vervangen verto koppeling/ verlicht vliegwiel/drukplaat

default

RE: vervangen verto koppeling/ verlicht vliegwiel/drukplaat

ik heb vorige week een mini aangeschaft waar de koppeling van dient vervangen te worden.

ik wil er meteen een verlicht vliegwiel opzetten en evt ook een verlichte drukplaat.(wat zijn jullie ervaringen hiermee?)

het vliegwiel ruil ik om voor een afgedraaid en uitgebalanceerd exemplaar.
kan zoiets ook met een drukplaat?

ga alles zelf doen, maar heb het nog nooit gedaan.
wordt gelukkig wel geassisteerd door iemand met enige ervaring met auto's.

ik heb me de afgelopen dagen helemaal suf zitten lezen op het forum en kwam tot de volgende punten waar ik op dien te letten.

- 1ste cylinder in de hoogste stand zetten, ivm c ring
- speling meten op de eerste versnelling

ik heb een haynes dus ga ervanuit dat daar eigenlijk het meeste instaat, maar ben benieuwd naar evt tips van jullie.


blok gaat eruit en wil dus meteen de complete motorophanging vervangen voor poly, nog andere tips misschien?


thnx! en ik houd jullie op de hoogte


peter

RE: vervangen verto koppeling/ verlicht vliegwiel/drukplaat

dit zou ik dus niet doen een afgedraaid vliegwiel en er een verlichte drukplaat er in zetten! ik zou er gewoon een ultra lichtgewicht vliegwiel in zetten met een drukplaat lichtgewicht en koppelingsplaat race
en een oranje of grijze drukgroep dit kost wel wat maar is beter dan een afgedraaid vliegwiel maar dat is een eigen keus ik zou dit dus nooit doen!!!

bij mij zit dit er in
oud type

ultra lichtgewicht vliegwiel staal!! koppelingsplaat race!! drukplaat lichtgewicht staal!! en drukgroep race & rally!! (grijze veer)

default

RE: vervangen verto koppeling/ verlicht vliegwiel/drukplaat

is een afgedraaid vliegwiel zoveel slechter?

ik zit zelf nog te twijfelen over ee verlichte drukplaat, weet niet of dit erg veel nut heeft bovenop het vliegwiel.

RE: vervangen verto koppeling/ verlicht vliegwiel/drukplaat

bedenk wel dat al dat verlichte spul "pre-verto" is !!
(er moet dus meer vervangen worden)

bovendien heeft een andere kracht/kleur diafragma alleen zin op een aangepast blok

het effect van een lichter vliegwiel:
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/flywheel.htm

HTH,
Theo van den Bogaard

RE: vervangen verto koppeling/ verlicht vliegwiel/drukplaat

minimania berrie schreef:
maar is beter dan een afgedraaid vliegwiel maar dat is een eigen keus ik zou dit dus nooit doen!!!




Want :? , graag een toelichting, gezien de veelvoud aan !!!

RE: vervangen verto koppeling/ verlicht vliegwiel/drukplaat

Een afgedraaid vliegwiel scheelt niet zo veel tov een standaard vliegwiel. Er kan nl niet zo veel van af.
Ga je te veel eraf halen komt de veiligheid in gevaar, schijnt nl wel eens gebeurd te zijn dat ze dan uit elkaar spetteren en door het schutbord naar binnen kunnen komen(zijn verhalen die ook op dit forum wel eens voorbij gekomen zijn)
In dat geval is een ultra light een goeie optie.
Wat Theo zegt, er moet wel meer vervangen worden, zoals een startmotor, koppelingscilinder en bevestigingsplaat/ koppelingsolie-slang

RE: vervangen verto koppeling/ verlicht vliegwiel/drukplaat

verlicht/afgedraaid vliegwiel icm de verto/non-verto discussie is al eens langsgekomen:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... =8483#8483

Verder zou ik ampmeter willen vragen verdere vragen over het vervangen/uitbouwen van het vliegwiel te stellen in een van de topics die hij al gevonden had
(of bijvoorbeeld deze: link)

Dus blijft over de discussie of het mogelijk is de drukgroep lichter te maken...

RE: vervangen verto koppeling/ verlicht vliegwiel/drukplaat

jullie halen mijn de woorden uit mond!!!
pas is er iemand bij ons geweest met een afgedraaid vliegwiel maar die had er niet lang plezier van gehad oorzaak een ontploft vliegwiel en de druk plaat kan je ook niet zomaar verlichten ik zou als je het goed wil doen gewoon alles lichtgewicht er in doen de investering is wel duur maar wel betrouwbaar
berrie

Dus blijft over de discussie of het mogelijk is de drukgroep lichter te maken...


zal best mogelijk zijn maar mijn antwoord niet doen

default

RE: vervangen verto koppeling/ verlicht vliegwiel/drukplaat

[size=75:1z8xzazj][topics samengevoegd - Crispy][/size:1z8xzazj]
ïk ben bezig met een 1300cc blok en wil die weer eens in elkaar gaan zetten alleen nu wil ik weten hoeveel procent je van je vliegwiel af kan draaien zodat die voor normaal gebruik nog gebruikt kan worden.

alvast bedankt

RE: vervangen verto koppeling/ verlicht vliegwiel/drukplaat

RE: vervangen verto koppeling/ verlicht vliegwiel/drukplaat

ik heb een charade 1.0 turbo(3 pitter) met een max afgedraaid vliegwiel en ik ben blij dat er weer een normaal vliegwiel in zit.
er was namelijk niet normaal mee weg te rijden en de winst daarvan was te verwaarlozen.
oke het is niet te vergelijken maar dit is mijn ervaring met een afgedraaid vliegwiel.

RE: vervangen verto koppeling/ verlicht vliegwiel/drukplaat

Jurgjan, ik heb je vraag aan een bestaand topic toegevoegd - Lees het even door.

Berrie, bedankt voor de link!

Een 3 cilinder is van zichzelf al wat gevoeliger voor trillingen enzo, dus daar zal het wat critischer zijn inderdaad.

RE: vervangen verto koppeling/ verlicht vliegwiel/drukplaat

Van het vliegwiel van mijn crx motor ging er 3.5 kilo af.
En ik heb hem laten uit balanceren.

Als je een licht gebalanceerd vliegwiel koopt voor een honda, dan zit er geen starterkrans omheen.
Als je de starterkrans er omheen hebt gelegd dan is hij dus niet meer gebalanceerd.

Ik heb hem enkel en alleen af laten draaien voor de gas reactie.