Als je goed had gezocht, weet je ook de contact personen.... Mini R, Ben van Leeuwen etc etc
- Login of registreer om te reageren
Als je goed had gezocht, weet je ook de contact personen.... Mini R, Ben van Leeuwen etc etc
Ja dat soort zaken zijn een beetje boven mijn budget. Ik zoek eerder een klein garage die er ervaring mee heeft. Misschien dat er hier mensen zijn die een paar kennen.
Ik denk toch dat het altijd wel minimaal een kleine 5500 euro zou kosten.... aankoop blok, verlenging neus of flipfront, veranderingen subframe... en ik heb die mini van Mini R gezien toen ie terug kwam na de verbouwing... ai moest nog strak gezet en gespoten worden ....
Verder ken ik niet veel mensen met een Vtec....
Heb net een half uur met [Mini Specialist] gesproken. Zij hebben er ook eigelijk geen tijd voor en als ze het voor me willen aanpakken zijn het aanzienlijk grotere bedragen dan die 5000 euro.
Als je er al minder geld aan uit wil geven dan 5000 Euro kan je beter stoppen met zoeken en zelf doen
Voor een 2500 euro kun je ook een snelle 1380 ingebouwd hebben.... tussenblok andere kop en nokken doet ook al heel erg veel !
Ik denk niet dat het veel goedkoper mogelijk is, al helemaal niet als m het gekeurd en wel op de weg wil hebben...
Maar mocht het je lukken om voor een complete conversie onder de 5000 euro te duiken, dan zou ik t graag horen! Wil er ook graag aan beginnen, maar als ik die bedragen overal hoor dan doe ik liever wat andere dingen voor dat geld.
Ik hou t topic iig in de gaten!
Ik denk ook dat zo'n conversie een welbestede investering is ivm de veiligheid.... je mini rijd dan wel ineens 200+ km's, en da's best hard. Vorig jaar met mijn 1300tje in Luxemburg over de 180 gereden en dat was voor mij wel een grens.... dit gezien de remmen.
Daan schreef:
Als je er al minder geld aan uit wil geven dan 5000 Euro kan je beter stoppen met zoeken en zelf doen
Dat is het nou juist, 5000 is geen reëel bedrag, In werkelijkheid zal dat meer worden. Althans, dat begreep ik van [een Mini specialist].
Voor 5k een 1.8 mini met de hele meuk doe ik zo hoor...
Het is gewoon simpel:
Of je doet het zelf, en bent alelen spullen aan onderdelen kwijt. Budget zou dan op de 3000 Euro als max zitten. Moet je wel knowhow hebben, en of het in 1 keer goedgekeurd wordt is en blijft maar de vraag....
Of je geeft het uit handen en laat het doen, en je bent er minimaal 5000 euro voor kwijt. Wordt ie wel meteen goedgekeurd, maar is wel een veel groter budget....
Andere opties zijn er niet. Het is kiezen of delen....
Als je het zelf doet kan het voor veel minder dan 3000 hoor…Als je het zelf doet hoef je je over goedkeuren ook niet zo’n zorgen te maken. Ze doen een weging, geluidsmeting en remmentest. Natuurlijk kijken ze wel of het verantwoordelijk in elkaar zit…Dat lijkt me niet zo’n probleem omdat je daar natuurlijk zelf al op hebt gelet
Ik heb het over blok en bak kopen, plaatwerk voor het verlengen, maar ook spullen als gas en lasdraad voor het lassen, alswel als extra bracebars voor het verstevigen van je subframe en dergelijke. Gaan nog best kosten inzitten, om maar te zwijgen over de keruing bij de RDW. Herkeuren is weer de volle mep. En wat jij goed vind zitten hoeft de RDW nog zeker niet te vinden.....
Gas 30 E, lasdraad 20 E, motor + spul 1000 E, staal circa 150 E. Keuren telt niet mee want dat zit ookniet in de prijs van een kant en klaar subframe (ps kost 650 E) Het verlengen van de neus is niet per se nodig maar dat zouden de kosten ook niet zijn.
Spuiten komt er ook nog bij
Subframe aanpassingen ook
Reviseren motor (of wilde je het blok er zo inlepelen?)
Wat dat keuren betreft: Ik dacht dat toch niet hoofde met een bouwpakket. Daar is goedkeuring voor als ik me niet vergis. Alleen het omschrijven op kenteken moet dan nog gebeuren, of niet dan????
Bij mij niet iig, op mijn kenteken staat geen motorinhoud vermeldt dus theoretisch heb ik niets aan mijn mini veranderd. Ik laat hem wel een x door het rdw keuren als ik er geld voor heb. De aanpassingen aan het subframe kosten niets anders dan staal en tijd. Ik lepel mijn blok er inderdaad zo in, mocht er iets mee aan de hand zijn zien we dat later wel.
