Watergekoelde inlaat aansluiten

RE: Watergekoelde inlaat aansluiten

Hallo,

Heeft er iemand een foto of uitleg hoe de watergekoelde inlaat aangesloten word ?
Ik weet het mischien een domme vraag :?

mvg jurgen

RE: Watergekoelde inlaat aansluiten

Geen domme vraag, daar is het forum voor!! :D

Maar kan er geen antwoord op geven, sorry

default

RE: Watergekoelde inlaat aansluiten

Eigenlijk is het een verwarmt inlaatspruitstuk ;)
Deze moet worden aangesloten op de retour van je verwarming. Dus niet de leiding die van je kachelkraan de auto in gaat maar diegene die de auto cabine uitkomt en achter de waterpomp verdwijnt.

RE: Watergekoelde inlaat aansluiten

Is niet bevoordelijk voor de prestatie, koele lucht geeft meer vermogen :x

default

RE: Watergekoelde inlaat aansluiten

zomers hoeft het inderdaad niet. Maar met een goede winter kan het voorkomen dat je mengsel bevriest.

RE: Watergekoelde inlaat aansluiten

:? benzine bevriest niet.

default

RE: Watergekoelde inlaat aansluiten

Carb kan bevriezen, doordat de lucht zo koud wordt. Dit wordt dus tegen gegaan door het verwarmde spruitstuk. (als ik me schoolboeken nog goed genoeg ken :+) )

RE: Watergekoelde inlaat aansluiten

Lijkt me stug dat de lucht bevriest, het zit daar al lekker warm bij het uitlaat-spruitstuk :)

RE: Watergekoelde inlaat aansluiten

Carburateur kan wel degelijk bevriezen, heb het zelf meegemaakt op 1ste kerstdag 2006. Na een half uur begon het gedoe. Afslaan van motor. Eerst niet begrijpen wat er aan de hand is. Na een periode start de motor opeens weer als je hem probeert, de carburateur is dan weer ontdooit. Als je gaat rijden bevriest die natuurlijk weer.... Stond binnen 15km 4 maal een periode langs de kant van de weg.....

default

RE: Watergekoelde inlaat aansluiten

Ach ik zat in de buurt :)

RE: Watergekoelde inlaat aansluiten

het probleem is ook niet dat de lucht bevriest maar het vocht in de lucht. Als het echt hard vriest heb je dit probleem dus niet, omdat er dan minder vocht in de lucht zit. Meestal komt het voor bij een paar graden boven nul, lucht kan dan vocht bevatten en door de drukval in de carburateur wordt de temperatuur ook lager (P*V=m*r*t).

RE: Watergekoelde inlaat aansluiten

Om helemaal precies te zijn, het is niet de drukval, maar de luchtstroom die het spruitstuk zover afkoelt, dat de temp van het spruitstuk onder 0 komt en het vocht in de lucht gaat 'aankoeken'.

Groet ron

RE: Watergekoelde inlaat aansluiten

zie ook:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 177#108177

FWIW,
Theo van den Bogaard