemd , polijsten is ook maar voor de helft gedaan (hier en daar) , staan alle kleppen wel evenhoog ? zo te zien niet , zitten er viton seals op ?? ook niet zo te zien , de zittingen niet 2 dan wel 3 vlaks (wat gewoon kan bij 36/30 klepjes) SW is wel een heel eind van de qualiteitsberg afgegleden.
Zo'n kop kost je hetzelfde ongeveer in Euro's bij miniparts en die krijg je in de kleur (helemaal gespoten in speciale primer en kleur naar keuze) die jij wil , en die heeft zelfs offcentre gedraaide guides die WEL aansluiten op de ronding!!
Zie een voorbeeldje van ze :
http://members.home.nl/jeroen.kuijf/tec ... K15''..jpg
Greetz , Jeroen2.
[size=75:1i1c3rie][Foto VEEL te groot voor directe plaatsing op het forum. Img tags verwijderd - Demelza][/size:1i1c3rie]
Heey ouwe brombeer, je foto is niet te zien, alleen een vakje met een rood kruisje...
Zo kunnen we niet zien wat voor verschil er zou moeten zijn heh
Ok , nu moet t'ie te zien zijn , stond op de verkeerde plek op m'n site.
Greetz , Jeroen2.
Hij is zeker te zien Ik denk alleen dat Eelke er niet zo blij mee is
Ik wil graag tastbare resultaten zien. Het kan mij niet schelen wat voor kleur of hoe hij gepolijst is. Het wordt tijd dat er weer een dynodag georganiseerd wordt. Voorlopig ben ik nog niemand tegen gekomen met een 5 poorter injectie die het beter deed.
Oeps , dan ken je mijn SPI niet !!!!
Zie mijn specs :
MINI BALMORAL 1320(eng2) or 1420(eng1) CC SPI.
Suspension :
Takes 30Km/h zones at 80 , build for rough roads.
Hi-Lo adjustable ride height , set way higher.
Gaz 42 step adjustable shock absorbers , set very sloppy , front 20 , after 17.
Front adjustable toe in/out , 0 degree toe in/out.
Front 6 degree caster.
Front -2 degree fixed bottom arms , -2 chamber.
After adjustable brackets.
After 2 degree toe in.
After -2.5 degree chamber.
Brakes and wheels :
Stops from 100Km/h within 55 meters !!!!!!!
Front discs with black stuff.
After superfins with wider "front" brake shoes.
12” wheels with 165/60-12 tires.
Engine 2 (emission controlled)(trailer pull and winter engine) :
Likes overreving to 8500 rpm , stop is set @ 8000 rpm.
A+ block bored to 1320cc good for 92 HP , measured.
Federal Mogul Hepolite pistons.
Med crank long stroke , wedged , knifed , nitempered , cross drilled , lightened.
Std vibration damper.
Kent 274 asymmetric camshaft (special) , 42 degree overlap @ 0,2mm valve clearance.
Kent adjustable timing gear.
Stage 4 Rimflo valve cylinder head with std rockers.
Flowed intake manifold with K&N filter.
LCB + RC40 exhaust piping W&P , 126,3 DB (measured).
Beru platinum spark plugs and silicon ignition wiring.
Gearbox 2 :
Dam 2886 housing.
3ES gears , last set known.
1st gear 40 km/h @ 8000 rpm (very low gear).
2nd gear 80 km/h @ 8000 rpm (still very low gear).
3rd gear 140 km/h @ 8000 rpm (normal gear).
4th gear 183 km/h @ 6100 rpm (normal gear).
This with the 3.1 std diff.
Gearbox 1 :
Dam 2886 housing.
Spi gears.
1st gear 73 km/h @8500 rpm.
2nd gear 122 km/h @ 8500 rpm.
3rd gear 166 km/h @ 7500 rpm.
4th gear 195 km/h @ 6200 rpm.
This with a 2,95 progressive slip diff.
Engine 1 (Not emission controlled) :
Likes overreving to 9000 rpm , stop is set @ 8500 rpm.
A+ block bored to 1420cc good for 116HP , measured.
Federal Mogul Hepolite pistons.
Std new spi crank with std vibration damper.
Kent 274 asymmetric scatter pattern camshaft (special) , 48 degree overlap @ 0,2mm clearance.
Kent adjustable timing gear.
Stage 4 Rimflo valve cylinder head with std rockers.
Flowed intake manifold with K&N filter.
LCB + RC40 exhaust piping W&P.
Beru platinum spark plugs and silicon ignition wiring.
Greetz , Jeroen2.
niet om het een een ander, maar dit commentaar is toch gewoon klinklare onzin (ook wel kaasverhaal). Ook jij zou moeten weten (en dat doe je best)dat de verschillen die wat uitmaken met een schuifmaat en micrometer al moeilijk te meten zijn.
offcenter guides, stralen, het zal allemaal wel maar als je zo overtuigd ben van je superieure werk zou ik zeggen...hop op de dyno met die kar en laat maar zien wat het doet. of voor mijn part geef je een 1/4 mile ET
Ik hoop medio volgend jaar mijn eigen flowbench te mogen aanslingeren (nu even wat dringender zaken aan het hoofd).. dan kan je ook laten zien wat de offcenter guides enzo nu echt doen behalve offcenter zijn.
