Werkt goed!
Ik heb m zelf nog iets ruimer als de foto uitgefreesd. Ook aan linkerkant op de foto kun je nog wat winnen.
Ook schuin gefreesd aan binnenzijde voor betere flow( en gat groter gemaakt die naar achterzijde van de cilinders gaat. Kun je vrij veel groter en "vloeiender" frezen ,gat is denk 40% groter nu.
( heb berg foto's ervan, maar geen zin om ze online te zetten, mail of app is makkelijker.)
Tevens momenteel bezig met een elektrische waterpomp om constante flow te krijgen, ook bij lage toeren/ file rijden enz.
Waterpomp (origineel model) bestaan meerdere varianten van.. Meer schoepen, dunne schoepen, grove schoepen breed schoepenrad, smal schoepenrad enz. kun je denk ook mee experimenteren. Zelf nooit gedaan. Rij met breed schoepenrad nu.
Kan je wel aanraden om alle vries doppen eruit te halen.. Zie je vanzelf dat je aan binnenzijde van t blok ook nog wat kan winnen..
- Login of registreer om te reageren
RE: verbetering doorstroming koelvloeistof
Ingediend door streetscreamer op vr, 26-02-2016 10:07
Rondstruinend op het mooie internet kwam ik aan de andere kant van de wereldbol een interessant plaatje tegen.
Omwille van betere doorstroming van koelvloeistof achter de cilinders langs wordt het gat, waar de waterpomp in steekt, wijder gemaakt.
De stroming zou daardoor wat evenrediger door de voorste en achterste waterjacket gaan.
Iemand ervaring mee?
nb: ik bouw mn motor met zg dry-deck