RE: [Update] Blokje kan weer bijna terug - 1380 blokje maar....
Ingediend door BCheM op zo, 10-12-2006 19:10
Dus jij hebt hem gekocht, was ook geínteresseerd
Een ding weet ik in iedergeval en dat is dat je een 1399 blok hebt en dus de 74 mm zuigers, eentje verder dus dan 1380 (heb wel wat research gedaan )
ps heeft ie achter nou ook echt schijven??
- Login of registreer om te reageren
RE: [Update] Blokje kan weer bijna terug - 1380 blokje maar....
Ingediend door Mini Mart op zo, 10-12-2006 19:03
Ik heb sinds vandaag een nieuw Minitje met een 1380cc blok en hab daar wat vragen over:
De specs die ik gekregen heb zijn:
Austin Mini HLE 1000
- Bouwjaar 1983
- Watergekoeld inlaatspruitstuk
* zal wel verwarmd spruitstuk moeten zijn)
- Stage 3 kleppen
- Rimflow kleppen, deze pakken beter op bij lage toeren met sportnokkenas, inlaatkleppen groter dan standaard, uitlaatkleppen standaard
* is dit waar of hebben jullie andere theorieen?
- 1400 CC clinderblok (74mm) met 8000 km sinds revisie
* Hoort een zuigerdiameter van 74 mm bij een 1380 cc cilinder blok?
- Nokkenas fast road megadyne 266 voor laag bezineverbruik en goed bij lage toeren
- Spaghetti uitlaat met RC 40 (geen meetbare weerstand, maar wel beschaafd geluid)
- Lange eindoverbrenging 1:2,9 (standaard 1:3,44) voor 30 km per uur 1000 toeren in vierde versnelling- Remschijven voor de 10 inch wielen
- Electronische ontsteking
- Super cool radiateur
Daarbij is het ook nog zo dat er een HS2 carburateur op zit (de vorige eigenaar gaaf aan dat deze geflowd is) maar ik begrijp toch niet helemaal waarom dit niet gewoon een Hiff carburateur is. Hebben jullie misschien nog ideeën of tips. Ook maakte ik het luchtfilterhuis open en zag ik een gewoon papieren element.
Motortje loopt goed (zeker nadat ik er ruim 3 liter olie in had gegoten) en trek als een bezetenen. De oliedrukmeter geeft z0'n 5 kg/cm3 aan, is dit oké?
Boel vragen maar wil zoveel mogelijk te weten komen over hoe ik het eea beter kan laten lopen.
Ik hoor dus graag jullie ideeen.