RE: Voor de liefhebber: ARDEN 8 PORT FULL RACE/RALLY MINI ENGINE
Ingediend door voederbiet op zo, 26-02-2006 13:31
hebbe hebbe hebbe
dat is echt zeeeeeeer mooi speelgoed
- Login of registreer om te reageren
Ingediend door voederbiet op zo, 26-02-2006 13:31
hebbe hebbe hebbe
dat is echt zeeeeeeer mooi speelgoed
Ingediend door Rene op zo, 26-02-2006 13:40
ZOOOOOOOoooooo... dat ziet er leuk uit... hoop geld is er al voor geboden...
Ingediend door SirYun op zo, 26-02-2006 15:28
erg leuk.
maar dit is ook wel grappig
link
BMW 16 klepper conversie.
gloep 8700 pond... inclusief bak dta etc.
Ingediend door jeroen2 op zo, 12-03-2006 20:35
Niet normaal wat er geboden en gevraagd is.
Met een A+ donor blok en bak en een nieuw koppeke bouw je zoiets onder de 3200 Euri (ex btw) , en dan heb je je eigen spec die wel past.
Greetz , Jeroen2
PS Mparts heeft nog een Arden 11 kopje staan , ff voor de weet!!
Ingediend door SirYun op ma, 13-03-2006 11:08
deze 8 poorter is van MBE (mick barrat), de klant had geen cash meer.
die motor zal niet veel mee fout zijn
Ingediend door Bas op vr, 17-03-2006 12:12
Alstie van MB is dan zal het injectie zijn (geen carbs dus). Zijn platte injectoren en passen onder de standaard motorkap...
Ingediend door ShiniGami op vr, 17-03-2006 13:00
3200 euro ex btw is toch nog 3900 inc, en dan heb je een 2dehans blok.. hier krijg je toch een zo goed als nieuw blok met volledige race specs, 140 pk moet daar wel uit kunnen komen..
Ingediend door TinusVW op vr, 17-03-2006 13:11
ik denk dat iemand er al heel blij mee is voor 4.700 pond...
Ingediend door Paul op vr, 17-03-2006 22:52
Da's toch nog grof omgerekend een slordige 6500 euri...
Daarmee bouw ik 2 solide 1310 blokken met 90 pk, alleen geen 8-poorters dan maar 5-poorters.
Wel een erg mooie setup maar als je het zelf bouwt kan je volgens mij wel wat goedkoper doen.
Bedenk altijd; een blok zelf opbouwen ain't rocket-science en als je de tijd en geduld hebt is het nog leuk tijdverdrijf ook
En dat meen ik
Ingediend door marc26 op ma, 20-03-2006 22:34
Ik denk dat dat blok zeker GBP 4.700 waard is. Helemaal als je ziet wat erop en aan zit en omdat hij van MBE af komt. Voor GBP 6.000 had je er ook nog een nieuwe sequentiele versnellingsbak bij gekregen.
Ingediend door SirYun op di, 21-03-2006 11:39
het is wel veel geld maar, roller barrels met de hele set erbij (DTA the works).
eigelijk een koopje.( niet dat ik het geld heb maar jah). 4 ton voor een Veyron zou ook goedkoop zijn
en 6 mille voor de hele set is echt vrij goedkoop alleen die bak kost al 3.8K.
Als J2 dit exact kan leveren voor de prijs die hij roept kan hij zo twintig blokken naar de states afzetten.
Ingediend door Paul op di, 21-03-2006 23:23
Oeps, kennelijk een rekenfoutje gemaakt.
*nu zal ik stil zijn*
Ingediend door jaapio1984 op do, 26-03-2009 10:34
volgens mij staat er nu 1 op MP. Aangeboden door 1 van de adverteerders
Jaapio
Ingediend door Tefflar op do, 26-03-2009 14:08
Klopt heb hem ook gevonden... Alleen als je dat zo leest ben ik bang dat hij véél euries moet kosten.
Ik vraag me af of het tunen van een 1300 (of meer) qua kosten en PK's nog wel beetje op kan boxen tegen bijv. een Suzuki Swift 1.3 GTI ombouw.
Die hebben toch zo'n 130 pk? Zo ver ik lees is het dure zaak om zoiets uit een A blok te persen.
Ingediend door Mini Power op do, 26-03-2009 15:16
Tja, het is maar net wat je ervoor over hebt...
Ik heb nou eenmaal liever een A-serie er in liggen dan een vreemd blokje....
Ingediend door nonono op do, 26-03-2009 22:54
ik ook maar dan liever met een 7 poorts kop want dat hoef je geen nokenas te laten maken (ivm andere plaatsen in en uitlaat kleppen) en kan je een uitlaat van de plank kopen
Ingediend door Tefflar op vr, 27-03-2009 01:02
Uitlaat had ik wel bedacht maar dat je ook nog eens een hele andere nokkenas nodig hebt niet...
Man, zoiets gaat echt (te) veel geld kosten tenzij je echt raced ofzo.
