Verto of non verto?

default

RE: Verto of non verto?

Hallo.

Ik heb een cirquitmini bijgekocht.
Nu, heeft dit blok verto of non verto koppeling.

Omdat hij nu gemaakt is met een koppelingskabel.


Ik zou deze terug hydro willen maken.
Maar voor de cylindertjes moet ik weten of deze verto on non verto is.
Er zijn geen papieren van.

De gegevens:
Ik denk bouwjaar 80-86
Motorcode: 12HE25 141143

RE: Verto of non verto?

een Metro blok dus kan een overgangsmodel zijn, gezien de kabelbediening is er aan geknutseld, dus als je het zeker wilt weten zal je hem moeten openmaken .. gezien de startmotor verwacht ik een verto .. (hoewel de lange arm juist op non-verto zat :)" title="Evil" /> )

succes,
Theo van den Bogaard

RE: Verto of non verto?

leuke goodies op de foto :9~

webertje
dubbel geventileerde schijven voor
oliekoeler
coil-over suspension.

hoeveel peekaas komt hieruit?

wanneer kunnen we hem in actie zien op zandvoort? :D

RE: Verto of non verto?

Lijkt me non-verto. Zeker als je op het circuit is dat wel voor de handliggend omdat je dan een zwaardere drukgroep erin kunt zetten.

default

RE: Verto of non verto?

Kan ik ook anders meten hoeveel afstand de kabel moet trekken(voor te koppelen) om te weten of het verto of non verto is?
Want openvijzen zie ik niet meteen zitten.

Is er verschil ook in de hoofdkoppelingscilinder, of is deze hetzelfde voor beide systemen?
Ik heb namelijk wel nog een non verto hulpcylindertje liggen.
Zo kan ik hiermee al eens testen

Ik woon in Belgie, dus ik zal eerder te zien zijn op Zolder.

Deze wordt ingeschreven als oldtimer.

Staat inderdaad leuk spul op.
Veel zelfbouw en combinaties van andere autos, maar het werkt perfect.
PKtjes geen idee.
Is wel snel in koppel.
Enkele specs:
Weber DCOE 40mm
Radiator bijgezet
Metro 1300 motor.
Uitlaatlijn en collector. merk geen idee.
Spax vering.
Facet benzinepomp.
Kent cams nokkenas.
Kortere versnellingbak met quickshift.
Rally handrem, heel leuk.
Rolkooi.
Ik heb deze raceklaar gekocht.

Maar ben nu nog aan het verbeteren...

RE: Verto of non verto?

Staat anders wel nog een standaard ontsteking op :o

RE: Verto of non verto?

Ik gok ook op een Verto koppeling als het blok uit een Metro stamt. Ik denk dat ze de langete arm van een Non-Verto hebben gebruikt omdat dat beter te combineren was met de kabelbediening.

Maar waarom zou je terug willen naar een hydraulisch systeem als dit goed werkt?

Dennis

default

RE: Verto of non verto?

Ontsteking en alles word nog aangepast he.
Is hellemaal nog niet klaar hoor.

Ik zou deze trg hydro willen maken omdat het met deze kabbel echt stampen is om te kunnen koppelen.

Ook vind ik het niet echt betrouwbaar.
Kan je het nog aan iets bepaald zien?
Anders ga ik nog wat dingen bekijken hoor.
Zo post ik nog wat meer fotos ook

RE: Verto of non verto?

Open vijzen is goed zelf te doen, helemaal met een flipfront, en dan weet je het zeker. Het is feitelijk niks meer dan een deksel.

RE: Verto of non verto?

Dat wordt een mooie showcase dan d:)b Ben benieuwd wat de spec gaat worden...

RE: Verto of non verto?

Misschien heb je nog wat aan dit topic: viewtopic.php?p=38764#p38764

staat nog het eea in over wat beter is voor racers.

Aangezien dit topic niet echt over een standaard mini gaat, verplaats ik m even naar technische modificaties en tuning.

RE: Verto of non verto?

Fluffy,

Als het orginele vliegwiel er nog in zou zitten is het een verto, vanwege het type startmotor wat erop zit. Zit er een licht stalen (race) vliegwiel in dan kan het dus een non-verto zijn met een later type starter krans. Makkelijkste om hierachter te komen is de startmotor er even af te pakken en dan kun je het vliegwiel zien. Fotootje maken en hier posten, dan krijg je vast een reactie.

Groeten,
Carst

RE: Verto of non verto?

Hallo,

Ik heb een nieuw blok gekocht. Nou heeft deze dus ook een lange koppelingshendel.
Zelf wil ik wel de startmotor van mijn SPI blijven gebruiken (omdat deze nieuw is).
Wat moet ik dan allemaal overzeten van mijn spi naar mijn nieuwe-oud-type blok?
En is het uberhaupt mogelijk?

RE: Verto of non verto?

Is gewoon 1 op 1 over te zetten. Gewoon vliegwiel, drukgroep en koppelingsdeksel van de Spi gebruiken. Koppelingsplaat zou ik van een non-verto gebruiken.

Dennis

RE: Verto of non verto?

Gelukkig, dan weet ik welke koppelings cylinder ik moet kopen.
Ik had al een non-verto koppelingsplaat gekocht omdat dat toen ook al aangeraden werd.
dus van de spi - vliegwiel+drukgroep+deksel met hendeltje uiteraard en koppelingsplaat van de non verto en dan wel een verto koppelings cylinder gebruiken!
Er rest me nog 1 vraag, wat is nu precies het verschil?