Verschil in uitlaatspruitstukken?

default

RE: Verschil in uitlaatspruitstukken?

Ik was laatst bij de lokale mini shop om voor een nieuwe uitlaat te kijken.
De prijzen van uit uitlaatspruitstuk van een SPI lagen een stuk hoger van die van de Carb versie, wat is het verschil tussen die twee behalve de aansluiting voor de lambda? Is de aansluiting op de kop (boutpatroon) eventueel ook anders?

Heeft iemand ook nog tips voor me? Ik wil namelijk een zo stil mogelijke uitlaat zonder al te veel performance in te leveren. Of wordt het dan toch nog zelf een extra dempertje eronder knutselen en zijn er mensen die ervaringen hebben met een compleet systeem?
Nu heb ik alleen een einddemper (DTM style) en een middenpijp met een aardige diameter, maar voor mij veel te luid :D .

RE: Verschil in uitlaatspruitstukken?

Volgens mij is het enige verschil in de spruitstukken is de lambdasonde. In geluid maakt het spruitstuk niet uit. Ik zou kijken naar Manniflow, die maken de beste. Je zou een compleet systeem kunnen kopen van ze met tussendemper. Dit soort systemen maken altijd meer geluid dan een standaard versie., maar met een goeie tussendemper valt het mee. Je kan het even op Google zoeken, wordt op meerdere plekken verkocht.

RE: Verschil in uitlaatspruitstukken?

Ja er zijn genoeg variaties in spruitstukken, de 3 in 1 spruitstuk de 3 2 1 spruitstuk,spruitstukken voor injectie mini's dan nog es het originele cooper spruitstuk,dan nog de kueze uit roestvrij staal en normaal staal.

Er is keus zat