Ik zou nu het toch allemaal uit elkaar is all the way gaan.
Zou toch denken aan je blok honen (Je zuigerwanden weer fris maken) en nieuwe cilindertjes erin. Daarbij je krukas laten balanceren en slijpen en nieuwe krukas lagers erin. Zoveel moeite is het niet extra maar dit is wel het draaiende gedeelte!
Zou dit toch erbij doen. (stel dat alles in elkaar zit en je lagers zijn gaar).
- Login of registreer om te reageren
RE: Wat is verstandig?
Ingediend door Baskuipers op do, 29-10-2009 14:25
Beste forummers,
Ik ben mijn mini clubman 1100 uit '75 technisch een grote beurt aan het geven wat inhoudt dat ik inmiddels het blok zover uit elkaar heb dat de kop eraf is, de nokkenas eruit, drukgroep eraf en het koppelingshuis en diff verwijderd is. Kortom, alleen het "tussen"blok zit nog op de bak.
Nu heb ik een kop 12G940 die ik erop ga zetten (ik ben op de hoogte van de aanpassingen aan het blok mbt de uitlaatkleppen) en er komt een swiftune setje in.
Ik heb de mini 5000 km geleden bij een dynodag gehad en daar kwam een nette 47.4 hp en 97 nm trekkracht uit wat voor een standaard motortje best aardig is volgens mij.
Dan nu waar het om gaat: is het verstandig om nu nog een stapje verder te gaan en ook nog wat onderdelen tussen bak en blok na te kijken / te vervangen? Ik wil het blok gewoon 1098 cc houden maar het gaat wel iets meer pk krijgen waarschijnlijk. Oftewel is er kans met de nieuwe aanpassingen dat er iets kapot loopt binnen korte tijd na de revisie?
Bij voorbaat dank voor reacties.
Groet,
Bas.