Voorsubframe gedemonteerd! Wat kan ik modificeren?

RE: Voorsubframe gedemonteerd! Wat kan ik modificeren?

Na het topic achtersubframe gedemonteerd, nu het volgende topic voor de voorkant.

Wat is er zoal te krijgen voor je voorsubframe? Ook modificatie!

Ik dacht aan:
-nieuwe wiellagers
-remschijven, grooved geventileerd
-braided hoses remslangen
-remblokken
-remklauwen
-verstelbare draagarmen
-Hi-Lo's
-stugge montage frame aan carroserie

Ben ik er nu ongeveer?

MVG,
Wouter

RE: Voorsubframe gedemonteerd! Wat kan ik modificeren?

-verstelbare trekstangen
-polyurethaan draag en trek arm busen
-solid mounts(ligt aan het bouwjaar)

RE: Voorsubframe gedemonteerd! Wat kan ik modificeren?

Subframe doorlassen.

Groet ron

RE: Voorsubframe gedemonteerd! Wat kan ik modificeren?

fusees
stuurkogels
homokineten
alle bijbehorende beschermrubbers
poly motorophanging
hi-lo's
adjustable shockabsorbers

en inderdaad :
klauwen (zespots is zelfs al leverbaar)
remblokken (iets van green stuff)
negative camber arms

RE: Voorsubframe gedemonteerd! Wat kan ik modificeren?

Thanks mannen! heb een aardig lijstje zo.

Subframe heb ik dit weekend doorgelast en ziet er weer puik uit :)

Gr Wouter

RE: Voorsubframe gedemonteerd! Wat kan ik modificeren?

Hey,

Mijn mini trekt (nog steeds) heel erg naar links, en ik wil hem toch eens laten uitlijnen. maar nu zat ik er over te denken om metteen wat meer verstelbaar spul op de mini te zetten. Nu zat ik naar deze set te kijken: link

Volgens mij is met deze set aan de voorkant de wielvlucht, askanteling en sporing te verstellen, klopt dit?
En aan de achterkant word sporing en wielvlucht verstelbaar?

Mijn vragen zijn is deze zet te monteren zonder dat ik de subframes onder de mini weg moet halen?
En ik mag graag "onbenullig" rijden, en daar bedoel ik niet alleen maar mee hard jagen over het asfalt, maar ook over zandwegen met de nodige gaten/bulten. Is deze set daar tegen bestand, of zou het in dit geval verstandiger zijn om alleen de trekstangen te vervangen voor verstelbaren?(zijn sterker als de orginele)

Daarnaast kan ik bij minispares geen orginele Hi/lo kit vinden, alleen een imitatie:link .
Is dit net zo sterk als de orginele Hi/lo kit? of kan ik beter op zoek gaan naar het echte spul?

een hoop vragen, alvast bedankt voor je antwoord!

RE: Voorsubframe gedemonteerd! Wat kan ik modificeren?

Ik zou geen onderste draagarmen met deze "spherical joints" monteren, maar als het toch verstelbaar moet zijn gaan voor de rubber joints, die zijn minder kwetsbaar.

Met deze draagarmen verstel je alleen maar het camber en jouw probleem zit meer in de sporing. Het trekken wordt veroorzaakt door een verkeerde sporing en daarvoor is de enige oplossing....uitlijnen.

Dennis

PS Alles is te monteren zonder de subframes te demonteren

RE: Voorsubframe gedemonteerd! Wat kan ik modificeren?

@ Dennis, heb je misschien een linkje over die rubber joints? ik kan er verder nergens informatie over vinden.

@ carlo: sporing&camber

RE: Voorsubframe gedemonteerd! Wat kan ik modificeren?

Ik ben zelf geen automonteur, en mijn kennis komt ook van artikels en uitleg van anderen, daarom láát ik m'n mini ook uitlijnen :P .
Wat ik graag wil weten is welke onderdelen verstandig zouden zijn om verstelbaar te maken, ivm met rijeigenschappen, en wat een flinke "beating" kan hebben.
Tot nu toe blijkt "voor mij" dat alle orginele onderdelen sterker zijn als de verstelbare, met uitzondering van de trekstangen.

Hoeveel verschil maakt eigenlijk al dit verstelbare spul in plaats van de standaart draagarmen etc? hier kan ik op het forum weinig reacties over vinden.

En zijn er nog mensen die ervaring hebben met de hilo kit van minispares?

RE: Voorsubframe gedemonteerd! Wat kan ik modificeren?

De discussie over sporing, camber & caster tussen Carlo en Rene heb ik even een eigen topic gegeven: link

RE: Voorsubframe gedemonteerd! Wat kan ik modificeren?

Alleen voor het doorlassen is het wel makkelijker als je subframe los is...

Wat is je doel? Hoe meer solid mount spul minder comfort... En wat negative camber zorgt wel voor een meer zoekende auto bij een beetje spoorvorming in de weg...

Die rubber joints die Dennis bedoeld zijn hetzelfde als origineel, maar dan verstelbaar en vaak ook "heavy duty". Rubbers zijn wat duurzamer dan het spherical joint gewricht van de set die jij had gezien. Staat er vaak ook bij dat ze trackday/race only erbij zetten in de omschrijving...

Voor normaal gebruik is frisse rubbers overal tussen fijn, en zijn goede schokbrekers en misschien nieuwe veerbollen nuttiger om je geld in te steken.

RE: Voorsubframe gedemonteerd! Wat kan ik modificeren?

Ik sluit me Taeke aan, ik denk dat zeker de waarde van een set goede schokbrekers nogal eens wordt onderschat.

Ik heb sinds kort nieuwe Kayaba's Gas Adjusts onder de Mk2 en die stuurt een stuk strakker dan de Special die is uitgerust met "fietspompjes" :+)

Ik heb er zelf overigens onder de Mk2 de standaard draagarmen met offset bushes. Tevens is het zo dat wanneer je de auto verlaagd je al meer negatief camber krijgt.

Dennis

RE: Voorsubframe gedemonteerd! Wat kan ik modificeren?

okay, ben er uit. ik ga een nieuw setje schokbrekers monteren (gmax) heb ik net binnen gekregen van een medeforummer, plus een setje hilo's. Daarnaast wil ik wel een setje verstelbare trekstangen, omdat die van mij toch al krom zijn, en eens kijken of ik alle rubbers van de draagarmen kan vervangen.
van de verstelbare draagarmen zie ik af omdat ze blijkbaar toch vrij kwetsbaar zijn.

bedankt voor het advies!

default

RE: Voorsubframe gedemonteerd! Wat kan ik modificeren?

Dennis schreef:
Ik sluit me Taeke aan, ik denk dat zeker de waarde van een set goede schokbrekers nogal eens wordt onderschat.

Ik heb sinds kort nieuwe Kayaba's Gas Adjusts onder de Mk2 en die stuurt een stuk strakker dan de Special die is uitgerust met "fietspompjes" :+)

Ik heb er zelf overigens onder de Mk2 de standaard draagarmen met offset bushes. Tevens is het zo dat wanneer je de auto verlaagd je al meer negatief camber krijgt.

Dennis



Je mk2 hoort nat geveerd te zijn wat met 1,5 negative bottom arms en heavy duty bumpstops beter en confortabeler rijd dan op rubber!