Verkeerde motorsteun gekocht?

RE: Verkeerde motorsteun gekocht?

Hallo,

Ik heb onlangs een engine steady gekocht op marktplaats in de veronderstelling dat die voor de 1275 carb versie is. Nu kom ik erachter dat de bevestiging aan de chassis kant anders is dan op de diverse sites wordt aangeboden. ipv dat die gewoon in de buurt van de koppelingcilinder wordt gemonteerd zit er een driehoekige plaat bij die ik nergens kwijt kan. Ik weet nooit hoe ik foto's in een bericht stop dus ik voeg maar een linkje van m'n hyves bij. Als iemand weet waar deze steun dan van moet zijn...

Thanks

http://jellevandok.hyves.nl/album/36509 ... 99/0/xB-S/

http://jellevandok.hyves.nl/album/36509 ... _state__=3

RE: Verkeerde motorsteun gekocht?

Volgensmij moet je hem vast schroeven op de plek van de remcilinder.

RE: Verkeerde motorsteun gekocht?

Volgens mij moet je deze inderdaad vastzetten op de plek van de rem/koppelings cilinders.
Aan de vorm te zien is deze echter gemaakt voor "Right Hand Drive" want bij die Mini's zitten die cilinders natuurlijk aan de andere kant...

Deze lijkt mij [u:366y9boj]wel[/u:366y9boj] geschikt voor LHD:

RE: Verkeerde motorsteun gekocht?

Jellevandok schreef:
Hallo,

Ik heb onlangs een engine steady gekocht op marktplaats in de veronderstelling dat die voor de 1275 carb versie is. Nu kom ik erachter dat de bevestiging aan de chassis kant anders is dan op de diverse sites wordt aangeboden. ipv dat die gewoon in de buurt van de koppelingcilinder wordt gemonteerd zit er een driehoekige plaat bij die ik nergens kwijt kan. Ik weet nooit hoe ik foto's in een bericht stop dus ik voeg maar een linkje van m'n hyves bij. Als iemand weet waar deze steun dan van moet zijn...

Thanks

http://jellevandok.hyves.nl/album/36509 ... 99/0/xB-S/



http://jellevandok.hyves.nl/album/36509 ... _state__=3



Jelle,

Ik heb precies dezelfde steady in mijn brouwsel zitten. Is wel degelijk de goede: voor een 1275 LHD. ALs je de steady op de thermostaat schroeft, zal je zien in welke richting hij wijst. Dat is naast de koppelingscilinder (buitenkant). Aldaar moet je drie gaten boren in de balk van het schutbord. Leukste komt dan nog: Van binnenuit de plaat aanbrengen. Makkelijk om er een prop lappen onder te doen, zodat de draadeinden naar boven blijven uitsteken. Dan de bovenkant erop en vastmoeren maar.... als je een plaatje nodig hebt, laat maar weten.

Bart

RE: Verkeerde motorsteun gekocht?

Tja, nog meer gaten in die balk, is dat nu wijs? Ik zou graag een foto van je willen ontvangen van hoe je dat gedaan hebt. Zou je die willen sturen naar dok@quicknet.nl? Hoe ben je in die balk gekomen overigens? Er zitten toch geen openingen waar je erbij kan? Ben benieuwd hoe je dat plaatje dan in de balk hebt gekregen. Of moet ik dan de koppelingcilinder en het hele gevaarte er weer uit schroeven? Anders ga ik namelijk gewoon op zoek naar het juiste plaatje en monteer 'm alsnog rond de koppelingcilinder. Ik ga racen met dat ding dus veiligheid eerst...

Groeten,
Jelle

RE: Verkeerde motorsteun gekocht?

Tefflar schreef:
Volgens mij moet je deze inderdaad vastzetten op de plek van de rem/koppelings cilinders.
Aan de vorm te zien is deze echter gemaakt voor "Right Hand Drive" want bij die Mini's zitten die cilinders natuurlijk aan de andere kant...

Deze lijkt mij [u:2hns0f7l]wel[/u:2hns0f7l] geschikt voor LHD:





Ook al zouden die cilinders aan de andere kant zitten dan nog krijg je nooit die driehoekplaat door de gaten heen. De stand van de bouten is te anders..

RE: Verkeerde motorsteun gekocht?

Je bent goed bezig.
Heb de foto's bekeken.

Dit wordt een SUPER mooie Mini d:)b \\:)/

Wat ga je allemaal aan het blok doen?

RE: Verkeerde motorsteun gekocht?

Jellevandok schreef:
Ook al zouden die cilinders aan de andere kant zitten dan nog krijg je nooit die driehoekplaat door de gaten heen. De stand van de bouten is te anders..


