Kan veschillende oorzaken hebben, maar weet je zeker dat ie ook echt op 4-cylinders loopt? Hoe is het mengsel? Te arm kan dit ook bij dat toerental kan dit ook veroorzaken.
Dennis
- Login of registreer om te reageren
Kan veschillende oorzaken hebben, maar weet je zeker dat ie ook echt op 4-cylinders loopt? Hoe is het mengsel? Te arm kan dit ook bij dat toerental kan dit ook veroorzaken.
Dennis
motor liep gewoon mooi op vier poten en de carberateur heeft altijd op dit blok gezeten is alleen in een andere mini gehange en de spruitstuk is veranderd
Zoals al aangegeven is dit meestal een teken van veels te arm lopen..
Hij kan ook eens klem gezeten hebben waardoor die bewuste bocht een vernauwing heeft opgelopen. Probeer dat eens goed te controleren? Bij mij was dat op het punt waar de 2 pijpen strak naast elkaar lopen. Daardoor niet makkelijk te zien vanaf boven.
taekeb schreef:
Hij kan ook eens klem gezeten hebben waardoor die bewuste bocht een vernauwing heeft opgelopen. Probeer dat eens goed te controleren? Bij mij was dat op het punt waar de 2 pijpen strak naast elkaar lopen. Daardoor niet makkelijk te zien vanaf boven.
Dan moet het wel een hele flinke vernauwing zijn wil dat invloed hebben. Gevolg is dan minder vermogen van de betreffende cilinders en dus minder hitte. Niet per se een armer mengsel lijkt mij...
Het was in mijn geval ook een serieuze vernauwing. Waar de 2 bochten naast elkaar lopen hadden ze flink tegen elkaar gehamerd(doorrijden met losgetrilde uitlaat/baksteun) dat in combinatie met erg warm worden zorgt voor een serieuze vervorming. Uiteindelijk resulteerde het ook in steeds een knal bij het uitzetten van de auto. Het laatste restje onverbrand mengsel verbrandde dan door de roodgloeiende bocht met een knal uit de uitlaat als gevolg.
De enkele bocht was dus onderaan flink samengeknepen. Vreemd genoeg was het amper merkbaar in vermogen. (rondetijden scheelden minder dan een seconde!)
De verbranding(het mengsel wat je verbrand) is hetzelfde, alleen het kwijtraken van de gassen/warmte gaat moeizamer en daarom wordt het langs de vernauwing bloed heet.
Ik heb overigens een ervaring met een rvs uitlaatspruitstuk. Misschien is deze van een matige kwaliteit en erg dun?
nee gijs
voordat we met met prbleem konden begibbeb wou de eigenaar er zelf mee bezig en heeft hij hem weer opgehaald,
niets weer van weer gehoord nadien
RE: uitlaat wordt roodgloeiend
Ingediend door erikvdl op zo, 08-01-2012 09:20
van een 1275 cc metro motor,
wordt na 1 minuut lopen op 2000 toeren de middelste pijp van de rvs lcb
roodgloeiend, (echt helder rood) motor loop netjes op 4 poten en staat goed op tijd afgesteld qua ontsteking
wellicht te weining benzine??
iemand anders een gedachte hierover??
alvast bedankt
erik