Kruimelpad
uitlaat van een motor ook leuk of niet
RE: uitlaat van een motor ook leuk of niet
Ingediend door Peter op vr, 03-06-2005 11:37
Bullie had dat ook, voordat hij zijn Mini verkocht.
Echt brullen det dat niet, meer Japans huilen..
- Login of registreer om te reageren
RE: uitlaat van een motor ook leuk of niet
Ingediend door Theo van den Bogaard op vr, 03-06-2005 11:38
en nog 1:
http://www.flamingmini.tk/
FWIW,
Theo van den Bogaard
- Login of registreer om te reageren
Let op dat een uitlaat van een motor met popnagels in elkaar gezet mag zijn. Als je er zo een hebt moet je die eruit boren en de gaatjes doorlassen voor gebruik onder een auto
Ik heb er idd een onder gehad toen ik de 1000 er nog in had. Bij de 1275 heb ik een RC40 gehad met uitlaat aan de linkerkant. Na de restauratie gaat de motor demper er weer onder en dan zonder tussendemper. Moet wel ok gaan klinken denk ik...
- Login of registreer om te reageren
Peter schreef:
Bullie
Theo van den Bogaard":2xqih8ur]en nog 1:
http://www.flamingmini.tk/[/quote:2xqih8ur]
Is dezelfde
Gezien de tijd van posten, vergeef ik het je
en een internetsite zegt vaak meer dan een naam alleen
- Login of registreer om te reageren
RE: uitlaat van een motor ook leuk of niet
Ingediend door Theo van den Bogaard op vr, 03-06-2005 12:01
@Peter,
tja, ik zag jouw reactie ook pas toen ik de mijne al gepost had
(heb overigens nog ergens een HD demper liggen .. misschien toch eens proberen )
FWIW,
Theo van den Bogaard
- Login of registreer om te reageren
Ik had er ook eentje onder zitten van een fireblade. Heb ik nu weggeven aan mijn buurman. Daar zit ie nu onder zijn laguna....
- Login of registreer om te reageren
Vergeet niet dat een motordemper een absorptie demper is en dat die dempt dmv demperwol dat nogal gauw weg brandt bij een iets verkeerde afstelling...
Dus dat moet je dan vaak vervangen...
- Login of registreer om te reageren
Dat laatste mag je gerust vergeten. Motor onderdelen zijn niet de minste kan ik je vertellen. Kwalitatief zijn die spullen veel beter als onderdelen vor een auto. Kijk heb je een remus of iets soortgelijks dan geef ik je gelijk ja. Maar die zijn ook wel erg snel leeg geblazen. Als het goed is zitten er losse schotjes in de dempers zodat het staalwol en glaswol en steenwol niet weg kan....
- Login of registreer om te reageren
Ik zit er aan te denken om een motoruitlaat te verbouwen tot katvervanger. De doorlaat van mijn crx cat is maar 45 mm (achterzijde). De rest van de uitlaat is rond 60inw.. Een motoruitlaat is meestal rond 54 inw.. Kan wel (ipv 60) want de kat zit toch ver naar achter. Als ze qua vulling kwalitatief goed zijn ga ik het wel proberen.
- Login of registreer om te reageren
RE: uitlaat van een motor ook leuk of niet
Ingediend door daniel bart op di, 07-06-2005 12:25
vulling is geen probleem bij een standaard demper
ook niet bij een race-demper merken zoals bos en remus zijn gewoon kwalitatief goed .
- Login of registreer om te reageren
Remus ben ik echt geen fan van. Had zelf een demper uit de raceclasse van Firebirds van IXIL. Prima dingetje. Remus klinkt voor mij net als poepen door een buisje, van binnen zijn ze flowtechnisch best redelijk, maar kwa afwerking echt slecht. Praat ik wel over een aantal jaren terug. Catvervanger zou ik gewoon een recht stukje buis tussenzetten, of als je er eentje wilt hebben die wat doet en tegelijk ook nog vermogen opleverd: ff met een uitlatenspecialist praten en RVS catalysator bestellen. Kosten tussen de 200 en 300 euro, maar je hoeft hem er niet onderuit te slopen, is beter als een gewone cat en kost minder. Bovendien zijn ze in haast elke diameter te krijgen, of je moet gaan zeuren om halve mm's....
