uitlaat probleem.

RE: uitlaat probleem.

jongens het volgende
ik heb een mini cooper 1300i uit 1994 ...
vandeze was de uitlaat slecht en het spruitstuk ook.

ik heb mij een nieuwe uitlaat aangeschaft een playmini demper met een linkpipe vanaf de katalysator en op internet iemand gevonden die een spruitstuk aanbood. hun vertelde mij dat deze ook op 1300 injectie motoren gebruikt kan worden ... HOOGST waarschijnlijk is het een PECO.

nu zit na veel gekloot en gevloek het spruitstuk aan me blok en alles gemonteerd maar de uitlaat past voor geen meter als hij goed past kan ik niet schakelen.
nu hebben wij een buisje gebogen om langs het schakel gebeuren heen te komen.. maar nu hangt alles VEEL te laag ik ga daar geen drempel mee redden..

MAAR wat eigenlijk het grootste probleem is dat ik hoorde dat een SPAGETTI spruitstuk ( wat ik nu heb ) helemaal niet op een injectie kan...

de motor loopt ook hardstikke hard stationair.
heeft die met het spruitstuk te maken? en hoelaat ik hem rustiger lopen..???

waar ligt alles aan ?? en moet ik soms het spruitstuk weer verwijderen of kan het geen kwaad?? het spruitstuk past tenslotte hardstikke goed..!!

graag HULPPP dankje

RE: uitlaat probleem.

spruitstuk laten zitten kan geen kwaad ,alleen moet je toch zien te proberen dat je dat bochtje langs je schakel gebeuren krijgt.
als je nou de orginele spruitstuk pijp eens naast de nieuwe legt ,dan kun je zien wat er fout is en dat kun je dan weer na maken tot deze wel past.
en dat stationair is met een schroef te regelen die bij je gas hendel zit op de injectie geloof ik .
(p.s)heb zelf carb dus dat weetik niet zeker).
olie.bol

RE: uitlaat probleem.

Voor een injectie mini zou ik ook lekker een maniflow lcb kopen. dat past perfect en heb je ook geen gezeik met je schakel geval.

zit je lambda sonde wel in het spruitstuk? daar kan het fout lopen van je motor aan liggen. maar hier is inmiddels al heel veel over geschreven op het forum

RE: uitlaat probleem.

hoi... die lamba zonde of zoiets hebben we er weer in gelast... zat er niet in...we proberen dan nog maar gewoon wat.... als het later maar geen problemen geeft...

RE: uitlaat probleem.

Jongens,

Voor lcb's is er de simpele regel: Maniflow rules! Al het andere imitatiespul is janken met de pet op.

suc-6-
Edgar, die in het verleden ook verschrikkelijk heeft lopen kl*ten met immitatie-troep.

RE: uitlaat probleem.

Ik weet niet of je zomaar elke LCB op een Spi kunt zetten, maar voor een goede mengselregeling heb je die lambda echt nodig.

Volgens mij kun je het stationair ook afstellen met de kabel, maar dat is natuurlijk niet echt de oplossing als de motor voor de hele operatie wel goed draaide.

Dennis

RE: uitlaat probleem.

Je kan bij een Spi geen stationair toerental regelen... dat doet de ecu voor je.
Heb je niet per ongeluk bij het plaatsen van je spruitstuk een vacuumslanggetje losgetrokken? Waar in het spruitstuk heb je je lambdasonde geplaats? na je Y-stuk of in 1 van de downpipes?

groet

RE: uitlaat probleem.

Dat kan volgens mij wel toch? bij de gasklep van het injectie gedeelte zit dat half ronde ding aan met de gaskabel. daar moet iets van een schroefje achter zitten die je in en uit kan draaien. als je hem uitdraait wordt het toerental hoger en indraaien lager. Dit moet bij een spi dan toch ook kunnen?

RE: uitlaat probleem.

Dat is dus ook zo, die Spi's werken met een gasklep en die kun je volgens mij dus regelen met de kabel. Daar zit trouwens ook een verstelmogelijkheid op, dus moet kunnen.

Dennis

RE: uitlaat probleem.

Misschien beetje off topic maar we kunnen C_M_F er wel mee helpen, het is NIET mogelijk. De spi heeft een stappemotor die de gasklep meer of minder induwt.
Het beste is de ECU resetten door wel de accu 24 uur los te koppelen.
Vacuum slangetjes goed aansluiten, lambda goed erin en dan moet t werken.
En idd koop een maniflow lcb, de rest van je pijpje maakt niet zo heel veel uit


Joey