kweenie hoe je vliegwiel eruit ziet, maar als jouw bedoeling is om ook hogere toeren te draaien met gietijzeren vliegwiel en pressure plate, zou het feest wel eens met een doffe klap kunnen eindigen. Alleen billet steel of billet alu overleeft dat.
Zekere voor het onzekere: destructie vindt eerder plaats bij onbalans: laat de boel in totale configuratie balanceren, bijvoorbeeld bij Vortex in Soest. Handigst is krukas met vliegwiel, drukplaat, drukveerdeksel en koppelingsplaat aan te leveren.
Zelf ervaarde ik dat er voor de 10 gram onbalans weinig van het vliegwiel weg kon (teveel gaten) hetgeen is opgelost door en klein gewichtje te lassen aan contrazijde op de deksel van de drukveer.
- Login of registreer om te reageren
RE: Verlicht vliegwiel en pressure plate.
Ingediend door clubbie op wo, 28-09-2011 19:03
Ik heb een verlicht vliegwiel liggen en een verlichte pressure plate.
Pre verto.
Nu is bij de originele pressure plate op de kopse kant een A ingeslagen om te laten zien wat de bovenkant is , zodat je alles kan uitlijnen..
Zodoende komt de pressure plate met de A uit op het vliegwiel [waar de timing graden staan] en de A op de diaghram komt dan ook netjes uit..
Echter staat er op de verlichte pressure plate geen A ingeslagen.
Geen ander merkje,helemaal niks!..
Hoe wordt deze nu correct gemonteerd?
Of maakt dat niet uit?
Ik heb weinig zin om te gokken en met evt. gevolg misschien nog 2x de koppeling open te maken..om hem om te draaien.
De gok is 1 op 3 dat het goed gaat,maar is met net te gek..
Verschil origineel en verlicht.
De A ingeslagen op de originele
De volgende 2 foto's is het enigste wat er op staat..
Maar een soort zelfde afgietsel staat ook op de originele,komen echter niet overeen,zijn net weer verschillend kwa tekst en plaats..
Wie heeft hier ervaring mee?
En biedt DE uitkomst?