- Login of registreer om te reageren
playmini met carbon einddemper komt ook aardig in de richting :)" title="Evil" />
- Login of registreer om te reageren
Vond het geluid van Bullie niet echt super. Ik denk dat als ik naar een motor kijk het geluid mooi is hoog in de toeren denk aan 7000 en verder bij een motor. Ik weet niet hoe dit precies zit maar denk dat je zo'n zelfde geluid echt niet met een miniblokje krijgt. denk dat het nergens naar gaat klinken, mocht het toch zo zijn vergeet deze opmerking dan
- Login of registreer om te reageren
Zoals een motor zal het niet klinken nee, dat is zeker. Maar kwa geluid is er heel vee te doen met een uitlaat. pas de pijplengte maar eens aan en je zal merken dat het geluid al anders wordt. dat gebeurt nog meer met de pijpdiameter en het soort demper. maar ook de lengte en binnendiameter van de demper spelen een belangrijke rol. Maar wat het meer is: Wat is mooi? Over smaak valt niet te twisten....
- Login of registreer om te reageren
RE: uitlaat van een motor ook leuk of niet
Ingediend door geertmk3 op di, 07-06-2005 21:02
denk ook aande decibel beperking!! Bij ons in de omgeving hebben ze al menig bekeuring geschreven, en in extreme gevallen moet 'ie er onder weg, en je auto laten zien op het politiebureau.
volgens mij is er ook een topic over de demping en maximale db's.
Maar een mini hoor je gelijk!!!
- Login of registreer om te reageren
101dB met de oude uitlaat in de auto :)" title="Evil" />, deze is ietje stiller, maar niet veel. Bovendien is het vaak een te grijs gebied. Bon uitschrijven mogen ze niet direct, aangezien het eerst gemeten moet worden. Aaangezien de meeste dat niet aandurven, zal het bij mij niet zo'n spaak lopen. Ben al eerder aangehouden, maar er staat een Eg kerumerkje op. Ok, dat stond bij mij dus op die motorfietsdemper, maar zo lang hn niet weten dat ie voor een motorfiets bedoelt was is er niks aan de hand.....
- Login of registreer om te reageren
RE: uitlaat van een motor ook leuk of niet
Ingediend door daniel bart op wo, 08-06-2005 12:39
zou het ook mogelijk zijn om niks te horen als je gas geeft en pas een mooi geluid krijgt als je het gas loslaat dmv aanpassen van de pijpen
- Login of registreer om te reageren
De geluidsmeting voor een uitlaat moet gebeuren bij een niet belaste motor bij volle toeren. Dit houdt in dat als jouw geluidsproductie onbelast binnen de normen valt er geen probleem is. Dit is ook na te lezen in de wegenverkeerswet.
Een vriend van mij had deze info nodig voor een moter van hem. Hij heeft zo een keer de politie er op gewezen dat er met zijn geluid belast dus niets aan de hand was na een meting onbelast.
Erg leuk dus.
- Login of registreer om te reageren
Niks horen is onmogelijk. Althans, ik heb het nog nooit gehoord. En dan met gas loslaten wel geluid krijgen dus ook. Het zou op zich wel gaan, maar dat gaat dan met een tegengestelde frequentie die wordt onderbroken als je gaspedaal loslaat. En dan nog hoor je altijd wel een zacht geluid. Maar dat alleen al maken en testen loopt in de 1000den euro's, dus lijkt me niet de moeite waard....
- Login of registreer om te reageren
RE: uitlaat van een motor ook leuk of niet
Ingediend door daniel bart op wo, 08-06-2005 16:34
hier in de buurt rijdt een renaultje 5 turbo als die doortrekt hoor je zeg maar een fluitend geluid en als ie dan het gas loslaat hoor je de uitlaat goed een mooi dof geluid met een paar mooie knallen
- Login of registreer om te reageren
Dat fluiten is de turbo en die knallen door de wat rijke afstelling. Heeft niet per se te maken met een speciaal daarvoor ontworpen uitlaatsysteem
- Login of registreer om te reageren
Kevski Style schreef:
Dat laatste mag je gerust vergeten. Motor onderdelen zijn niet de minste kan ik je vertellen. Kwalitatief zijn die spullen veel beter als onderdelen vor een auto. Kijk heb je een remus of iets soortgelijks dan geef ik je gelijk ja. Maar die zijn ook wel erg snel leeg geblazen. Als het goed is zitten er losse schotjes in de dempers zodat het staalwol en glaswol en steenwol niet weg kan....
