V-Twin in het vooronder ??

RE: V-Twin in het vooronder ??

Een V-Twin in het vooronder.
Oud idee, maar nu zover om het toch eens te gaan proberen. Het kan namelijk eigenlijk gewoon niet passen in de standaard vrije ruimte in het vooronder van een Mini.
Na jaren van zoeken naar een betrouwbare budget oplossing het ik nu het volgende verzameld. Er staan nu 2 Honda VTR 1000 motoren in de schuur, waarvan 1 compleet, en 1 in onderdelen met veel extra's. Mini body heb ik ook al staan, meeste laswerk is klaar er kan een blok in. Sloop Mini body heb ik ook nog staan om dingen te testen/ slopen. Doel is FWD rijdend krijgen, en bij de RDW laten keuren. Budget is maximaal 2500 euro, of er moet een erg goede reden zijn om daarboven te gaan. Geen duur spuitwerk dus.
Omdat de cilinders waarschijnlijk net niet onder de motorkap passen zoek ik een nette oplossing voor aanpassing van de motorkap. Op internet staat veel, maar ik heb nog geen (minst lelijke) oplossing gevonden. Wie heeft er een goed idee of voorbeeld?

Gr. Ton

RE: V-Twin in het vooronder ??

Hoeveel ruimte heb je nodig? En waar ongeveer?

RE: V-Twin in het vooronder ??

http://www.miniasfaltvreters.nl/j3/inde ... m-2008-15#

misschien niet de duidelijkste foto, maar de zwarte mini heeft een eigenbouw/aangepaste kap waar behoorlijk meer ruimte mee te maken is ...
Kan wel meer foto's in het archief vinden als je wil..

groetjes,
Theo van den Bogaard

RE: V-Twin in het vooronder ??

De plaatjes die Paneermeel zelf ooit geplaatst heeft in een topic over luchthappers doen het helaas niet meer. Als je in je archief nog iets hebt, dan is dat welkom.

RE: V-Twin in het vooronder ??

Hoeveel ruimte is nogal een lastige, komt neer op een bult in het midden van de motorkap over de hele lengte schat ik. Komende week ga ik een blok vrijmaken en proberen op de passende hoogte te stellen. Voor de achterste cilinder zal ik ruimte moeten maken ter hoogte van de dwarsbalk. Onder de motorkap vooral ruimte voor carbs en luchtfilter. Aan de voorzijde verwacht ik met een stalen flipfront aardig ruimte te winnen op de plaats waar normaal de motorkap sluiting zit. Probleem is vooral dat ik hoogte nodig heb om ruimte te winnen voor Diff, tandwielen en elektrische achteruit.
De link hieronder is voorbeeld van het motorblok.
https://youtu.be/dw66k_lOZ_Y

Mocht je meer idee of links hebben Theo graag.
Meeste plaatjes bij luchthapper zijn inderdaad niet meer zichtbaar helaas.

RE: V-Twin in het vooronder ??

(niet al te grote) plaatjes van de verbouwde kap:
http://www.infomininl.org/dl/motorkap.zip

HTH,
Theo van den Bogaard