Uitlaat (LCB) tegen tunnel

RE: Uitlaat (LCB) tegen tunnel

Mijn uitlaat komt vooraan tegen de tunnel aan. Dit zorgt voor heel wat trillen en gebonk tijdens het rijden en met name als ik het gas los laat. Ik heb van alles geprobeerd maar de LCB/verdeelstukje blijft na genoeg tegen mijn tunnel zitten.
Hebben jullie tips om dit probleem te verhelpen en mijn rijplezier te vergroten? 8)


Grt,
Bart

RE: Uitlaat (LCB) tegen tunnel

Zou het kunnen zijn dat de rubbers die bovenop de veertorens van je subframe liggen wat al te plat geworden zijn?
In elk geval steekt je uitlaat wat dieper onder de bodem wanneer je een halve cm dikke oplegstukken extra op de torens zou leggen.

RE: Uitlaat (LCB) tegen tunnel

De rubbers op de torens zijn nieuw. Maar ik heb een pre 76, daar zaten standaard metalen vulplaten tussen, die heb ik er nu niet tussen. Zou dat het probleem kunnen zijn?

RE: Uitlaat (LCB) tegen tunnel

wat voor lcb op wat voor motor?
er is verschil in small-bore en big-bore
het big bore blok is wat hoger en dus is de bijbehorende lcb wat langer, een small-bore lcb op een 1275 geeft dus dit soort problemen ..

HTH,
Theo van den Bogaard

RE: Uitlaat (LCB) tegen tunnel

De motor is een 1275. Is een standaard lcb, dus de small Bore denk ik dan

RE: Uitlaat (LCB) tegen tunnel

Oker, het zij zo. Maar met een paar vulplaatjes op de torens zakt je motor ten opzichte van de bodem van de koets
En 'genoeg' is genoeg.

RE: Uitlaat (LCB) tegen tunnel

Oke dan ga ik dat eerst proberen!

RE: Uitlaat (LCB) tegen tunnel

wim fournier schreef:
Oker, het zij zo. Maar met een paar vulplaatjes op de torens zakt je motor ten opzichte van de bodem van de koets
En 'genoeg' is genoeg.


De vulplaatjes hebben helaas niet het verschil gemaakt.

RE: Uitlaat (LCB) tegen tunnel

Iemand nog tips hoe ik dit kan verhelpen? LCB zit echt tegen de tunnel (net in die bocht). Andere LCB of laten aanpassen?

RE: Uitlaat (LCB) tegen tunnel

`Beste Bart,

De onderste stabilisator die van de bak naar het subframe loopt even los maken en het "Hondenbot" boven van motor naar carrosserie demonteren. Nu kan je het blok aan de bovenzijde naar achteren kantelen. Kijk hoever je naar achteren moet kantelen om de uitlaat voldoende vrij van de carrosserie te krijgen. Let wel op dat je carburateur niet de carrosserie raakt! Google nu even: MSSK1305 en je ziet wat ik bedoel! Een Hondenbot wat je af kan stellen! Je kan ook een onderste motor stabilisatorstang, die je over hebt door slijpen en die dmv een passend metalen buisje opmaat(laten) lassen. Is veel goedkoper. Je moet wél goed meten want je kan hem niet meer verstellen! Wel eerst de rubbers verwijderen om smelten te voorkomen!
Wanneer je nu de uitlaat geheel monteert, zie je dat hij naar achteren naar beneden loopt. Net voorbij het Y stuk in de bovenkant van de pijp een smalle V slijpen tot halverwege de pijp. De V moet zó zijn dat de bij het naar boven buigen van de uitlaat gesloten is! Dus begin met een kleine V! Hangt de uitlaat nu mooi? Uitlaatpijp demonteren en eerst met 1-2 'hegjes' weer opnieuw passen. Hangt de pijp nog steeds mooi? Wéér demonteren en V aflassen . Klaar is Bart!

RE: Uitlaat (LCB) tegen tunnel

Het kan ook aan de maattolerantie van het uitlaatspruitstuk liggen.

Met grof geweld de boel een stukje omtrekken. Ja, ik weet het, een paar van die pijpjes zijn samen best wel sterk! Been there..