Vervangen org motor door Bike-engine

default

RE: Vervangen org motor door Bike-engine

Geachte liefhebbers,

ben van plan een fun-mini aan te schaffen
Wil echter een Honda fireblade blok in de mini leggen waardoor hij natuurlijk supersnel word..
Kennen jullie nog nederlandse/engelse bedrijven of particulieren die hier ervaring mee hebben???

bvd.
Erwin

default

RE: Vervangen org motor door Bike-engine

Tijdens een funbike dag in Duitsland wel een Mini met een Harley Davidson blok gezien en deze had aanzienlijk veel pk-tjes.
Ik denk dat je het inbouwen van dergelijke blokken geheel zelf zou moeten uitvogelen omdat er heel weinig Mini's zijn in zo`n uitvoering.
Wel een leuk idee.
Ben je van plan om zoiets ook te laten keuren om er mee op de openbare te mogen rijden?

Als je er aan begint willen we natuurlijk van alles op de hoogte gehouden worden.

grtzz Martin

RE: Vervangen org motor door Bike-engine

Jazeker.

Kijk hier maar eens:
http://www.zcars.org.uk/

default

RE: Vervangen org motor door Bike-engine

misschien had je het beter even onder chit chat kunnen zetten ipv markt.

RE: Vervangen org motor door Bike-engine

Mini Chat, dan, maar dat wist je wel ;)

Maar ik heb het even in Styling & Customizing gezet. Redelijk custom is dit wel :)

Overigens is dat ZCars van die link bezig met conversie op basis van de Yamaha R1. Ze hebben al met twee auto's in MiniWorld gestaan, de ene had zoals gezegd een R1-blok erin, de tweede had zelfs 2 R1-blokken erin liggen. Beide achterin, met aangedreven achterwielen (donut met de Mini).

default

RE: Vervangen org motor door Bike-engine

Eelke schreef:
Mini Chat, dan, maar dat wist je wel ;)

Maar ik heb het even in Styling & Customizing gezet. Redelijk custom is dit wel :)

Overigens is dat ZCars van die link bezig met conversie op basis van de Yamaha R1. Ze hebben al met twee auto's in MiniWorld gestaan, de ene had zoals gezegd een R1-blok erin, de tweede had zelfs 2 R1-blokken erin liggen. Beide achterin, met aangedreven achterwielen (donut met de Mini).



Klopt daar had k t idee ook vandaan..Alleen de prijs stond me nog niet aan..Heb ze wel een mailtje gestuurd met enkele belangrijke vragen mbt de staat vd aan te leveren mini en de prijzen mbt de verschillende motoren..

Effe afwachten.. Als t wat wordt dan hou ik jullie zeker op de hoogte.

Mzzls
Buks

RE: Vervangen org motor door Bike-engine

Ik heb het artikel ook gelezen en ook datwat er 2 maanden ervoor al instond.

Remko(een jongen op mailinglist en zit soms ook op het forum) wilde dit ook al eens doen, maar die kwam op veel weerstand bij de RDW. Dus hou daar rekening mee voordat je begint, en ga ze een keer bellen. Anders kom je straks voor verrassingen staan.

default

RE: Vervangen org motor door Bike-engine

er is in wageningen ook een auto bedrijf die doet honda motors inbouwen in de mini
Alleen ik weet alleen niet zo het adres van hem maar hij is niet al te duur geloof ik ik meen datie voor de motor een +- 800 euro ?????

default

RE: Vervangen org motor door Bike-engine

Chielsea schreef:
Ik heb het artikel ook gelezen en ook datwat er 2 maanden ervoor al instond.

Remko(een jongen op mailinglist en zit soms ook op het forum) wilde dit ook al eens doen, maar die kwam op veel weerstand bij de RDW. Dus hou daar rekening mee voordat je begint, en ga ze een keer bellen. Anders kom je straks voor verrassingen staan.



Heb ergens gelezen dat je beter de auto in engeland kon laten keuren en dan de auto invoeren naar nederland..Kost wel iets extra's maar gaat bijna goed.

Mzzls
Buks

RE: Vervangen org motor door Bike-engine

.. wat op zich weer een minder probleem zal zijn als je de auto in Engeland laat bouwen.

RE: Vervangen org motor door Bike-engine

Damn! Nu ik die site ff bekijk, begin ik me steeds kloter te voelen omdat ik vorige week ben gezakt voor mn motorrijbewijs.

Misschien dat ik ook zo'n Mini moet hebben, rijdt ik toch nog met een soor van motor

default

RE: Vervangen org motor door Bike-engine

Eelke schreef:
.. wat op zich weer een minder probleem zal zijn als je de auto in Engeland laat bouwen.



Er staat alleen niet bij wat de tijden zijn bv van 0-60mijl... T is wel prijzig....Maar als die tijden rond of onder de 5sec liggen wordt het wel erg aanlokkelijk om t te doen.. Dan hoef ik m'n A3-tdi met 110pk niet in te ruilen voor een Subaru of m Seat Ibiza Cupra..

We shall see.

