Ultimat engine steady

default

RE: Ultimat engine steady

zaterdag de hele middag op de kop onder het dashbord gelegen, voorsteol eruit, benen op de achterbank.
Waarom?
Om een ultimate engine steady te monteren: naast de pedalenbak zit een kleine uitsparing in de kokerbalk die je ziet lopen onder de motorkap voor je schutbord. Via die uitsparing moet een 3-hoekje staal met 3 bouten door 3 gaten geduwd worden...
om half 6 eindelijk succes! wat een ellende.
Nu blauwe vingers, armen en rug. Dus zo voelt het om een endoscopische operatie uit te voeren...

RE: Ultimat engine steady

:P
volgens mij gewoon een ouderwetse chirurgische ingreep hoor ..

(Endoscopie/Endoscopy: (kijk)onderzoek van lichaamsholten of inwendige kanalen
http://www.ziekenhuis.nl/index.php?cat= ... k&letter=E)

gefeliciteerd, Dr. Jos Inno
8)

groetjes,
Theo van den Bogaard

RE: Ultimat engine steady

Vraagje: wat kost zo'n ding?

RE: Ultimat engine steady

vraagje: wat is het?

RE: Ultimat engine steady

Een extra motorsteun die tussen je schutbord en je thermostaathuis komt te zitten. Je motor zal dus eerder vermogen kwijt kunnen op het wegdek doordat ie minder kantelt....

RE: Ultimat engine steady

ah en dat scheelt ook bakken.....not... :)

RE: Ultimat engine steady

Nee, maar als je een uitlaat van RVS hebt zoals ik. En dan praat ik over 1,5mm dik RVS. Dus niet van dat spul wat je kant en klaar koopt. Dan wil het wel makkelijk zijn dat je blokje zo vast mogelijk op zijn plek blijft zitten als maar kan. RVS heeft namelijk de vervelende gewoonte niet mee te geven. Wat dus inhoudt dat hij dan de pakkingen uit elkaar trekt. En bijkomend voordeel is dat zijn volle momentum benut kan worden....

RE: Ultimat engine steady

Ja of anders breekt je gewone motorsteun...op zandvoort. :'(
Het is veel werk maar het is het waard.

RE: Ultimat engine steady

Ik heb hem op een tussenplaat bij de cilinders...

RE: Ultimat engine steady

Maar wat kosten die dingen nauw eigenlijk?

RE: Ultimat engine steady

Duur en heb ze alleen snel kunnen kopen bij Ben.
Ik brak m'n hondebot telkens.
1)Thermostaat beugel.
2)3bolt beugel (hondebot versterking , de mijne was dwars door midden).
3)Steuntje rechts-onder-voor van de bak naar je subframe vervangen door 'n instelbare.
4)Dan links-onder-voor er 1 instelbare bijgezet.
5)Dan de towerrubbers vervangen voor harde kunstof.
6)Instelbare spoorstangen.
7)-2 bottom-arms.
Wat het uitmaakt , stap maar 's in , waar jij slipt/zwabbert/glijd/etc voel je bij mij helemaal niets en blaas ik je zo voorbij , met 1 hand aan't stuur.
Met optrekken geen gezoek naar je pook , die blijft precies staan waar tie hoort.
RVS uitlaat , idd absoluut niet flexibel en zet zelfs een 6mm uit in lengte , dus deze zit alleen vast op de kop en met 2 rubbers bij de einddemper.
Greetz , Jeroen2 :D

RE: Ultimat engine steady

Heb voor de mijne ook al een extra steun gemaakt en hem aan de bak vastgezet (spruitstuk dan he?) maar nog steeds geen prijs....

default

RE: Ultimat engine steady

Eerst maar even de prijs:
Ultimate Engine Steady: kost € 80,- (bij Johan in Westerbroek, All Classics, vh Boss)

Ja of anders breekt je gewone motorsteun...op zandvoort. Het is veel werk maar het is het waard.




Bij mij brak de extra motorsteun linksonder, van de bak naar het subframe steeds af. En dan bonkte de mini erg bij het schakelen, je voelde het blok schommelen (nieuwe motorsteunen 1 jaar oud) verdere symtomen, spruitstuk dat loslaat van de linkpipe, uitlaat (RVS play mini) tegen carrosserie, tot zelfs het filterhuis van de twin SU HS2 tegen het schutbord.

Vooral dat ellendige gevoel dat de heleboel schommelde bij fel optrekken irriteerde, 't is nu opgelost! de rugpijn bijna weer over. :)" title="Evil" />

RE: Ultimat engine steady

Hmmm zit me te bedenken dat ik dat ook een beetje heb van zijn 1 naar zijn 2.Het zal toch niet waar zijn he??? Morgen ochtend gelijk maar ff kijken....

RE: Ultimat engine steady

@ Jos (inno): Hoe zijn je motorsteunen zelf?

De motorstabilisator onder aan de bak breekt vaak af, ook de plaat waar de sleuf in zit breken ook regelmatig af.

Een stabilisator heeft het meeste nut als de arm lang is. Daarom geloof ik niet zo aan extra steunen aan de bak. Wel aan extra steunen boven aan het blok, deze zitten ver van de denkbeeldige schommel-as....