Bij de uitvoering die ik linkte zal ook geen driehoeksplaat horen.
Dit zet je dan bijv. onder de koppelingscilinder op dezelfde boutjes vast.

Maar goed, je hebt kennelijk de uitvoering die Streetscreamer al beschreef.

Ps. Je kan gewoon in die balk komen waar je rem/koppelingscilinder op staan.
Kijk maar eens van binnen in de Mini naar de bovenkant van je pedalenbak.

RE: Verkeerde motorsteun gekocht?

Ik zal nog eens goed kijken. Ik heb eerlijk gezegd sinds november niks meer gedaan aan het project. Na maanden alles opzij zetten koos ik even voor een vakantie en een nieuwe fiets ipv alleen maar Mini onderdelen ;). Als die balk idd gewoon open is overweeg ik het nog eens. Als de integriteit van de balk maar niet wordt aangetast door het boren van nog een paar gaten. Daarentegen laat ik de bulkhead van m'n rolkooi waarschijnlijk doorlassen op de balk aan de binnenkant dus dan wordt het zaakje nog weer stijver en sterker.

RE: Verkeerde motorsteun gekocht?

Mini Classic schreef:
Je bent goed bezig.
Heb de foto's bekeken.

Dit wordt een SUPER mooie Mini d:)b \\:)/

Wat ga je allemaal aan het blok doen?




Ik heb bij http://www.smartperformance-engines.com/4 een stage 4 1380 gekocht met een 285 nokkenas, turbo clutch plate, ultra light flywheel pre verto, aangepaste diff pin, bewerkte drijfstangen en de inlaten zijn gematched met mijn lange Weber inlaat. Verder nog wat ditjes en datjes. Moet ongeveer 110pk opleveren met een Weber 45 DCOE. Zal niet eerder worden dan eind 2011 dat ik ga rijden denk ik. Tenzij de loterij meewerkt uiteraard. Ik heb vorig jaar zo veel geld in korte tijd erin gestoken dat ik het nu even iets rustiger aan doe. Anders ben je alleen maar aan het werk en aan het sleutelen. Niet goed voor je sociale leven ;).

Groeten,
Jelle

RE: Verkeerde motorsteun gekocht?

Heb net even gekeken en ik zou 'm idd naast m'n koppelingcilinder kunnen plaatsten. Moet wel het pedalenrek er weer uit etc... :-(

Even kijken of ik ergens een ander plaatje kan krijgen en anders moet ik gewoon weer even 1 stap terug voor 2 stappen vooruit

RE: Verkeerde motorsteun gekocht?

Jelle,
plaatje kan je langs de pedalen frummelen. Ik heb ze er ook niet uit gehaald om de driehoek te plaatsen. Het is en blijft een leuke uitdaging...
Omdat er meerdere opinies / oplossingen worden aangedragen, denk ik dat ik deze maar even deel met iedereen en niet prive mail maar hier plaats:



Hier zie je de bevestiging aan schutbordzijde, naast de koppelingscilinder.
Natuurlijk motor helemaal in de normale rubbers hangen en dan pas aftekenen voor de te boren gaten!

Hieronder een shot onder het dashbord. De lokatie (rode streep in de foto) voor de driehoek plaat is zoals gezegd niet zichtbaar, maar toegankelijk via de uitsparing voor de pedalen. Er is genoeg ruimte daarvoor. Met een beetje gyneacologisch frummelwerk krijg je de plaat wel op z'n plek en door de gaatjes.

Have fun!!!

RE: Verkeerde motorsteun gekocht?

Ja zo heb ik het ook gedaan, volgens mij met de pedalen er nog in.
Ik had het alleen afgetekend met de koppelingscylinder er nog niet in, en later bleek dus dat het tankje van de cilinder in de weg zat. Dus ik heb een klein hoekje uit die motorsteun moeten halen.

Overigens had ik een 2e handse waar een van de bouten in dat 3-hoekige plaatje verrot draad had, dus ik heb daar ook nog eens met 1 los boutje zitten kl*ten. Dat werkte ook alleen omdat ik op dat moment de voorruit er nog niet in had.

RE: Verkeerde motorsteun gekocht?

Goed,hier kan ik dus wat mee. Zodra ik m'n motor heb (ga ik in juni halen in GB) ga ik met die steun aan de slag. Ik begin weer langzaam weer klusfever te krijgen dus ik denk dat de boel aan het eind van het jaar wel op z'n wielen staat. Hoef ik alleen nog maar.... zo veel te doen ;-D. Project vervolgd...

thanks voor de snelle respons!