Mzzls
Buks

RE: Vervangen org motor door Bike-engine

tjah 5 seconden is heeeeel snel een Cooper S Works (met 220PK's) doet er 6,7 seconde over...

je moet dan echt veel vermogen, achterwiel aandrijving en weinig kilo's hebben.

B.v. een Caterham Superlight 400 b.v. 490KG met 200pk..0-60 miles in 3,9 sec.

een Subaru STI wrx doet er 5,3 seconde over met 300Pk's

het kan wel snel met voorwiel aandrijving ..het huidige record op de 1/4 mile staat op naam van een honda CRX met 10.37 seconde (all motor class dus zonder nitro enzo) en een trapspeed van 212km..!!

ter illustratie een WRX doet er 13,8 sec een EVO 7 13,7 en een Superlight 12,6 over

wat ik heb gelezen over b.v. een Westfield XTR met een hayabusa blok kan je er niet mee in verkeer rijden..koppeling is binair en er zit niet heel veel koppel in het blok onderin (wel een rood lijntje bij een toerental waarbij de gemiddelde auto allang veranderd is in een koekoeksklok) dus ik zou eerder een CRX vtec bouwen...maar ook dan zou ik wel even drie keer nadenken en eerst een een echt snelle auto lenen om te weten wat zo iets nou echt doet..

een mini met een vtec blok wordt zeer waarschijnijk lichter dan een versie met een a series en je hebt 160 pk op 500 kg..lees een golf met 340PK.. ..


wel gaaf natuurlijk :+)

default

RE: Vervangen org motor door Bike-engine

Wat ik me af vraag wat dit onderwerp betreft:

Ik snap dat het bovenstaande bedrijf een differenrieel op de markt heeft gebracht waardoor we de power van een R1-blok of Hayabusa o.i.d. op de wielen over kunnen zetten.
Tuurlijk gaat dit tekeer als een beest en is een kooi niet helemaal onverstandig.
Maar hoe zit dit met de achteruit? Doet men dit met een electro-moter die in 'zijn achteruit' over de vertanding heen gaat zodat men achteruit rolt....?

Met zo'n diff. en schijven met klauwen ben je al een heel eind maar achteruitrijden is ook makkelijk, bijv bij het boodschappen doen! :+)

Ik hoop dat iemand mij die informatie kan geven. Tevens namen en adressen van Nederlandse bedrijven of specialisten.

Alvast bedankt,

RE: Vervangen org motor door Bike-engine

Buks schreef:
Heb ergens gelezen dat je beter de auto in engeland kon laten keuren en dan de auto invoeren naar nederland..Kost wel iets extra's maar gaat bijna goed.



Op zich is het zo dat je met een auto die in Engeland op de weg mag in NL ook mag rijden (Europese wetgeving). Reken er toch maar op dat je bij de RDW keuring een hele hoop gezeik krijgt. Zal er wel op aan komen dat je allerlei aanvullende formaliteiten moet doorgaan die weer erg veel geld kosten.

Ze gebruiken wel allemaal erg dure motorblokken trouwens, een R1 met schade kost vaak nog rond de 6000 EUR als je er dan ook nog 2 moet hebben, en dan ook nog een wasmachine demonteren om een electromotor voor de achteruit te maken.... Wel een tof idee hoewel het niet erg lekker zal rijden omdat je zo allejezus veel toeren moet maken om het vermogen op te roepen.

RE: Vervangen org motor door Bike-engine

mini-dirver: volgens mij heb ik gelezen dat ze een soort keerkoppeling gebruiken (waardoor je in principe net zo hard achteruit zou kunnen als vooruit).

RE: Vervangen org motor door Bike-engine

Hierover is ook al eens een discussie geweest op de list. Er is maar 1 punt waarom je geen Fireblade blok in kunt bouwen, en dat is omdat dit blok te weinig koppel heeft. Zoals Siryun al schrijft. Ik benadruk het alleen maar ff.

Als je per se een motorfiets blok wilt gebruiken (wel leuk project) dan zou ik richting goldwing, of V-Max blokken gaan. Ook ruim boven de 100 PK maar veel meer koppel. Toch nog heel compact bouwen..

Verder zul met de versnellingsbak heel creatief moeten worden. Achteruit is al 1, maar de hele boel zal de krachten van een zwaarder voertuig denk niet aankunnen. Een zwaarder voertuig versnellen kost heel wat kracht meer. In dit geval is alleen het gewicht al 5x zo veel.

Ben daarom ook wel benieuwd wat die bedrijven doen die motor-fiets blokken inbouwen...

default

RE: Vervangen org motor door Bike-engine

waarom geen ZX 12 Kawasaki of 1300 Suzuki Hayabusa blok? die zijn super sterk. Anders een blok van de moderne generatie choppers. Dan heb je pas koppel.

