Ai....
Goeie tip, ik denk dat vastzetten met Loctite ook al genoeg doet trouwens..
- Login of registreer om te reageren
Ai....
Goeie tip, ik denk dat vastzetten met Loctite ook al genoeg doet trouwens..
Onlangs toevalling met de imbus bout geprobeerd om hem erin te draaien en laten `verdwijnen` in 2 verschillende alu inlaat spruitstukken.Op een of andere manier zat ik er aan te denken wat jij nu beschrijft.
1 van mini spares en 1 zonder merk of logo.
Bij allebei konden ze NIET erin verdwijnen..Bij allebei zat er niet genoeg draad onder in het gat getapt..misschien dat jij net pech hebt gehad dat het bij de jouwe wel kan en nog meer pech dat hij er ook echt los kwam en erin viel..
Loctite erop kan geen kwaad.
Maar meestal roesten deze bouten zeer snel vast in het aluminium,dus dat scheelt ook..
Om Loctite weer los te krijgen, of de bouten die met Loctite vastzitten, stook je ze ff warm, kan al met de fohn....
Loctite op deze bout heeft dus geen nut.
Het gat ff ontvetten, bout ff in zout water en Clubbie z'n oplossing heb je met enkele dagen.
Groet ron
Toen ik hem kocht zat de bout er al in, en ik heb er toen verder geen aandacht aan besteed. Nu stond ik laatst langs de snelweg stil doordat ik die bout was verloren. Ik heb een tak opgezocht en deze er in gedrukt, je moet toch wat...
thuis heb ik een bout uit een ander spruitstuk er in gedraaid. dit is zo'n 2 weken geleden, maar het zat me toch niet lekker en heb voor de zekerheid het spruitstuk er maar even afgehaald, en toen vond ik hem terug
ik denk dat ik geluk heb gehad met een standaard kopje met astmatische kanalen
Maar het draad loopt gewoon netjes door tot binnenin...
Wel de juiste soort loctitie gebruiken,niet de huis tuin en keuken bus..
Lag ie nog in het spruitstuk of al in de kop?
Hij is te groot om door de kop,op de zuigers te vallen.
De kleppen gaan ook niet ver genoeg open om hem klem te zetten met een klep..gelukkig voor je..
Dus echte schade kan hij niet maken,maar goed is anders natuurlijk.
hij lag in de kop, maar volgends mij kan hij niet eens bij de kleppen komen, hij komt niet voorbij die uitstulpingen bij de klepgeleiders.
als je kop bewerkt is zal hij wel bovenop de kleppen terecht kunnen komen, dat zal wel wat schade aanrichten.
clubbie schreef:
Wel de juiste soort loctitie gebruiken,niet de huis tuin en keuken bus..
Ik heb het over de schroefdraadborging. Als je lijm bedoelt, kan ik je wel iets beters aanbevelen
Groet ron
Niet om als betweter over te komen, maar leg me maar eens uit waarom Loctite hier niet werkt..
Er zijn genoeg bouten in een motorblok die met een druppie Loctite (de rooie) geborgd worden, en die worden veel warmer dan dat doppie in het inlaatspruitstuk..
Om deze los te krijgen is toch behoorlijk wat meer kracht/ moment nodig dan normaal.
Gewoon met een centerpunt op de rand van de imbusbout slaan, dan borg je hem ook.
Je mini moet trouwens wel bijzonder slecht afgesteld zijn als je geen verschil merkt met of zonder die bout.
Huis/tuin en keuken loctite is vaak blauw, de rode is zoiezo al een sterkere variant.
Centerpuntje langs de rand slaan en de bout komt klem te zitten.
Of alle optie bij elkaar voegen en uitvoeren..
Bout in zout water, schroefdraad ontvetten, locktite eraansmeren en een centerpuntje na het monteren..
Als hij dan nog loskomt....
Spinnaker schreef:
Je mini moet trouwens wel bijzonder slecht afgesteld zijn als je geen verschil merkt met of zonder die bout.
sterker nog, hij loopt gewoon helemaal niet meer zonder die bout...
maargoed, als je gewoon rene zijn oplossing volgt zal het allemaal goed komen. of je koopt een bout mét kop...
ik heb hetzelfde spruitstuk maar bij mij zit er ook geen afdek dopje op, wat ken ik er nu dus het beste indraaien?
easy2 schreef:
Een stuk boom natuurlijk..
Zonder gekheid..
Ligt eraan..heb je een rembekrachtiger?
Zo ja..de vacuum aansluiting hiervan met de juiste bout en 2 koperen ringen..
Anders zo'n soort stop als beschreven.
Let wel op de schroefdraad..die is vrij grof.
[geen idee of het past maar uit me hoofd zeg ik..,maar een carterplug [olie aftap bout] lijkt dezelfde draad te hebben..let wel op de lengte als je die erin krijgt..]
Ingediend door _mini_cooper_ op zo, 12-02-2012 15:35
misschien kan je dan die orginele bout van de vacuumaansluiting zoeken met koperen ring , en er een stuk afslijpen zodat deze niet tever uitsteekt in het inlaatspruitstuk
Gaat niet..Bout heeft niet overal draad..zit een "borst" op de bout..
Gedeelte wat je af moet zagen is het draad gedeelte..
Zonder rembekrachtiger vacuum slang ben je verplicht de stop erin te doen.
Carter olie aftap bout is wel korter..vandaar de suggestie.Maar of het ook echt past weet ik niet.
Ingediend door _mini_cooper_ op zo, 12-02-2012 15:40
clubbie schreef:
Gaat niet..Bout heeft niet overal draad..zit een "borst" op de bout..
Gedeelte wat je af moet zagen is het draad gedeelte..
oohja je hebt gelijk, was ik helemaal vergeten
RE: voor de mensten met een alu spruitstuk...
Ingediend door easy2 op za, 04-02-2012 14:23
Hier even aan waarschuwing voor de mensen met een aluminium (sport)spruitstuk,
hier zit een aansluiting op voor een rembekrachtiging, als je die niet hebt dop je hem af... ik heb een minispares spruitstuk, waar al een dop inzat.
Zo'n een:
dit was een imbusbout zonder kop, die kan dus door het spruitstuk heen draaien, dit is bij mij tijdens het rijden gebeurt... gelukkig kon ik de bout weer uit de kop halen, hij was halverwege de kanalen blijven steken... Had een hoop schade op kunnen leveren... deze bout zit standaard bij het minispares spruitstuk, mischien ook wel bij andere merken.
Ik heb er een normale bout ingedraaid met 6 kant kop...