waterkanaal kop

default

RE: waterkanaal kop

Kan iemand me vertellen hoe erg het is als je bij het frezen van de cylinderkop 1 van de waterkanalen hebt geraakt? En of dit op te 'lassen' valt?

grtn

miniclassic40

RE: waterkanaal kop

hangt er vanaf of in het in een inlaat og uitlaat kanaal zit. Ik heb zelf het ergste geval gehad: een gat in het uitlaatkanaal, deze heb ik toen gerepareerd met vloeibaar titanium. De motor heeft nog niet gelopen, maar wat ik heb horen zeggen zou dit goed moeten gaan.

mvg robert

RE: waterkanaal kop

Mijn ervaring is:

Al is het scheurtje/gaatje nog zo klein, deze kop zal nooit meer een goeie zijn!! :D

Oftewel: wil je zekerheid, koop dan een nieuwe (2-de handse)

suc-6- O:)

RE: waterkanaal kop

ik heb nu een kop met een mogelijk gaatje. en ik ga een poging doen (moet wel lukken)om dit te laten dichten met autogeen/koper of met colmonoy (sp?)spaywelding.

de kop word dan wel eerst op 400+ graden gebracht en dan heel erg langzaam afgekoeld ( dag of twee).

ik deze kop zit heel erg veel werk dus dan heeft het wel zin.

als het in een inlaat kanaal is zou JB weld /epoxy wel mogelijk werken maar ik heb zo mijn twijfels over de houdbaarheid.

RE: waterkanaal kop

Gietijzer is inderdaad wel lasbaar maar zoals siryun zegt is een warmtebehandeling daarna vereist. 2 dagen ontlaten lijkt me echter wat lang.

Repareren met vloeibaar titanium vind ik een beetje een raar verhaal. Ik zie bijvoorbeeld niet in vanwege welke eigenschap titanium nou zo geschikt zou zijn. Daarnaast kun je het ook niet vloeibaar kopen daar de smelttemp. op circa 2000 graden ligt

RE: waterkanaal kop

vloeibaar titanium zou wel iets van en merk naam zijn.. idd en beetje raar verhaal..

maar het is te maken door middel van hard solderen, maar daar gaat veel werk in zitten wat je waarschijnlijk niet zelf kan...

maar heb je er al veel werk in zitten?? anders zou ik opzoek gaan naar en anderen kop en daar weer opnieuw mee beginnen..

RE: waterkanaal kop

Vorig jaar heb ik het eens als proef geprobeerd een kop te lassen en ik moet zeggen dat het wel geslaagd is maar VEEL EN VEEL teveel werk was, al dat uitgloeien en voorverwarmen. had beter een nieuwe drop kunnen zetten (Hoe het resultaat op langere termijn is bij deze Mini zou ik niet weten want hij is ingeruild bij dat grote bedrijf daar in Groningen)

Groeten Johan

RE: waterkanaal kop

lassen is ook niet de handigste manier.. beter hardsoldeer gebruiken. of spaywelden maar dat is niet iets wat je normaal kan doen

RE: waterkanaal kop

Ons ''vaste'' revisiebedrijf had geen goede ervaringen met hardsoldeer nadat een paar keer het hardsoldeer losliet omdat je kop tog in en in vet is. Vandaar lassen

Groeten Johan

default

RE: waterkanaal kop

thanx jongens, ik ga toch maar het zekere vr het onzekere nemen dus gewoon een gereviseerde kop. Lijkt mij het veiligst.