Uitlaatspruitstuk SPi

RE: Uitlaatspruitstuk SPi

Een vraagje waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden:

Wat is voor mijn SPi het verstandigst? Het uitlaatspruitstuk vervangen door een Maniflow of laten flowen? Mijn Mini-garage zegt dat dit verstandiger is dan een nieuwe. Of zeggen ze dit omdat ze op arbeidsuren meer verdienen dan op de verkoop van een onderdeel??

En is het vervangen van een uitlaatspruitstuk makkelijk zelf te doen??

RE: Uitlaatspruitstuk SPi

Hoi, ik heb bij de mijne een Maniflow 3,2,1 lcb erop gezet met cat en dubbele peco einddemper.
Tevens zit de sensor in het Y-stuk.
Verder heb ik wel het idee dat het veel beter loopt.
Ik heb geen ervaring met het originele spruitstuk flowen, volgens mij is daar ook niet zoveel uit weg te halen, als ik me goed herriner, ik heb hem nu niet voor me.

Groet ron

RE: Uitlaatspruitstuk SPi

Hi ik kan je zeggen dat je zeker winst heb met een Lcb er onder in plaats van de originele uitlaatspruitstuk. Zo lang je lambdasensor maar in je Y-stuk komt tezitten is het goed.

Dennis J.

P.s. maakt niet veel uit met het demonteren en monteren van bijde geeft zo'n beetje het zelfde werk.

RE: Uitlaatspruitstuk SPi

Flowen van het standaard ding?? Niet doen, gewoon een goede LCB kopen met sensor, ben je waarschijnlijk uieindelijk minder kwijt en werkt veel beter.

Dennis

Wat voor garage flowt onderdelen???

RE: Uitlaatspruitstuk SPi

Dennis J. schreef:
P.s. maakt niet veel uit met het demonteren en monteren van bijde geeft zo'n beetje het zelfde werk.



maar is dat eenvoudig zelf te doen??

Dennis":390tesr5]Flowen van het standaard ding?? Niet doen, gewoon een goede LCB kopen met sensor, ben je waarschijnlijk uieindelijk minder kwijt en werkt veel beter.[/quote:390tesr5]

hmm, nou zit ik te twijfelen of het dan om het in- of uitlaatspruitstuk gaat... :x

Dennis":390tesr5]Wat voor garage flowt onderdelen???[/quote:390tesr5]

een Minigarage gespecialiseerd in het tunen van mini-motoren...

RE: Uitlaatspruitstuk SPi

Maniflow is uitlaat. zoals je hier kan zien bestaat je uitlaatspruitstuk uit een 3 naar 1 deel. Zo'n LCB is 3 naar 2 naar 1. Daardoor "ademt" de motor beter. Dat benader je niet met het flowen van je standaard spruitstuk.

Let wel op dat je met een LCB alles vervangt tot aan je catalysator (als je die hebt) en dat het dus wel moet passen op de rest van de uitlaat.

Ik vind het niet moeilijk om het spruitstuk te vervangen maar het hangt er helemaal vanaf wat je eigen ervaring is met sleutelen. Goed opletten wat je waarvanaf haalt (evt digitale foto's maken) zodat je later weer weet hoe het inelkaar moet. Nieuwe pakking gebruiken voor het spruitstuk en weer vastzetten met een momentsleutel.

RE: Uitlaatspruitstuk SPi

Complete LCB voor sensor 152 euro. Inlaatspruitstuk 78 euro. Alles topkwaliteit.

Werkplaatstarief 50 euro per uur ex btw??? Boel flowen...niet minder dan twee uur.

Demontage en montage is gelijk bij beide. Voor een 100 euro meer een perfect systeem. Ik weet wel wat ik zou kiezen.

Dennis

RE: Uitlaatspruitstuk SPi

Inlaatspruitstuk voor een SPi? die heeft ie toch al? hou je dat ook weer in de zak...

RE: Uitlaatspruitstuk SPi

Omdat die garage een Duitse is, denk ik dat ik me een keer versproken heb met in- en uitlaatspruitstuk.
[i:3qb1b3gp]Spi inlaatspruitstukken zijn op zich al redelijk goed. Maar kunnen door te flowen nog beter worden (???). Dit kost minder als een nieuwe.... [/i:3qb1b3gp]-> Kan dit kloppen??

En dan wel een nieuwe LCBi erop. Schrok alleen van de prijs die het bedrijf op haar site heeft staan. 215 euro tot aan de Kat.

RE: Uitlaatspruitstuk SPi

Voor dat geld kan je beter even gaan shoppen, moet goedkoper kunnen.
Als je het niet erg vind om er een stukje te rijden:
DCM trading

RE: Uitlaatspruitstuk SPi

En de montage van een LCBi?? is dat zelf te doen?
Of te wel, is het een kwestie van vanalles los schroeven en weer vast schroeven of komt er nog ergens een addertje onder het gras voorbij??

RE: Uitlaatspruitstuk SPi

De oude spullen (klemmen enzo) kunnen wel eens vast zitten en het is soms wat lastig om de nieuwe spullen netjes in lijn te krijgen. Maar al met al goed te doen.

Momentsleutel is wel handig voor de moeren van het spruitstuk aan de kop. Verder een nieuwe pakking natuurlijk.

RE: Uitlaatspruitstuk SPi

Let wel, je moet wel je injectie eraf halen om erbij te kunnen.

Groet ron

RE: Uitlaatspruitstuk SPi

Heeft er ook iemand ervaring met een spi-lcb en het vervangen van de kat met een linkpijp, zodat de kat komt te vervallen?
Dit scheelt namelijk toch weer wat vermogen...

RE: Uitlaatspruitstuk SPi

Het laten vervallen van je Katalysator levert je ongeveer een winst op van 1PK (en een hoop meer herrie).

Alco

RE: Uitlaatspruitstuk SPi

Plus je moet elk jaar voor de APK je kat weer monteren