Ps. Al deze info over RDW heb ik van Marko die al rondrijdt in zijn mini-crx. Hij wil hem nog een x bij het RDW laten keuren en heeft hier over geinformeerd
Ik ga als er toch een blok naastlicht echt wel de hele boel nalopen en of reviseren. Beter als dat je blok er ook weer uitmoet. Maar goed, ieder zijn ding....
Zou er trouwens wel voorzichtig mee zijn wat betreft het niet op kenteken zetten van de aanpassingen. Als je een ongeluk krijgt en hij moet bekeken worden door een schadebedrijf en de verzekeraar ziet het, dan wordt je niet blij. Verzekeraar zal niks uitkeren aan jouw wat schade betreft, en als je niet oppast draai je ook nog voor de schade van die ander op....
Ingediend door Nexus op wo, 06-07-2005 18:11
Kevski Style schreef:
Zou er trouwens wel voorzichtig mee zijn wat betreft het niet op kenteken zetten van de aanpassingen. Als je een ongeluk krijgt en hij moet bekeken worden door een schadebedrijf en de verzekeraar ziet het, dan wordt je niet blij. Verzekeraar zal niks uitkeren aan jouw wat schade betreft, en als je niet oppast draai je ook nog voor de schade van die ander op....
Verzekeraars zijn honden inderdaad, maar jij stelt het wel erg bont. Als ik geen voorrang verleend krijg en ze zien er een 7 liter V10 in zitten, dan draai ik echt niet voor die schade op.
Denk je echt dat zo'n expert de cilinderinhoud na gaat meten? Ik weet wel zeker van niet.
Nee cilinderinhoud niet, maar zelfs een volslagen imbiciel weet nog wel dat als er Vtec opstaat en het hangt in een mini dat er iets niet klopt. En bij voorrang verlenen zullen ze niet moeilijk doen. Daarentegen zal je wel problemen kunnen krijgen als er een schadeexpert naar komt kijken. Tegenpartij zal dan moeilijk gaan doen enzo. Verder bij dodelijke ongevallen ben je gewoon echt de sjaak. Dan is het eigen schade, schade van hun, en schadevergoeding. Al met al genoeg om de rest van je leven af te betalen. Vergeleken daarmee is die 650 een schijntje. Kan j beter wachten tot je dat ook bij elkaar hebt. Het is net als met het dragen van een veiligheidsgordel: Je moet het zelf weten of je hem draagt of niet. Misschien benadeelt het je zitgemak en je beweingsvrijheid in de auto, maar dat zal zitten in rolstoel nog veel meer doen....
Hier is al een heel topic over geschreven, dus ff zoeken. Waar t op neer komt is dat de kans klein is, maar als er ooit iets gebeurt, dan ben je HEEL ZWAAR de lul!
Dus als je het toch zo gek maak, doe t dan op een verantwoorde manier en laat m bij de rdw keuren, zo duur hoeft dat niet te zijn als je t deugdelijk maakt. Als iedere hobbybob zn eigen racemonster bij elkaar zou plakken en zo de weg op zou springen, dan ging ik in een tank gaan rondrijden!
Ff een tipje over verzekeren, ow 2 tipjes:
Laat hem artikel 273 verzekeren. Krijg je altijd de taxatie waarde uitgekeerd zonder vragen of afschrijving. Sommige maatschappijen willen dit uiteraard niet omdat ze dagwaarde willen geven en niet meer.
Een andere tip is om de herbouwwaarde op te nemen in de clausule. De herbouwwaarde van mijn mini is gezet op 32000 Euro (incl. de oude aanschafwaarde toen ik hem kocht). Dit betekend dat ik recht heb op het voertuig na een total loss, incl. de taxatiewaarde van 17000 Euries. Dit zou kunnen betekenen dat ik de motor kan hergebruiken, en dat scheelt. Ligt er een beetje aan waar ik geraakt wordt of wat ik raak^^.
Of geef het gewoon door aan de verzekering. Bij mij opgevoerde motortje deden ze niet moeilijk en werd zelfs de premie niet verhoogd. Bedenk wel dat je zo'n wagentje onder de 24 nooit verzekerd krijgt op je eigen naam, en ongelukken maken in een auto op andersman naam vind de verzekering ook niet prettig en zal vaak genoeg ook niks uitkering. En ja, ik heb gewerkt bij een grote verzekeringsmaatschappij....
RE: VTEC hulp gezocht, ik zoek contacten
Ingediend door Lestat de Lioncourt op wo, 06-07-2005 13:56
Beste mensen, voordat iedereen mij naar de zoek button gaat verwijzen. Doe dat niet. Ik heb mijn research gedaan.
Ik zoek nu enkel contacten met mensen die mij kunnen helpen met een SOHC 1.5 VTEC install in mijn mini.
Ik zoek nederlandse garages en mensen die er verstand van hebben het voor mij kunnen ombouwen.