... Afgezien dan van de sensorring die aan de achterzijde in het vliegwiel zit ingefreesd, maar het onderwerp ging meer over het gewichtsverschil toch ? ;-) Of zou dat verschil alleen komen door de hoeveelheid weggefreesd staal waar de ring inzit ? In dat geval zal het niet echt veel uitmaken in gewicht.
RE: Verschil in vliegwiel 1275 en SPI
Ingediend door mini-martijn op ma, 04-08-2008 20:24
Hoi,
Wie kan me vertellen wat het gewichts verschil is van een A+ 1275 vliegwiel en een SPI vliegwiel?
De laatste zou lichter zijn..
bvd, Martijn
RE: Verschil in vliegwiel 1275 en SPI
Ingediend door BruteSound op ma, 04-08-2008 20:41
Ongeacht het verschil, dan neem je die lichtere toch..
RE: Verschil in vliegwiel 1275 en SPI
Ingediend door ayla op ma, 04-08-2008 21:13
Dit scheelt enkele grammen.
Die van een SPI heeft een sleuf erin gefreesd, waar de voeler van de sensor doorheen 'loopt'.
Groet ron
RE: Verschil in vliegwiel 1275 en SPI
Ingediend door ettore bugatti op ma, 04-08-2008 22:55
Zou een vliegwiel van een 850 of 998 niet lichter kunnen zijn en passen?
RE: Verschil in vliegwiel 1275 en SPI
Ingediend door Crispy op di, 05-08-2008 09:52
zou kunnen maar m.n. die van de 850 zal een A zijn en geen A+, en daar zit weer een andere starterkrans op:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 1285#61285
RE: Verschil in vliegwiel 1275 en SPI
Ingediend door hanz op di, 05-08-2008 18:15
Ayla heeft gelijk (heb er nog 1 liggen dus als je nog wat zoekt..)
die sleuf voor de sensor is om de stand van je krukas te meten.
mijn ervaring is dat ie kneitervast zit ( 3 man nodig!!)
en een gewone klop je er zo vanaf met een hamer..
RE: Verschil in vliegwiel 1275 en SPI
Ingediend door MiniJoey op za, 06-09-2008 21:45
betekent dat een spi dan ook een andere krukas heeft dan een 1275 a+?
RE: Verschil in vliegwiel 1275 en SPI
Ingediend door minimania berrie op za, 06-09-2008 22:48
zit geen verschil tussen!!
RE: Verschil in vliegwiel 1275 en SPI
Ingediend door Bartje op di, 09-09-2008 00:22
... Afgezien dan van de sensorring die aan de achterzijde in het vliegwiel zit ingefreesd, maar het onderwerp ging meer over het gewichtsverschil toch ? ;-) Of zou dat verschil alleen komen door de hoeveelheid weggefreesd staal waar de ring inzit ? In dat geval zal het niet echt veel uitmaken in gewicht.
RE: Verschil in vliegwiel 1275 en SPI
Ingediend door Mini Power op di, 09-09-2008 17:18
Men had het hier over de krukas van een spi/carb mini.
RE: Verschil in vliegwiel 1275 en SPI
Ingediend door Bartje op di, 09-09-2008 20:07
Klopt, ik was te snel met lezen en meende dat het nog steeds over het vliegwiel ging.. ;-)
RE: Verschil in vliegwiel 1275 en SPI
Ingediend door TorqueR11 op wo, 18-12-2013 22:49
Kan ik een verto pre-injectie verlicht vliegwiel monteren in een SPI blok?
link
Ik heb de injectie eraf gehaald en hij heeft nu een Hif44, maar ik snap natuurlijk dat het standaardvliegwiel nog wel die sensor heeft.
Ik kan bij minispares geen duidelijke omschrijving vinden bij de verlichte vliegwielen of ik ze toe kan passen in een SPI blok.
RE: Verschil in vliegwiel 1275 en SPI
Ingediend door TorqueR11 op di, 24-12-2013 15:46
Niemand?
RE: Verschil in vliegwiel 1275 en SPI
Ingediend door Carlo op di, 24-12-2013 18:25
Sensortje eruit en daar ga je.
RE: Verschil in vliegwiel 1275 en SPI
Ingediend door Bartje op di, 24-12-2013 18:43
Inderdaad, gewoon de sensor verwijderen en klaar is klara
RE: Verschil in vliegwiel 1275 en SPI
Ingediend door TorqueR11 op vr, 27-12-2013 14:54
oke thx !!
RE: Verschil in vliegwiel 1275 en SPI
Ingediend door Rene op za, 28-12-2013 10:28
Gaat hij wel lopen dan zonder die sensor..?
Normaliter is dat de BDP sensor voor o.a. je ECU en ontsteking...
RE: Verschil in vliegwiel 1275 en SPI
Ingediend door TorqueR11 op za, 28-12-2013 11:57
Ik hheb een 1992 SPI blok met een hif44 carburateur. Dus alle sensoren, ecu, injectie en de tank met pomp heb ik niet meer.
Geen probleem dus in dat geval.