weber 32/36 DGAV

RE: weber 32/36 DGAV

ik kan goedkoop ;) aan een weber 32/36 DGAV komen ik ben er al achter dat die op een mini passen.
als is het voor mijn 1000tje waarschijnlijk een beetje overkill.

maar de DGAV is de Water Choke Carburetor
ipv de DGV Manual Choke Carburetor

is dit een probleem?
de anders bediende choke dus

ik ben namelijk na het lezen van vizard wel gecharmeerd van de downdraft weber's
ook het feit dat je ze weinig ziet vind ik leuk/wel een uitdaging

dus iemand ervaring of verdere info?
ja ik heb gezocht en gegoogeld

RE: weber 32/36 DGAV

Waterchoke betekent een automatische choke, als je koelwater koud is choked hij, als de motor en dus het koelwater warm is niet meer. Werkt keurig. De 32/36 is inderdaad een beetje veel voor een 1000, ik had er één om op mijn 2 liter BMW M10 blok te schroeven (is er niet van gekomen, maar dat is een vrij standaard ombouw). Ze zitten veel op ford sierra 1800-tjes. Bedenk wel dat de poorten niet gelijktijdig openen, dus moet de carb in de lengterichting, met de kleppen achter elkaar, geplaatst worden. Niet dwars, dus.

Hier zie je hoe het moet, t.o.v. een Suzukimotor, maar toch:


Gewoon proberen, wie weet.
Succes,

RE: weber 32/36 DGAV

oke bedankt
als ik dus gewoon een koelsang daar door leid dan zou de choke dus moeten werken!
luxe een mini uit 73 met automatische choke!

dat ie dwars op een spruitstuk moet dat wist ik al (uitvoerig in vizard besproken)
nu moet ik nog een spruitstuk en filter vinden

haast heeft het niet eerst maar even hem rijdend hebben (morgen dus) en dan m'n kop bewerken en een sw5(of 10 :)" title="Evil" /> ) er in en rond die tijd (begin zomer)moet de carb ook werk klaar zijn