tellers bij motorswap

default

RE: tellers bij motorswap

ik ben een beetje nieuwsgierig naar het modifoceren van een mini, en nu vroeg ik me af of het nodig is om bij een conversie, naar bijvoorbeeld een Vtec, een R5GTT of een swift gti, de klokken ook aan te passen.
dus zeg maar de klokken uit de honda ook meteen inpassen in het dash.
mooi zal dit zeker niet zijn! maar is het nodig :?

RE: tellers bij motorswap

Ik zou het op Smits klokken houden (en een digitale speedo ergens in een hoekje) en een mini dash bij een conversie. Ik vind interieur heel belangrijk, daar zit je immers de meeste tijd. Ik vind moderne auto's helemaal nix qua dash. Hectaren zwart plastic, BAHHH. Ik zat laatst in een nieuwe civic. Sje wat erg.

RE: tellers bij motorswap

De tellers zijn aan te passen, althans dat doe ik. De toerentellers zijn (redelijk) universeel, temperatuursensoren zijn variable weerstanden dus daar is mee te spelen. De snelheidsmeter van de Mini is mechanisch en die van mijn Honda B16a1 blok/bak ook, dus laat ik de meter omwerken / ijken bij Speedy Cables in Engeland. En dan heb ik de originele instumenten.

RE: tellers bij motorswap

Bij wel wat motoren met injectie zit de komputer geschakeld met toerenteller/kilometerteller, zoals bij de swift gti blokjes. Maar mischien kun je ze ombouwen naar oude bekasting.

RE: tellers bij motorswap

Mijn speedo is ook aangepast. Honda ene kant, mini andere kant(en is al weer stuk:() . De andere klokjes passen vrij eenvoudig. Toerenteller van Smits is al helemaal geen probleem (wel voor mij, maar niet voor handige gast). Ik heb DTA als motormanagement dus dat scheelt. Binnenkort komt er wel een olietemp meter bij. Die is vitaal als je van verantwoord (voor het blok dan) gummen houdt.

default

RE: tellers bij motorswap

tnx peepz,

ik was er zelf al aan het denken compleet andere telers in te zetten (digitale), en het dash helemaal aan te passen, maar de tellers gaan niet door, die waren alleen in mph te krijgen en waren blijkbaar erg moeilijk om aan te sluiten