Van/Woody/Estate tank uitbreiden

RE: Van/Woody/Estate tank uitbreiden

Iemand wel eens bezig geweest om de tankinhoud van een Van of Estate uit te breiden door bijvoorbeeld tussen het subframe een extra tank te hangen en die te koppelen? Of door de tank te verlengen naar links (waar normaal de uitlaat loopt)? Of een extra tank maken onder de laadvloer waar ook accu en reservewiel (die is bij mij daar zowiezo al weg) kunnen zitten?

Ik denk er verder over om een maatwerk kunstoftank te laten maken waarin ik dan een uitsparing maak voor een centre exit uitlaat, maar wellicht zijn er nog andere slimme ideeen? Of hebben mensen al mijn creatieve ideeen al eens overdacht en afgewezen... dan hoor ik graag waarom...

Groeten,

Harald

RE: Van/Woody/Estate tank uitbreiden

@HaSa-Bo:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 992#334992

FWIW,
Theo van den Bogaard

RE: Van/Woody/Estate tank uitbreiden

Bedankt Theo, zoiets bedoel ik... Wellicht nog meer varianten bekend? Heb even zitten kijken en het zou niet al te moeilijk moeten zijn om onder de laadvloer twee kleine tanks toe te voegen met een (redelijk dikke) verbinding naar de normale tank en een ontluchtingsventiel met slang naar buiten.

Groeten,

Harald

RE: Van/Woody/Estate tank uitbreiden

Meer varianten zijn mij niet bekend ..
Er zijn wat verschillen in de vloer van een Van en van een Estate .. als je toch een nieuwe tank maakt zou ik proberen die binnen het raamwerk van het subframe te krijgen (de plek van de originele tank is niet zo geweldig .. ) met een beetje planning zou dat dan misschien ook nog wel bij een saloon bruikbaar zijn (als je daarbij dan weer de accu verplaatst).

succes,
Theo van den Bogaard

RE: Van/Woody/Estate tank uitbreiden

Dat van de verschillende vloeren had ik ook bedacht, dus mijn idee met tanks onder de vloer past alleen bij een Van, en dan alleen nog als je daar het reservewiel weghaalt (die wilde ik eigenlijk toch op de imperiaal leggen). Ik moet nog even nameten wat je dan praktisch aan extra volume zou halen. Het voordeel vindt ik wel dat het gewicht wat meer naar voren zit waardoor de auto bij volle tanks niet zo op z'n gatje ligt. (al eens met een losse motor, volle tank en een berg losse onderdelen rondgereden?) Het voordeel van tussen het subframe is natuurlijk weer dat het ontwerp mogelijk ook voor andere modellen bruikbaar is, dus misschien is het een leuk idee om er dan meer te (laten) maken. Eerst maar eens meten hoeveel volume er mee te halen valt en kijken wat zo'n tankje dan moet kosten.

Harald