IteCa schreef:
IS de SU gemakkelijk aan te passen voor een turbo?
Dat hangt ervan af, welke SU je bedoeld... Voor zover ik weet worder er altijd Hiff's voor gebruikt, en geen HS-en.. (SU is de merknaam).
Verder behoefd de carb volgens mij geen aanpassing voor het gebruik met een turbo. Dat wil zeggen dat enkel het benzine/lucht mengsel weizigd, dus waarschijnlijk zul je andere naald, veer, en dempingsolie nodig hebben. Al hoewel ik me zelfs kan voorstellen dat het niet eens nodig is. Een turbo is nou eenmaal niet veel meer dan het verhogen van de inlaatdruk. Wat inhoudt dat je meer lucht de verbrandingsruimte in "pompt". Maar die "meer" lucht gaat toch door de carb heen, en neemt toch ook meer brandstof mee... En de ideale lucht/brandstof verhouding is een vaste waarde....
- Login of registreer om te reageren
RE: turbocarburator
Ingediend door IteCa op vr, 21-05-2004 20:11
IS de SU gemakkelijk aan te passen voor een turbo?
Heb wel al een schema van het fuelling systeem maar specifiek de SU niet (welke toch gebruikt wordt).