Ik lees niets over het engine management systeem.
Volgens mij noem jij het aantal pk's aan het vliegwiel. Dan kom ik met mijn 1330 cc ook over de 100 pk met mijn standaard versnellingsbak/krukas/vliegwiel/bougies enz.
Ik heb trouwens een gewone kent 274 of 276 nokkenas(dat weet ik niet zeker meer).
Dit zegt allemaal nog geen moer, want je moet wel op dezelfde dyno meten.
Wij meten altijd hetzelfde.
Tot nu toe al meer dan 150 mini's gemeten.
Kom een keer naar een MAV meeting zou ik zeggen.
Greetz , Jeroen2.
Neem dan een weegschaal mee (caravanweegschalen zijn heel geschikt). Het gewicht van je auto gokken is geeft een ontbetrouwbare meting...
Bij speed centre Geldermalsen? Als ik in de buurt zat was ik wel een keer komen kijken.
Ik neem aan dat je je blok hebt omgebouwd naar carburateur, klopt dat?
Vooor zover ik weet meet jeroen met een G-tech (acceleratie meter). Het ingevoerde gewicht van de auto is hierin cruciaal...
Zo'n meting is hoe dan ook niet te vergelijken met een dyno
Ah, nu herinner ik me het weer, dat apparaatje van 200 dollar. Is wel een grappig ding, maar die gegevens zijn inderdaad helemaal niet te vergelijken.
Raar , dat er op het circuit mee gereden word , de duurste versie kan je aan een modem of computer hangen en wijkt niets af van de rondentimer op het circuit!!!
Het gewicht is idd cruciaal , daar heb een vuilstort voor , kan je ff meten.
Door zonder en met aanhanger te meten , van beide weet ik precies het gewicht , kom ik precies op dezelfde krommen en curven , acceleratie is dan natuurlijk langzamer met kar , dit geeft weer hoe goed ze meten , ook als we met 2 tegelijk rijden is de uitkomst identiek.
Ook andere auto's heb ik al zeer veel gemeten (diesels kunnen dus ook) , met precies dezelfde resultaten als die op de rollenbank.
Nu meet die van mij effectief (dwz , incl. luchtweerstand (je rijd echt immers) , cooling e.d) , wat een rollenbank niet kan , dus wijkt de kromme iets af bij de hogere snelheden waar luchtweerstand een rol gaat spelen.
Kom een keer langs dan laat ik zien hoe het werkt.
Groetjes , Jeroen2.
[size=75:2crdavdy][Bedrijfsnaam verwijderd - Demelza][/size:2crdavdy]
Het is dat je zover weg woont, maar anders zou ik best een keer willen langs komen. Ik zou wel eens willen weten wat er bij mijn mini voor resultaat uit zou komen en dat dan vergelijken met de dynoplot. Ik geloof best dat er redelijk constante waardes worden weer gegeven door dat apparaat.
Ik denk dat die uitkomsten alleen zijn te vergelijken met andere testen met hetzelfde apparaat, mits je de gegevens zoals gewicht goed invoerd.
Zo kun je ook de gegevens van een mini gemeten op twee verschillende dyno's niet vergelijken.
Vooral voor op het circuit is het natuurlijk wel een leuk ding om te hebben.
Wat we ook diverse malen hebben gedaan was meteen na een rollenbanktest meten en zowaar lichte verschillen.
Maar alleen weer in het midden en hoog bij hoge snelheden.
Idd je kan niet 2 rollenbanken vergelijken , echter G-krachten dus wel , om daar echt verschil in te krijgen moet je half de aarde om , dus een G-meting kan je wel vergelijken , g=g.
Als we n'm monteren in een auto en ijken (2 minuten) wat automatisch gaat overigens , dan staat de meter precies op 0 , dwz de x , y en z as en de vernellingen over die lijnen.
Dit doen we dan ook telkens als we weer eens iets hebben aangepast aan een blok om te zien wat het doet en soms tussendoor om te zien wat het juist niet doet , bv je remmen en/of vering want dat meet je dus ook nog eens , wegligging , veringgedrag.
Ideaal om voltijds je auto in de gaten te houden , je kan ook 2 uur plotten en dit later analiseren op een computer , en bv zien wat je verkeerd deed.
Je kan er 1/8 en 1/4 mile runs mee rijden , en hierop trainen (red. polder) of je kan 'm als shiftlamp gebruiken zodat je je kleppen net voor bent , en nog veel meer.
Yep , jammer dat je niet in de buurt zit , jou heb ik nog niet gemeten in Utrecht.
Greetz , Jeroen2.
Misschien een andere keer in Utrecht. Ben er tot nu toe twee keer geweest. Ben alleen bang dat mijn koppeling of keerring aan vervanging toe is, want hij slipt door als ik het gas vol intrap.
Misschien dat ik ook eens zo'n G Tech aanschaf, aangezien je er zo over te spreken bent. De prijs valt erg mee.
RE: Swiftune cilinderkop (ziet er echt super uit).
Ingediend door marc26 op ma, 31-10-2005 16:36
Mijn nieuwste aanwinst is binnen.
Swiftune mpi cilinderkop 36x30.
Ik moet het toch even laten zien.
Ik kan er wel uren naar kijken