tuning 1000cc 1991.

RE: tuning 1000cc 1991.

Is er winst te behalen met inlaat en uitlaat poorten te bewerken.

overmaats kleppen steken.

Inlaatfilter ->pipercross het beste?

kun je twee standaard SU's plaatsen als dubbele carb?
andere naalden steken?

zijn er nog andere trukjes om 'meer' te halen zonder den boel open te gooien of exotisch te worden?

Lees low budget tuning voor nu.
nokkenas van andere blok steken (1100cc)
of nuttiger om eentje te kopen van minisport.

enig tips zijn meer dan welkom

en ja sorry denk wel dat het al eerder gevraagd is maar niet direct gevonden.

Greetz

Nice to be here.

RE: tuning 1000cc 1991.

Zie post van Richard-T een stukje verder naar beneden, over 1100 of 1300 koppen op een 1000. Er is erg veel mogelijk, naar gelang je budget. Als het Richard lukt een 1300 kop en nokkenas zonder problemen met een 1000-tje te kruisen, heeft'ie een leuke set-up. Ik hoop dat het hem lukt zonder pockets uit de cilinders te hoeven slijpen, al vrees ik het ergste....

Verder: alle carbs zijn pas te maken, maar de originele set-up bestond uit 2 verschillende carbs, een linker en een rechter. Over de luchtfilters zijn de geleerden het nog niet eens, ik zweer nog steeds bij K&N. Maar de schuimboeren worden wel steeds beter. Mijn Pipercross verouderde alleen veel sneller dan de K&N die ik daarna kocht.

Hugo