wat dneken jullie hiervan

RE: wat dneken jullie hiervan

een 1000cc
blok met
SW5-07 “Hi-Lift Kit”
gepoorte kop stage 3
123 ontsteking

welke carb en uitlaat raden jullie hierbij aan ?

freaker

RE: wat dneken jullie hiervan

als die sw5 high lift kist 1.5 roller rockers bevat
zou ik die er uit gooien en gewoon de sw5 duplex kit er in gooien
1.5 rockers schijnen niet te werken op 1000 met een sw5

verder heb ik een redelijk overeenkomstige setup
en de uitlaat is een no brainer
-rc40
spruitstuk kan je mee spelen
-een lcb of een cooper freeflow
carb op een goed spruitstuk (minispares) een
-hiff 38 of 44

ik rij dus zelf met een
-A+ 998 blok
-gepoorte 12G202 (1100 of oude cooper kop)
-sw5
-duplex distributie ketting
-hiff 44 op minispares spruitstuk
-copper freeflow met een RC40

rijd super moet er alleen nog mee naar de rollen

RE: wat dneken jullie hiervan

stel je zou een 1000 motor hebben met stage 1 kit, heeft het dan ook nog zin om er een Hiff 44 carb op te zetten of zal je dan eerst ook de kop, nokkenas etc aan moeten passen wil het zin hebben?

RE: wat dneken jullie hiervan

Een HIF44 is voor een 998 met satge one kit veel te groot. Zoals je al zegt...dan eerst de kop en nokkenas aanpakken en dan nog is een HIF38 waarschijnlijk een betere keus.

Dennis

RE: wat dneken jullie hiervan

omdat een SU constant vacuum is blijkt een 44 prima te werken op een opgewarmde 998 maar een 38 is in principe afdoende voor de meeste doelen/verwacht vermogen.

edit: en een hs4 ook

RE: wat dneken jullie hiervan

maar een eventuele Hiff 38 zou wel een beetje effect hebben als je er een stage 1 kit op heb, of ook niet? want dan hou ik het voorlopig lekker bij mijn HS 4 carb en dan ga ik in de toekomst maar eens kijken naar een andere kop etc.. bedankt in ieder geval! :)

RE: wat dneken jullie hiervan

je moet de hele boel op elkaar afstemmen .. en liefst vooraf een beetje bepalen wat je wilt (race, road/rally, snelwegcruiser o.i.d.)

afhankelijk van je budget is de carb een van de dingen die ver onderaan op je lijstje mag staan; de keuze van nokkenas bepaalt m.i. voor het grootste deel het karakter van je motor ..

(een HS4 verschilt eigenlijk alleen in de plaats van de vlotter van een HIF 38; ik heb ook een stage 1 kit op mijn 998 en rij gewoon met de HS4 - wel met een AAU naald)

groetjes,
Theo van den Bogaard