tuimelaars + dubbele klepveren

RE: tuimelaars + dubbele klepveren

Hallo mensen, heeft er iemand ervaring met 1:1.5 rockers op een MPI? ZOja... gaat dit goed? en voor hoelang? Want ik kreeg op het forum de opmerking dat je dan ook de klepveren ook moet vervangen voor dubbele, is dit noodzakkelijk? Heeft iemand er een gegronde mening voor?

Vraag 2: wat zijn de kosten van zo'n set. Misschien dat is ze dan moet aanschaffen en ben ik wel benieuwd of het te betalen is voor mij :P

RE: tuimelaars + dubbele klepveren

Ik heb ze erop en dat gaat prima in samenwerking met een getunede kop.
Ik had eerst enkele klepveren, maar toen ik een keer te hoog in de toeren door trok in zijn drie gingen mijn zuigers wat sneller als mijn kleppen en dat vond een van mijn kleppen niet zo leuk, want die kreeg een tik en is daarna afgebroken. Was een hele dure reparatie. Ik heb nu dubbele klepveren en dat gaat nog steeds goed.
Deze zijn er wel in verschillende sterktes, dus let wel op welke je aanschaft.

RE: tuimelaars + dubbele klepveren

Maar wat zou je dan adviseren?? toch veranderen?? zoja in welke sterkte?? want het enige wat er aan veranderd zijn de tuimelaars. Kop is origineel. Maar wil natuurlijk niet het zooitje kapot rijde.

RE: tuimelaars + dubbele klepveren

minimania

minispares

link

Deze zou ik plaatsen
Valve Springs : Nominal 180lb. Max actual valve lift 0.495" P/No. C-AEA526. Dit zijn denk ik de gene die je moet hebben.

RE: tuimelaars + dubbele klepveren

Nou heb ze erop zitten en het effect is me tegen gevallen. Had wel wat meer verwacht....verschil is eigenelijk zeer klein. Hij rijd wel weer super maar goed.

RE: tuimelaars + dubbele klepveren

ergens las ik dat iemand 1:1.5 rockers op een SPI had. en dit werkte.

wat is het verschil?.
en is dit alleen de 1:1.5 rockers of is dit in combi met sterkere zuigerveren?

gr. dirk

RE: tuimelaars + dubbele klepveren

He tis zoals altijd een combi met zoveel dingen. alles wat je verranderd heeft opzich geen MEGA groot effect. maar alles bij elkaar wel. Wat volgens mij het grootste verschil geeft is de cilinderkop. Ik heb daarnaast gelezen dat high lift rockers op een standaard mpi inderdaad niet veel uitmaakt.

de combo high lift rockers + klepveren geeft geen vermogens winst op maar zorgt er voor dat je kleppen heel blijven. Als je een beetje pittige mpi wilt zou ik uit eindelijk voor een stage 3 kop + highlift rockers (en/of nokkenas)+ uitlaat systeem gaan. denk dat je het dan zeker wel merkt :D (ja, ook in je portemonnee)

RE: tuimelaars + dubbele klepveren

!60 of zelfs 140 is al zat. Ales je de nokkenas en dergeijke verder gelijk laat. Die 180 Lb veren zorgen voor jouw voor te veel weerstand, en dus buiten iets minder rendement ook voor meer slijtage van je nokkenas. extreem zal het allemaal niet zijn. Maar als ik jou was zou ik eerst even achter de lifthoogte van je kleppen zien te komen, het max toeren wat je draait dan kan ik je wel zeggen wat je nodig hebt....

RE: tuimelaars + dubbele klepveren

heey mensen

ik heb een spi uit 96 en zit ook te denken aan 1.1.5 rockers
had dit nou wel of geen effect op een spi??
heb verder er al opzitten

powerfilter, rvs dtm uitlaat zonder cat, spagetti spruitstuk.

is het verschil er wel of is het toch zo klein dat je beter een cilinder kop kan halen??

groeten

RE: tuimelaars + dubbele klepveren

of 1.1.7 rockers
heeft iemand daar ervaring mee?

ik rijdt er gewoon mee op de weg met mn auto...

RE: tuimelaars + dubbele klepveren

niet zinnig.

1.7 rockers komen uit de mini milia series.
waar er vrij veel beperkingen zijn en er een tijd werd gedacht dat je er wat aan had...

is ook al weer over