Ga mij niet vertellen wat wel goed is aan en motor en wat niet... Sorry maar ben zelf meer motorrijder en sleutelaar dan Mini sleutelaar...
Bij een motor verbrand het demperwol dus echt wel weg...
Niet snel maar wel geleidelijk...
En met schotten is niet zo...
Het is een buitenlaag en binnenin een geperforeerde buis en daar tussen zit dan het demper wol...
Dit is de zogenaamde open demper..
Meer geluid en performance...
Dan is er nog de demper die bijna altijd origineel op een motor zit.. Dat werkt door middel van schotten en buizen die de effectieve lengte van de demper verlengen en daardoor dempen..
Moeilijk verhaal maar vraag het maar na bij een motordealer...
Voor een Mini kan je het beste gaan voor de eerste variant... Mooie open demper van een vergelijkbaar soort motor bv. een 4 cilinder 1000...
Die kun je al wel krijgen voor krap 100 Euro...
Ze zijn dan wel een beetje "scuffed" (beschadigd) maar dat deert niet zoveel voor onder een auto...
Persoonlijk denk ik niet dat het geluid er veel beter van wordt...
Je krijgt meer een soort van gorgelend geluid omdat ie z'n gassen zoveel sneller kwijt kan...
- Login of registreer om te reageren
Crispy schreef:
Dat fluiten is de turbo en die knallen door de wat rijke afstelling. Heeft niet per se te maken met een speciaal daarvoor ontworpen uitlaatsysteem
Knallen komt onder andere inderdaad door iets te rijk mengsel... Maar ook door de lengte en mate van bochten in het systeem..
Doorgaans verbrand je mengsel (wat overtollig is) wel ergens in de uitlaat, maar omdat het systeem zo kort en open is knalt het buiten pas omdat het geen tijd heeft om te ontbranden in de uitlaat...
- Login of registreer om te reageren
Een leuke site, met allerlei geluiden van uitlaten:
http://minijunkie.nobody.jp/bakuon/bakuon.html
Vind zelf die E/A 90 mooi klinken, is volgens mij dezelfde die ze bij minitrailers verkopen.
- Login of registreer om te reageren
Over die link is al een heel topic. Kijk hier maar eens
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... ht=uitlaat
- Login of registreer om te reageren
Bij een motor is dat ook wel zo, maar je vergeet iets belangrijks te melden: Hoeveel meer vermogen denk je dat motorfietsen genereren ten opzichte van autoblokken? Minstens 2 x zo veel. En vermogen is energie, en energie is warmte. Dit i.s.m. een veel korter uitlaattraject en bij tijd en wijlen na ontsteking. Is dus helemaal geen goed vergelijk wat je trekt. Tuurlijk het zal vast wel eens verbranden, maar door verschillende soorten wol te gebruiken gebeurt dat ook niet meer. Moet je gewoon op zoek gaan naar combi's van staal wol, steen wol, glas wol. Door die verschillende combi's blijft je demper van buiten mooi, maar verbrand de wol niet. Die motorfietsdemper van Ixil heeft er meer als 30.000Km ondergezeten, richting de 40.000, dus dan had het allang verbrand moeten zijn. Heb de demper goed bekeken van binnen, maar daar is niks te zien. Nog niet eens iets wat op verbrand lijkt, alleen roet....
- Login of registreer om te reageren
Ik heb een Sebring, maar volgens TCC is de vulling na 3 maanden weg. En het is nu al een ..ringherrie.
- Login of registreer om te reageren
Waarom denk je dat ik zo tegen Remus ben???? Sebring en Remus komen uit dezelfde fabiek....
- Login of registreer om te reageren
Ik heb er een carbon sebring motorlook demmper onder zitten. Ziet er vet uit uit maar klinkt nog redelijk beschaafd(stil).
- Login of registreer om te reageren
RE: uitlaat van een motor ook leuk of niet
Ingediend door daniel bart op vr, 03-06-2005 11:16
ik heb al vaker gezien dat er pooierbakken/sjoniebakken
met een omgebouwde uitlaat van een motor rondrijden
of vergis ik me eigen hierin
het lijkt me wel een keer leuk om zo,n eindemper van zo,n motor onder de mini te monteren en eens te kijken hoe hard dit brult
iemand al ervaring mee