Zoiets bijvoorbeeld:


Its fuel-injected, longitudinally-mounted, in-line three-cylinder engine has a cubic capacity of 2,294cc – 140 cubic inches – and uses the same size pistons as a ten-cylinder American muscle car

But the impressive numbers don’t end there as Rocket III makes more peak torque than two together of almost any other production motorcycle. To be precise, a whopping 147ft.lbf torque at 2,500rpm, with 90% delivered at a mere 1,800 rpm. This stunning triple digit number means, two-up, it will accelerate faster than pretty much anything else on two wheels. Pulling 1.2g in the process.

default

RE: Vervangen org motor door Bike-engine

Ehmmm een tweedehands R1 blok voor 6000 Euro, Nee joh!

Ik zal binnenkort een reeële prijs plaatsen :) , niet dringen a.u.b. 8)

HEt uitzoeken hoe de achteruit werkt gaat door!

RE: Vervangen org motor door Bike-engine

mini-driver schreef:
Ehmmm een tweedehands R1 blok voor 6000 Euro, Nee joh!



Zit nog aan het concept metroblok inclusief wegwerpverpakking te denken. Alleen een R1 blok zonder wegwerpverpakking zal inderdaad wel minder kosten, er worden er genoeg in de prak gereden veel te veel power voor de meeste motorrijders. Achteruit is het makkelijkste met een electromotor denk ik bijvoorbeeld op de voorwielen als je het blok van de motor achterin hangt.

default

RE: Vervangen org motor door Bike-engine

Inderdaad kan dit een oplossing zijn.Al moet je dan wel ervoor zorgen dat je eerst alles ontkoppelt de elektromotor in werking zet en dan weer koppelt. Het moet op een goede manier te bouwen zijn, anders hadden ze nooit gekeurde wagens op de weg die dit soort conversies achter de rug hebben!

Het zoeken gaat voort!

Mochten er mensen tips hebben, en of goede sites waar iets op staat!? plaats het hier. Het hoeft dan natuurlijk niet alleen over mini te gaan! het gaat nu even om de conversie..... het is ook al een aantal keer gedaan met een trabantje...... :r

default

RE: Vervangen org motor door Bike-engine

waarom gebruik je geen motorblok van een goldwing die zijn er ook met een ingebouwde achteruit.
veel succes.

default

RE: Vervangen org motor door Bike-engine

Inderdaad een Goldwing heeft een achteruit. Dit werkt door een elektromotor die overgrijpt in de eerste vertanding.
Wel moet de kracht ontzien worden, zodat de motor vrij draait.

Ik heb navraag gedaan; Een R1 blok kost tussen de 500 en 1500 Euro. Licht aan het bouwjaar en de km. natuurlijk. MAar als je aan zo'n project begint reviseer je de boel of je kijkt in ieder geval alles goed na.

Wel moet de originele vesnellingsbak gespaard blijven dit ivm een snelle acceleratie, op en af!


Kijk op deze link:
http://65.54.244.250/cgi-bin/linkrd?_la ... nginedKits

RE: Vervangen org motor door Bike-engine

uuuhm..

het is natuurlijk wel lachen maar reken wel op heel frequente hele dure revisies.

wat dacht je van een suzuki swift gti blok.

klein en licht, 5 bak, 16 klepper eventueel een turbo. goedkoper dan een motorfiets blok en nog meer pk's( met eenn turbo dan)

renault 5 GT turbo.

moet ook passen

als je toch helemaal raar wilt waarom dan geen RX-7 Wankel blok (max op ca 700PK als je helemaal leip gaat).

RE: Vervangen org motor door Bike-engine

Als je wilt past alles :D , je zit alleen vaak te kijken hoe je het ding goedgekeurt krijgt door de RDW |:( . Ik denk dat dat het belangrijkste is, om eerst maar eens alle regels en eisen op een rij te krijgen.

Als ik dan toch bezig zou zijn moet het toch een Honda vtec worden, lekker veel toeren dan komt het nog een beetje in de buurt van het motorfietsgejank

RE: Vervangen org motor door Bike-engine

Tikka schreef:
waarom geen ZX 12 Kawasaki of 1300 Suzuki Hayabusa blok? die zijn super sterk. Anders een blok van de moderne generatie choppers. Dan heb je pas koppel.

and uses the same size pistons as a ten-cylinder American muscle car.



Waarom geen ZX12 of Suzuki Hayabusa?? Omdat deze wel vermogen leveren, en ook wel koppel (max 137 Nm Suzuki.nl) maar dit pas vrij komt bij 7000 Tpm. Deze koppelkromme is ook nog eens vrij stijl, dus je zult altijd veel toeren moeten maken om weg te kunnen komen. Dat gaat niet lekker rijden, dat voorspel ik je. Je max toeren in std mini is ong. 5000 toeren. Nu rij normaal ong weg met 2000 toeren. Stel het je maar voor dat je nu altijd weg moet rijden met je mini met 4000 toeren... Niet leuk...

Choppers komen beter in aanmerking.

Het voorbeeld wat je geeft heeft dezelfde maat zuigers, en stangen als een amerikaanse muscle car. Dat is wat anders. Deze bepalen de karakeristiek van de motor. De lichte en korte slag zuigers van een motor gaan het niet trekken. De zware lage slag van een chopper is al beter. De grote en zware lange slag van een muscle car is pas echt leuk (als je er daar 8 van hebt.. ;) )