Je hebt een 1.3i (injectie) mini en die is later omgebouwd naar 1000 carb, met HS2 carburateur.
Dit kan zijn omdat de 1.3 versleten was, of omdat de eigenaar niet met het SPi systeem overweg kon.
Om te zien welke naald je hebt moet je hem eruit halen. Op de naald staan dan 3 letters.
Het ziet er allemaal standaard 998cc uit.
Als ik jou was zou ik gewoon een compleet kitje kopen, dan weet je gelijk wat je hebt, en dat het nieuw/goed is.
- Login of registreer om te reageren
RE: Wat heb ik eigenlijk?
Ingediend door pshyto op ma, 31-03-2014 23:36
Ik heb sinds een paar maanden een mini en ik wil graag weten wat ik nu eigenlijk precies heb gekocht.
Het gaat om een auto uit 1994 met een 1.0 motortje met carburateur (op kenteken).
Deze auto is geïmporteerd en lijkt vroeger wel voorzien te zijn geweest van een 1.3.
Ik overweeg een stage 1 kitje aan te schaffen maar zit met een aantal vragen.
Ik heb de mogelijkheden en kennis om dat zelf zo'n kitje te monteren.
Ik wil alleen graag weten wat ik voor inlaat, uitlaat en carburateur (naald) heb.
De motor is al voorzien van een open luchtfilter (volgens mij is dit geen K&N) en de uitlaat ziet er ook erg nieuw uit.
Ik ben benieuwd naar het volgende:
- Kan ik beter een kit kopen met of zonder uitlaat? (is dit toevallig al de jusite gezien ik ook al een open luchtfilter heb)
- Hoe weet ik welke carburateur/naald ik heb? (begreep dat HS en HIF erg vergelijkbaar zijn.
Ik hoop dat mensen op basis van onderstaande foto's wel iets zinnigs kunnen zeggen.
link