Ingediend door Flying Dutchman op ma, 04-01-2016 18:59
Je kan de hydrolastic mini lager zetten,maar je maakt de set up wel lastiger.
De achterste buizen moet je een beetje inkorten ,nog geen cm geloof ik.
De voorste hebben geen buis tussen knockle en hydro-pot,dus daar zou je iets van de hydropot moeten slijpen/zagen.
Doordat je dan lager staat,hoef je niet de druk te verlagen.
Het is wel doodzonde om een mini met hydrolastic zo te mishandelen.
Doordat je dan lager staat,hoef je niet de druk te verlagen.
In principe verlaag je de druk op het systeem niet als je wat water er uit laat lopen. Je verlaagd wel de auto. Er zitten aan de achterkant trekveren om de de neus niet te laag uit te laten "hangen". Deze zou je wat moeten inkorten om de verlaging te compenseren.
Hydrolastic is een combinatie van een rubber veer en een membraan. Tussen de rubberveer en het membraan zit water met glycol (koelvloeistof, tegen bevriezing). De wielophanging drukt tegen de membranen van de hydrolastic elementen. Het water van de hydrolastic LinksVoor staat met een leiding in verbinding met het water LA. Zo ook RV & RA. Wanneer je wat water weg laat lopen komt de auto lager te staan, maar dan moet je wel de trekveren aan de achterzijde ook inkorten! Anders zal vooral de neus zakken.
Door dit systeem heb je veel meer grip bij ongelijke ondergrond doordat er minder verschil in wieldruk optreed.
Er zijn geen schokdempers voorzien in dit type veering: de demping wordt verzorgt door het water dat door de relatief kleine leidingen heen en weer stroomt. Wel is/was er een kit om (lichte)schokdempers aan de voorkant te monteren. Achter is er geen plaats voor schokdempers: daar zitten de trekveren al.
RE: Verlagen hydrolieks
Ingediend door minizot op ma, 07-12-2015 14:01
Gewoon vloeistof eruit laten lopen of kan er hi lo onder
RE: Verlagen hydrolieks
Ingediend door minizot op di, 08-12-2015 09:12
Niemand die dit weet ???????????
RE: Verlagen hydrolieks
Ingediend door Dennis op di, 08-12-2015 18:53
Misschien mini4ever eens een bericht sturen, die is specialist in die oude Mini's.
Dennis
RE: Verlagen hydrolieks
Ingediend door ettore bugatti op di, 08-12-2015 21:37
http://www.theminiforum.co.uk/forums/to ... uspension/
RE: Verlagen hydrolieks
Ingediend door Flying Dutchman op ma, 04-01-2016 18:59
Je kan de hydrolastic mini lager zetten,maar je maakt de set up wel lastiger.
De achterste buizen moet je een beetje inkorten ,nog geen cm geloof ik.
De voorste hebben geen buis tussen knockle en hydro-pot,dus daar zou je iets van de hydropot moeten slijpen/zagen.
Doordat je dan lager staat,hoef je niet de druk te verlagen.
Het is wel doodzonde om een mini met hydrolastic zo te mishandelen.
RE: Verlagen hydrolieks
Ingediend door minizot op wo, 03-02-2016 09:07
thanx dat was ik dus ook niet van plan of zo eronder en zonder aanpassingen omlaag , en anders alles eronderuit en gewone subs
zijn er mensen met interesse misschien
RE: Verlagen hydrolieks
Ingediend door Carlo op za, 06-02-2016 17:07
In principe verlaag je de druk op het systeem niet als je wat water er uit laat lopen. Je verlaagd wel de auto. Er zitten aan de achterkant trekveren om de de neus niet te laag uit te laten "hangen". Deze zou je wat moeten inkorten om de verlaging te compenseren.
Hydrolastic is een combinatie van een rubber veer en een membraan. Tussen de rubberveer en het membraan zit water met glycol (koelvloeistof, tegen bevriezing). De wielophanging drukt tegen de membranen van de hydrolastic elementen. Het water van de hydrolastic LinksVoor staat met een leiding in verbinding met het water LA. Zo ook RV & RA. Wanneer je wat water weg laat lopen komt de auto lager te staan, maar dan moet je wel de trekveren aan de achterzijde ook inkorten! Anders zal vooral de neus zakken.
Door dit systeem heb je veel meer grip bij ongelijke ondergrond doordat er minder verschil in wieldruk optreed.
Er zijn geen schokdempers voorzien in dit type veering: de demping wordt verzorgt door het water dat door de relatief kleine leidingen heen en weer stroomt. Wel is/was er een kit om (lichte)schokdempers aan de voorkant te monteren. Achter is er geen plaats voor schokdempers: daar zitten de trekveren al.