Velleman ontstekings kit.

RE: Velleman ontstekings kit.

Iemand hier daar ervaring mee misschien?

RE: Velleman ontstekings kit.

Ik neem aan dat je deze bedoeld?

http://www.vellemanprojects.com/be/en/p ... w/?id=8946

Zou ervoor moeten zorgen dat je puntjes niet meer inbranden (je hebt je puntjes dus nog steeds nodig).

Ik heb er geen ervaring mee, maar als ik het schema bekijk kan ik me niet voorstellen dat het een vermogenswinst geeft.

RE: Velleman ontstekings kit.

Dat is idd de kit.
Nee het gaat ook niet om vermogen te winnen,alswel om een betere vonk en daardoor een betere verbranding,betere slag,bla bla...
Ook zouden de punten langer mee moeten gaan als dat ze normaal gebruikt worden.
Zou ook "ietsje" zuiniger moeten rijden,d.m.v. die betere ontbranding etc etc.

RE: Velleman ontstekings kit.

Heb zo'n kit gekocht echter hij werkt niet.
(Maakt ook niet meer uit, rij al jaren met een elektronische ontsteking.. :)" title="Evil" /> )
Waarschijnlijk heb ik zelf iets verkeerd gedaan met in elkaar solderen, dus goed opletten is het advies van mijn kant.
Je mag hem ook overnemen.
Moet je hem alleen ff checken, waarschijnlijk een weerstandje omgedraaid.

RE: Velleman ontstekings kit.

Ja ik heb er al eentje,ook stuk.
Maar goed,das een kwestie van opsturen en terug gestuurd krijgen.
Heb ze inmiddels ook weer. ;)
Ze hebben em gecontroleerd en gerepareerd.
Geen fout in soldeerwerk,maar een ic-tje kapot,zal bij jouwe ook wel zijn.

Zeg maar je rijd al met een electro ontsteking dus?
Van andere wagen of zo? of hoe moet ik dat zien?

RE: Velleman ontstekings kit.

de a+ motor in de Austin Metro's werd standaard geleverd met electronische ontsteking. Je kan de verdeler zo overzetten (of meteen een heel 1275 metro motorblok natuurlijk)

RE: Velleman ontstekings kit.

Hey kijk dat zijn ook nog eens ideetjes.
Maar wat gaat dat kosten vraag ik me dan af?
Tenslotte heb ik er hier al eentje liggen.

RE: Velleman ontstekings kit.

Ik begrijp nu dat dat geval wat jij bedoelt echt de hele contactpunten bende vervangt,mooi mooi,das beter werk ja.

RE: Velleman ontstekings kit.

Bruutmans schreef:
Zeg maar je rijd al met een electro ontsteking dus?
Van andere wagen of zo? of hoe moet ik dat zien?



Nee, ik heb eerst een Metro 1275 gehad zonder elektronische ontsteking(12HC) later een Metro12HE geplaatst die dat dus wel had...

RE: Velleman ontstekings kit.

Dus slimmer om er eentje op de kop te tikken dan en die maar om te zetten dus.

RE: Velleman ontstekings kit.

ach, wat is slim..
Op een 1000 kan een 1275 elektronische ontsteking rottig lopen veroorzaken.
Zo'n Vellerman kit is een leuk alternatief.

RE: Velleman ontstekings kit.

Of gewoon een electrish onstekings kitje halen.
Zijn wel prijzig.
Maar dan hoef je ook nooit meer je contactpuntjes te vervangen.
En als je nog een 9v bobine heb is dat ook geen probleem. (tenzij je de race kit wilt, dan moet je 12v bobine hebben)
Bij mij werkt ie perfect:


Electronic Ignition Kit For 59 D
(blue points) 80 On >LU-144

RE: Velleman ontstekings kit.

En dit is dan ook meteen de goede? de LU 144?
Ja ze kosten wat ja,die velleman kost maar 15 eurootjes.
Hier leg je er nog eens ruim 100 bij.
Moeite waard om dan eerst die velleman eens te testen nietwaar.
Er bestaat trouwens ook zo`n setje,niet van pertronix meen ik,en die gaat met een lichtstraaltje te werk.

RE: Velleman ontstekings kit.

ah ok.
ken ik nie :S
mja wel 100 euro duurder ja dat klopt.
alleen die velleman was toch zo dat je niet je contactpunten vervangt, las ik net ofzo, ze branden alleen minder snel in ofzo, betere vonk?
en bij die pertronix is gewoon gelijk alles electrisch.
mja blijft stuk duurder.

Bij mij is het die Lu-144 ja, moest gewoon kijken welke kleur mijn contactpunten nu hebben, en dat was blauw dus dat is hem, en je kan dan nog kiezen tussen de normale (die er puur is om je contactpunten te vervangen) of de racekit (waarbij je gelijk een andere bobine krijgt) en die veranderde iets van de dwell angle ofzo :? wat dat ook mag zijn lol.

RE: Velleman ontstekings kit.

Die petronix spullen hebben wel stoerdere namen> Hun eigen bobine noemen ze flame thrower :) zie: http://www.pertronix.com/home.htm

Mooi spul als je het mij vraagt. Mag dan ook wat meer kosten.

RE: Velleman ontstekings kit.

Bruutmans schreef:

Er bestaat trouwens ook zo`n setje,niet van pertronix meen ik,en die gaat met een lichtstraaltje te werk.



Die ken ik, bestaad ook voor de bromfiets. klinkt heel mooi, maar in de buurt van een motor is het altijd smerig, dus het lampje en sensor zullen ook langzaam dicht slibben met remstof/olie etc etc.

RE: Velleman ontstekings kit.

taekeb schreef:
Die petronix spullen hebben wel stoerdere namen> Hun eigen bobine noemen ze flame thrower :) zie: http://www.pertronix.com/home.htm




ja klopt.
Maar die heb je volgens mij alleen nodig als je zo'n electronische race kit neemt en niet de standaard.
Voor de standaard kan je gewoon je standaard bobine gebruiken.
mja die flame thrower zal wel meer power geven hehe :P

RE: Velleman ontstekings kit.

En dat wil je ook... toch? (ikke wel althans) de stap van punten naar electronisch was al fijn. De stap naar dit setje is ook vast wel merkbaar.

RE: Velleman ontstekings kit.

jah opzich wel.
Ik vondt het niet echt noodzakelijk.
Ik had alleen constant problemen met contactpuntjes.
Dus was allang blij dat ik er vanaf was haha :D
en rijdt sindsdien perfect.

RE: Velleman ontstekings kit.

De Dwell angle is de contacthoek. Die bepaald de tijd dat de bobine kan opladen. Met normale contactpunt ontsteking kan je daar weinig aan veranderen, met als nadeel en zwakkere vonk bij hogere toeren. Dus als je hogere toeren wilt gaan draaien is een electronische ontsteking een must.

RE: Velleman ontstekings kit.

ah ok wist ik nie.
Maar ik heb zeg maar wel een electrische osnteking. maar geen andere bobine enzo.
Dus eigenlijk heb ik hetzelfde als contactpunten alleen dan electronische onsteking hehe.
gewoon een vervangingskitje ofzo.