ultimate engine steady

default

RE: ultimate engine steady

ik ben bezig met een ultimate engine steady te monteren, maar nu begrijp ik niet hoe die er op moet.
Moet de koppelingsreservoir er uit gehaald worden?
is er geen ander manier?

RE: ultimate engine steady

Dat hangt ervan af welk type ze je verkocht hebben. Als het koppelingsreservoir los moet, dan hebben ze je het type voor een Engelse (right-hand drive) verkocht. (Ervan uitgaande dat jouw mini right-hand drive is.) Voor de niet-Engelse Mini hebben ze een iets ander model met een andere bevestigingsplaat.
Voor 'onze' mini's:



Voor Engelse mini's:



Succes,

default

RE: ultimate engine steady

wel , ik heb een gelijkaardig als de onderste model.
Wat kan ik er nu mee doen, het is dus de verkeerde.
als ik die grote gaatje uitzaag en ik monteer die, zou dat geen te grote belasting geven voor doe bouten?

RE: ultimate engine steady

Zo ik heb hier ook nog een vraagje over...

Ik ben deze nu ook aan het monteren.

Maar ik haalde mijn koppelingspomp eraf ... het gat van de steun is niet groot genoeg voor de koppelingscilinder.
oke dat valt nog wel aan te passen. Maar de pomp komt hierdoor ook 3 a 4 mm hoger...

Zouden jullie dat steuntje aanpassen zodat dat eigenlijk rond de koppelingspomp komt ? Dus eigenlijk een stuk uit de steun slijpen zodat je de koppelingspomp niet hoeft te demonteren voor de montage hiervan?

grtz

wouter

RE: ultimate engine steady

Verplaatst uit CM: Standaard Techniek

RE: ultimate engine steady

Steuntje gewoon naast je pomp op je schutbord bevestigen. Probleem opgelost. Gaatje boren en/of vastlassen.

RE: ultimate engine steady

taekeb schreef:
Steuntje gewoon naast je pomp op je schutbord bevestigen. Probleem opgelost. Gaatje boren en/of vastlassen.



Dat gaat niet, want dan komen de gaten niet meer uit bij je thermostaathuis.
Of je trekt heel de steun scheef ... En dat lijkt me niet echt goed.

Maar ik heb het misschien al opgelost

grtz

default

RE: ultimate engine steady

Ene kant onder je thermostaathuis, andere kant onder je koppelingscylinder. Waarschijnlijk moet je het gat van de koppelingscylinder groter uit gaan vijlen. Daarna beetje schuiven op de stang, en je bent er.

Zit bij mij al hele tijd in, en stevig dat het is. O+

RE: ultimate engine steady

onder je thermostaathuis ? Dat gaat niet goed komen volgens mij, dan gaat die gegarandeerd lekken.

En onder je koppelingspomp ? Dan is je pedaal toch 4 mm omhoog gekomen en kan er ook gewon alles door dat gat komen van geluid ...

Zal wel eens foto'tje maken als hij erin zit, want anders als iemand volgende keer dit opzoekt, is hij nog niets wijzer he ;)

Dus als er iemand een foto heeft, gooi ze er maar op.

grtz

RE: ultimate engine steady

Onder de MOERTJES van de componenten ipv ONDER de componenten bedoelt men...

RE: ultimate engine steady

ja ...

maar dan lukt het nog niet.

Die steun die aan je koppelingspompje komt is eigenlijk in een te korte bocht geplooid.

Als je er nog die rubber en dan moer op moet draaien, kom je er niet. Dan zit het koppelingspompje in de weg.

ben aan het denken om zelf dat steuntje te hermaken.

grtz

RE: ultimate engine steady

@Wouterke: welk van de onderstaande foto's heb je?
Wellicht dat je een Engelse hebt en die moet je aanpassen bij een Europese Mini.



Voor Engelse mini's:





Maak anders eens een paar foto's van je eigen situatie.

RE: ultimate engine steady

geen 1 van die !

http://images.minispeed.co.uk/mssk1000.jpg

zo 1 is het

grtz

RE: ultimate engine steady

hmm volgens de site is hij voor 850/ 1000/ 1100 en zou dus moeten passen...
toch maar aanpassen?

RE: ultimate engine steady

ja hij zou moeten passen op een engelse mini waarschijnlijk ...

Maar het komt wel goed, zal het steuntje wel een beetje aanpassen.

grtz

RE: ultimate engine steady

Steuntje naast de koppelingpomp gaat prima. Heb dat al jaren zo zitten bij 2 mini's. Spul zat er in een paar min. op. en het blok zit prima vast. Bij 1 van de 2 steunen pakt hij alleen op het thermostaathuis en de andere staat op het thermostaathuis en 1 uitlaattapeind...

Doordat je de steun aan de andere kant wat opzij plaatst zit de stang inderdaad wat schuin en trek je ook wat opzij. Maar dat is zo minimaal dat het te verwaarlozen is.

RE: ultimate engine steady

Zo hij zit erin!!!

Heb het een beetje bij geplooid en dan een deukje gemaakt in de koppelingspomp (voorzichtig)
En dat is geod gegaan en nu zit hij er netjes op.

Zal wel eens foto nemen, maar de batterij was leeg.

grtz

RE: ultimate engine steady

Een deuk in de pomp...?!?
Bestaat er een redelijke kans dat er iets beschadigd raakt waardoor je wellicht binnenkort je koppeling niet meer kan bedienen... |:(

RE: ultimate engine steady

Ik neem aan dat het blikken reservoir bedoeld wordt, lijkt me niet zo'n probleem?

RE: ultimate engine steady

Ja idd ... het blikken reservoir

dat zorgt alleen maar voor de hoeveelheid olie.

Dus nu gaat er gewoon iets minder olie in.

Zullen zien of het lukt, maar ik heb er eigenlijk redelijk goed oog in.

grtz

RE: ultimate engine steady

Tja het reservoir... zegdahdan... ;)

RE: ultimate engine steady

Ook ik heb dezelfde steun als Wouterke, maar dan voor 1275 editie. Heb zitten pielen, maar kom er niet uit hoe ik het juist kan monteren met de bijgeleverde steun voor op de bulkhead. Twee gaten van de koppelingscilinder kan ik gebruiken, maar dan:
- komt inderdaad de koppelingscilinder hoger
- moet ik het gat uithonen
- moet ik een deel van de steun afvrezen om te voorkomen dat min remcilinder ook omhoog komt.

Hoe hebben jullie dit opgelost. Foto's?

RE: ultimate engine steady

jup foto's welkom!