Ingediend door Ben M op vr, 27-03-2009 06:47
Het vereist wel enige modificaties:
THE ORIGINAL SPECIAL TUNING 8 PORT HEAD IS THE ULTIMATE PUSH ROD HEAD FOT THE "A"SERIES BUT IS NOT A STRAIGHT BOLT ON PART.IT IS AS ORIGINAL NEEDING FINE FETTLING AND COMBUSTION CHAMBER IS ABOUT 16CC WHICH ALLOWS MOST DESIRED SIZES AS REQUIRED FOR EACH INDIVIDUAL USE.ORIGINAL PEDESTALS REQUIRE MACHING AND LONGER TAPPET SCREWS ARE REQD AS THE PUSH RODS ARE NOT LONG ENOUGH.SOME ORIGINAL TUNERS USED MG1500 CC PUSH RODS AND MODIFIED,OR FORD ANGLIA 105E FOLLOWERS,AND MODIFIED PUSH RODS.IN THEORY THE PUSH RODS NEED TO BE .220"LONGER IF YOU ARE GETTING SOME MADE IN CARBON FIBRE OR METAL WE RECCOMEND USING ONE OF THE TOP TUNERS SUCH AS BILL RICHARDS RACING OR MED WHO HAVE DONE MANY OF THESE MODIFICATIONS. CONRODS ALSO NEED MODIFYING FOR CLEARANCE OWING TO CAM LOBE CONFIGURATION
Jammer dat er geen moeite is gedaan om dit verhaal leesbaar te maken. ALLES IN HOOFDLETTERS LEEST VERVELEND. Maar ik vraag me voornamelijk af waar dit steenkolen-Engels vandaan gekomen is. Lijkt me niet van een Engelsman.....
Ingediend door 6wieler op vr, 27-03-2009 08:46
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat de tekst over de cilinderkop van een site van een engelse leverancier komt.
Niemand durft er aan te beginnen want er wordt zo te zien ook geen bod gedaan?
Ingediend door hanz op vr, 27-03-2009 09:15
ik zou hem ook niet kopen
ik zie het als een relikwie uit de oudheid.
dit hoort in een museum thuis en niet op je blok..
je moet alles aanpassen:
uitlaat
inlaat
nokkenas
finetunen
voor dat geld zou ik eerder zo'n superchargerkit erop zetten(1200 pond)
of een swift conversie erin zetten.
ook weinig problemen mee, onder het motto van: als ze die blokken in de jaren 50 hadden staan, hadden ze die erin gegooid ipv de A series.
Ingediend door ettore bugatti op vr, 27-03-2009 11:20
Toch wel erg leuk als je een fullrace Mini uit eind jaren '60 wilt bouwen.
En het scheelt verzendkosten.
Ingediend door Ben M op vr, 27-03-2009 11:28
De tekst is inderdaad terug te vinden bij een Engelse leverancier.
Lang leve Google
Kost nieuw 1780 Pond incl BTW
Ben
Ingediend door Mini4Ever op vr, 27-03-2009 18:11
Het is dus geen originele kop maar een repro. Als ik er al een 8-poorts kop zou overwegen vanwege de historisch waarde, dan werd het een Weslake en geen Arden. Als het om de effectiviteit ging, kun je beter voor een 7-poorts kop gaan.
Ingediend door Mini Minded op vr, 27-03-2009 20:33
Een 7-poortskop effectiever dan een Arden? Hoe dat zo? Halen ze 172 pk of meer uit een 7-poortskop dan?
Ben het met iedereen eens dat een Arden kop conversie veel geld gaat kosten en historisch racen mag je er niet eens mee. Hij is pas gehomolegeerd voor de Clubman 1275 GT. Twee weken terug nog 2 Arden koppen in ruwe vorm zien liggen, wel mooi hoor! O ja, lag ook een 7-poort kop naast, maar gietwerk was nog minder in kwaliteit dan een orginele kop.
Groeten,
Carst
Ingediend door Crispy op vr, 27-03-2009 23:41
word heeft daar gewoon een knop voor hoor:
the original special tuning 8 port head is the ultimate push rod head fot the "a"series but is not a straight bolt on part.it is as original needing fine fettling and combustion chamber is about 16cc which allows most desired sizes as required for each individual use.original pedestals require maching and longer tappet screws are reqd as the push rods are not long enough.some original tuners used mg1500 cc push rods and modified,or ford anglia 105e followers,and modified push rods.in theory the push rods need to be .220"longer if you are getting some made in carbon fibre or metal we reccomend using one of the top tuners such as bill richards racing or med who have done many of these modifications. conrods also need modifying for clearance owing to cam lobe configuration
Ingediend door nonono op vr, 27-03-2009 23:58
7 poorts kop is mogelijk niet effectiever maar wel een stuk praktischer en makkelijker om meer pk's uit te halen.
waarom je dit zou doen?
ik wil graag mijn "66 mg midget snel maken maar grof weg periode correct houden.
Zeker voor de toekomst vind ik dat een mooiere oplossing dan er een modern blok in bouwen
over 15 jaar zit je dan met een oldtimer met een of ander vaag jaren 90 blok waar (mogelijk) bagger onderdelen voorziening voor is.
Dan gebruik ik liever techniek die bij de auto past om voor mij een kloppend totaal plaatje te krijgen en te genieten van een bewezen goede onderdelen voorziening.
Ingediend door Mini4Ever op za, 28-03-2009 00:00
Mini Minded schreef:
Halen ze 172 pk of meer uit een 7-poortskop dan?
Heb de test sheets van Mini Sport in m'n handen gehad en ze kwamen daar toch wel heel dicht bij in de buurt.
RE: Voor de liefhebber: ARDEN 8 PORT FULL RACE/RALLY MINI ENGINE
Ingediend door marc26 op zo, 26-02-2006 10:44
Te koop voor weinig: eBay
[size=75:2cf5eeoy][Edit: korte link gemaakt - Eelke][/size:2cf5eeoy]