@kev: Hoe zijn je stabilisator rubbers, als deze uitgeleuterd zijn klappert ie ook.

RE: Ultimat engine steady

Het bleken mijn banden te zijn. Daarvan was de spanning te laag. gelijk maar laten vullen met stikstof en dat werkt super. vooral als je banden koud zijn mekr je gripverschil. Als ze warm zijn merk je eigenlijk geen verschil. Motorsteunen zaten goed vast en de rubbers zijn er ook goed uit. No worries dus....

RE: Ultimat engine steady

Wat voor tijgerbocht rij je dan elke dag dat je dat merkt???
Ik pak altijd de weg vanuit Eindhoven naar Utrecht A2 dan afslag Maasroute (die bocht is gaaf , advies 50 , ik net 115!!).
Met kar nog 85!!
Das m'n wegliggingtestbocht.
Greetz , Jeroen2 ;)

RE: Ultimat engine steady

Gewoon rechtuit. maar de bandenspanning stond ook gruwelijk te laag! Iets van 1,5 Bar ofzo. Rij normaal met 1,9 Bar met falken 165/60/R12 bandjes. maar mijn favo bocht is en blijft nog altijd de bocht als je vanaf Nieuwegein de A12 op komt rijden. is een 2 baans oprit die op het einde 1 baans wordt. Je kan je dus wel bedenken wie er in de buitenbocht aan het inhalen is! Record staat tot nu toe op 105 met piepende banden....

RE: Ultimat engine steady

Kevski Style schreef:
maar mijn favo bocht is en blijft nog altijd de bocht als je vanaf Nieuwegein de A12 op komt rijden



Off-topic maar toch: die bocht ken ik toevallig!! Mag ik vaak op maandagmorgen om 6:30 doen :) Maar 105 heb ik denk ik nog nooit gehaald. Meestal is mn autootje nog niet echt warm dan....

Birdy

RE: Ultimat engine steady

De mijne meestal wel. heb er al een tijd niet meer op gereden, maar ging altijd voor dat ik daarop ging eerst ff tanken bij de BP (Fuck Shell!) en daardoor was ie bij mij gelukkig wel warm.... :)" title="Evil" />

RE: Ultimat engine steady

Kev , die banden reed ik 70.000Km (2 sets) , maar ben nu toch verknocht aan Yoko , iets meer grip (droog) en ze piepen niet , je breekt gewoon meteen dwars uit (sliding) , met nat weer leggen ze het iets af tegen de Falcons.
Greetz , Jeroen2

RE: Ultimat engine steady

Dat piepen was meer omdat het asfalt wat er gelegd was toen pas nieuw was. Ze hebben namelijk van een enkele een dubbele oprit gemaakt. Ik vind trouwens persoonlijk die falkens al slecht met regen. Maar de rede is meer is dat ik er de helft goedkoper aan kan komen. 200 Euro voor de Falkens tegen 400 euro voor de Bridgeston/Yokohama. Van Fulda was ik eigenlijk niet ees van plan ze te proberen....

RE: Ultimat engine steady

Ik 220 euro voor brigetone's... :) Vorig jaar 200 euro.

Ik ben tevreden over mijn brigetone's, alleen eerste setje deed ik 10 maanden mee... O:)

RE: Ultimat engine steady

Ik wil binnenkort ook mijn motor strakker gaan leggen.
Nu wilde ik graag even goed uitgelegd hebben waar ik extra steunen kan plaatsen.
Ook was ik benieuwd naar die gele plastice "rubbers".
De hondebot vervangen lijkt mij geen probleem maar waar zit mijn motor nog meer op vast?
En hoe til ik mijn motorblok omhoog om deze te vervangen?
Het liefst met foto's

Groeten

RE: Ultimat engine steady

Pfft, wat een gedoe inderdaad met die plaat voor de extra motorsteun... De versie die ik heb gekocht zit op 3 thermostaathuis bouten vast en op 1 van de spruitstukbouten. Dat is makkelijk. De andere kant komt naast de HRC/koppelingcylinder op de balk. Dus inderdaad in die kleine uitsparing een moertje erop zien te krijgen en iemand anders vanuit de motorruimte aan de bout laten draaien. Is met 2 van de 4 gelukt! Denk dat ik er een stukje uit ga slijpen op erbij te kunnen en dan na aandraaien weer dicht bakken. Zie je toch niets van... Zo is het niet te doen. :) (weet ik meteen waarom er bij mn andere mini een custom plaatje is gemaakt waarbij de gaten dichterbij zitten!)

default

RE: Ultimat engine steady

Ik heb een plaatje gemaakt waar de moeren aan vast gelast zitten, dan hoef je niet meer van binnenuit te pielen met een sleuteltje.

Succes,
Erik

RE: Ultimat engine steady

foto ;)

RE: Ultimat engine steady

fantasie? Het zelfgemaakte plaatje zal niet meer hoeven zijn dan 2 bouten op een stripje. Beetje zoals de standaard montage van je voorsubframe op de koets. doordat de bouten vast zitten kun je gewoon schroeven vanaf de motorruimte. Slim idee. Bij mij zit het engine steady plaatje nu vast gelast. ook handig.

RE: Ultimat engine steady

Crosspost van Rusty Lee verwijderd. zie ook dit topic: http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 269#399269