RE: Voorsubframe gedemonteerd! Wat kan ik modificeren?
Ingediend door nonono op do, 14-12-2006 18:24
-verstelbare trekstangen
-polyurethaan draag en trek arm busen
-solid mounts(ligt aan het bouwjaar)
- Login of registreer om te reageren
Ingediend door nonono op do, 14-12-2006 18:24
-verstelbare trekstangen
-polyurethaan draag en trek arm busen
-solid mounts(ligt aan het bouwjaar)
Ingediend door Guantia79 op za, 16-12-2006 10:42
fusees
stuurkogels
homokineten
alle bijbehorende beschermrubbers
poly motorophanging
hi-lo's
adjustable shockabsorbers
en inderdaad :
klauwen (zespots is zelfs al leverbaar)
remblokken (iets van green stuff)
negative camber arms
Ingediend door klaver3 op ma, 18-12-2006 17:36
Thanks mannen! heb een aardig lijstje zo.
Subframe heb ik dit weekend doorgelast en ziet er weer puik uit
Gr Wouter
Hey,
Mijn mini trekt (nog steeds) heel erg naar links, en ik wil hem toch eens laten uitlijnen. maar nu zat ik er over te denken om metteen wat meer verstelbaar spul op de mini te zetten. Nu zat ik naar deze set te kijken: link
Volgens mij is met deze set aan de voorkant de wielvlucht, askanteling en sporing te verstellen, klopt dit?
En aan de achterkant word sporing en wielvlucht verstelbaar?
Mijn vragen zijn is deze zet te monteren zonder dat ik de subframes onder de mini weg moet halen?
En ik mag graag "onbenullig" rijden, en daar bedoel ik niet alleen maar mee hard jagen over het asfalt, maar ook over zandwegen met de nodige gaten/bulten. Is deze set daar tegen bestand, of zou het in dit geval verstandiger zijn om alleen de trekstangen te vervangen voor verstelbaren?(zijn sterker als de orginele)
Daarnaast kan ik bij minispares geen orginele Hi/lo kit vinden, alleen een imitatie:link .
Is dit net zo sterk als de orginele Hi/lo kit? of kan ik beter op zoek gaan naar het echte spul?
een hoop vragen, alvast bedankt voor je antwoord!
Ingediend door Dennis op vr, 31-08-2007 19:50
Ik zou geen onderste draagarmen met deze "spherical joints" monteren, maar als het toch verstelbaar moet zijn gaan voor de rubber joints, die zijn minder kwetsbaar.
Met deze draagarmen verstel je alleen maar het camber en jouw probleem zit meer in de sporing. Het trekken wordt veroorzaakt door een verkeerde sporing en daarvoor is de enige oplossing....uitlijnen.
Dennis
PS Alles is te monteren zonder de subframes te demonteren
@ Dennis, heb je misschien een linkje over die rubber joints? ik kan er verder nergens informatie over vinden.
@ carlo: sporing&camber
Ik ben zelf geen automonteur, en mijn kennis komt ook van artikels en uitleg van anderen, daarom láát ik m'n mini ook uitlijnen .
Wat ik graag wil weten is welke onderdelen verstandig zouden zijn om verstelbaar te maken, ivm met rijeigenschappen, en wat een flinke "beating" kan hebben.
Tot nu toe blijkt "voor mij" dat alle orginele onderdelen sterker zijn als de verstelbare, met uitzondering van de trekstangen.
Hoeveel verschil maakt eigenlijk al dit verstelbare spul in plaats van de standaart draagarmen etc? hier kan ik op het forum weinig reacties over vinden.
En zijn er nog mensen die ervaring hebben met de hilo kit van minispares?
Ingediend door Crispy op ma, 03-09-2007 23:31
De discussie over sporing, camber & caster tussen Carlo en Rene heb ik even een eigen topic gegeven: link
Ingediend door taekeb op di, 04-09-2007 20:20
Alleen voor het doorlassen is het wel makkelijker als je subframe los is...
Wat is je doel? Hoe meer solid mount spul minder comfort... En wat negative camber zorgt wel voor een meer zoekende auto bij een beetje spoorvorming in de weg...
Die rubber joints die Dennis bedoeld zijn hetzelfde als origineel, maar dan verstelbaar en vaak ook "heavy duty". Rubbers zijn wat duurzamer dan het spherical joint gewricht van de set die jij had gezien. Staat er vaak ook bij dat ze trackday/race only erbij zetten in de omschrijving...
Voor normaal gebruik is frisse rubbers overal tussen fijn, en zijn goede schokbrekers en misschien nieuwe veerbollen nuttiger om je geld in te steken.
Ingediend door Dennis op wo, 05-09-2007 08:08
Ik sluit me Taeke aan, ik denk dat zeker de waarde van een set goede schokbrekers nogal eens wordt onderschat.
Ik heb sinds kort nieuwe Kayaba's Gas Adjusts onder de Mk2 en die stuurt een stuk strakker dan de Special die is uitgerust met "fietspompjes"
Ik heb er zelf overigens onder de Mk2 de standaard draagarmen met offset bushes. Tevens is het zo dat wanneer je de auto verlaagd je al meer negatief camber krijgt.
Dennis
okay, ben er uit. ik ga een nieuw setje schokbrekers monteren (gmax) heb ik net binnen gekregen van een medeforummer, plus een setje hilo's. Daarnaast wil ik wel een setje verstelbare trekstangen, omdat die van mij toch al krom zijn, en eens kijken of ik alle rubbers van de draagarmen kan vervangen.
van de verstelbare draagarmen zie ik af omdat ze blijkbaar toch vrij kwetsbaar zijn.
bedankt voor het advies!
Ingediend door baderikje op vr, 21-09-2007 12:50
Dennis schreef:
Ik sluit me Taeke aan, ik denk dat zeker de waarde van een set goede schokbrekers nogal eens wordt onderschat.
Ik heb sinds kort nieuwe Kayaba's Gas Adjusts onder de Mk2 en die stuurt een stuk strakker dan de Special die is uitgerust met "fietspompjes"
Ik heb er zelf overigens onder de Mk2 de standaard draagarmen met offset bushes. Tevens is het zo dat wanneer je de auto verlaagd je al meer negatief camber krijgt.
Dennis
Je mk2 hoort nat geveerd te zijn wat met 1,5 negative bottom arms en heavy duty bumpstops beter en confortabeler rijd dan op rubber!
RE: Voorsubframe gedemonteerd! Wat kan ik modificeren?
Ingediend door klaver3 op do, 14-12-2006 08:55
Na het topic achtersubframe gedemonteerd, nu het volgende topic voor de voorkant.
Wat is er zoal te krijgen voor je voorsubframe? Ook modificatie!
Ik dacht aan:
-nieuwe wiellagers
-remschijven, grooved geventileerd
-braided hoses remslangen
-remblokken
-remklauwen
-verstelbare draagarmen
-Hi-Lo's
-stugge montage frame aan carroserie
Ben ik er nu ongeveer?
MVG,
Wouter