Welk type VTEC in een mini? [was: 2.2 VTEC....]

RE: Welk type VTEC in een mini? [was: 2.2 VTEC....]

Hallo

is het mogelijk om een 2.2 VTEC uit een prelude voorin de mini in te passen en zijn er eventueel subframes van te koop.



graag hoor ik het als er iemand er meer van weet

groet joeri

[size=75:3ebn50ah][edit: titel aangepast, was: '2.2 VTEC uit een Prelude' - Crispy][/size:3ebn50ah]

RE: Welk type VTEC in een mini? [was: 2.2 VTEC....]

2.2 Vtec is wel erg extreem.

Maar mis ook ngo heel wat info,
wil je dit onder een gewone neus hangen of onder een clubman neus.
Subframe's voor de 2.2L zal lastig worden om die in 1 geheel te kopen. Dus dat zal laten maken of zelf gaan lassen worden.


Ik weet wel dat er een 2L Type R blok in ene mini is gelepeld door de 16v sh0p.
Staat volgens mij in de vorige mini world of mini mag.

Enuh heeft de 2L type R ook niet meer vermogen dan de gewone 2.2 Vtec ?

Eeehm
Ja:
Een Integra Type R heeft 190 pk en een 2.2L Vtec 185.

Dus dan zou ik echt voor zekerheid gaan
Dus de Type R.

Vergeet je niet dat er nog heeel veel bij gaat komen kijken ? Zou eens de search gebruiken hiervoor

default

RE: Welk type VTEC in een mini? [was: 2.2 VTEC....]

dan kun je beter een 1.6 of 1.8 doen.

als je kijkt naar het prijskaartje helemaal.

RE: Welk type VTEC in een mini? [was: 2.2 VTEC....]

oke daarnet was een beetje te weinig info. maar schijnbaar is het nooit gedaan of mischien enekel keer.

ik wil het blok voorin plaatsen in een gewone mini neus. ik weet dat het erg krap is.

de 2.2 blok is een stuk goedkoper dan een 1.8 vtec blok. waarom weet ik niet maar het is zo. weet er al eentje liggen voor een schappelijk prijsje.

ik heb overal research voorgedaan maar niets is te vinden over zo'n blok in een mini. wel weet ik dat het blok 5 cm breder is als een 1.8.

heb er ook aan zitten denken om het achterin te plaatsen net zoals rennesy. maar wil eerst bekijken of het voorin mogelijk. tevens ben ik er ook al achter dat de subframe aangepast moet worden. de verschillen met de ophangings punten zijn minimaal.

maar ben wel blij met enkele suggesties als iemand die weet

groet

RE: Welk type VTEC in een mini? [was: 2.2 VTEC....]

joerimini78 schreef:

de 2.2 blok is een stuk goedkoper dan een 1.8 vtec blok. waarom weet ik niet maar het is zo.



dat komt omdat voor zover ik weet het enige 1.8 vtec blok dat er bestaat, een type R blok is (integr type R/civic type R) kan er natuurlijk naast zitten maar pin me er niet op vast O:)

RE: Welk type VTEC in een mini? [was: 2.2 VTEC....]

ik zou gewoon even goed rondkijken op de forums van www.16vminiclub.com en www.theminiforum.co.uk

Daar is erg veel info te vinden. en zoals bekent: Engelsen bouwen van alles in een mini ;)

Suc6

Jaapio

RE: Welk type VTEC in een mini? [was: 2.2 VTEC....]

1.8 is ook geleverd met 140 pk en was geen type R. Verder vergissen een aantal mensen zich nogal met de 2.2 en 2.3 V-tec. De echte 2.2 is in Nl amper geleverd. Volgens mij een JDM blok namelijk. de 2.3 is hier wel veel vaker geleverd, maar leverd "slechts" 167pk. De 2.2 verschillen de specs nogal van, maar dat loopt van 185 tot 210pk. Al met al zijn de blokken nog aardig verschillend. Een 2.2 kost echter de hoofdprijs, en gaat de 1.8 ver te boven....

RE: Welk type VTEC in een mini? [was: 2.2 VTEC....]

ik heb die gegevens dus ook niet uit mun hoofd maar van autotrader (maar die kan ook mis zijn)

Maar als ik de info van Kevski Style zo lees. Lijkt het errop dat dsus de 1.8 wel goedkoper is dan de 2.2.

Maargoed
als je het gaat proberen, RESPECT

RE: Welk type VTEC in een mini? [was: 2.2 VTEC....]

Ik heb het bekeken. het blok wat ik weet te liggen isn een echte 2.2 vetc dus daar was geen twijvel over mogelijk. deze kan je mega sterk opvoeren tot 300 of wel meer pk. maar dat is niet zo intressant.
uiteraard heb ik verder gekeken. en ben tot conclusie gekomen dat de 2.2 niet gaat passen voorin. (in engeland zit wel iemand die het is gelukt, vraag mij niet hoe)
het blok kan wel achterin. maar dat zie ik niet zo zitten. dus op advies van nadere ga ik op zoek naar een 1.8. maar welk type leverd nou 175 pk (staat ook op de site bij BvL. het is inderdaad een heel gedoe om er eentje te vinden maar dat gaat vast lukken.

overigens de mini en de subframe is al geregeld. nu op zoek naar een ideaal rem systeem voor in 13" velgen

maar als het gaat beginnen en ik heb een blok hou ik jullie op de hoogte

RE: Welk type VTEC in een mini? [was: 2.2 VTEC....]

Je moet op zoek naar een B18C....

RE: Welk type VTEC in een mini? [was: 2.2 VTEC....]

Uh sorry, my bad, 2.2 en 2.3 moet je omdraaien |:( .Is te herkennen aan de balansassen. De 2.3 heeft die namelijk niet. De 2.2 wel....

default

RE: Welk type VTEC in een mini? [was: 2.2 VTEC....]

en je zult dus uiteindelijk bij een 1.6 terecht komen gezien de prijs. een 1.8 staat nu b.v. op marktplaats voor 2500,-

voor 1500 heb je een complete crx vtec met 1.6 als je die opfokt ben je goedkoper uit.

RE: Welk type VTEC in een mini? [was: 2.2 VTEC....]

dat zou best kunnen dat ik bij een 1.6 vtec eindig. maar dat zal niet zijn om de prijs, maar meer omdat er bijna geen 1.8 vtec te krijgen is.
maar ik ga nu voor de 1.8 je moet wat te streven hebben he :D
en ik denk dat het haalbaar is

vraag em eigen af wat iedreen voor remmen heeft gebruikt. zijn de gewone metro remmen voldoende. want er is niet veel keus op gebied van remmen in verband met de 13" velgen he. het leukste is dat hier iedreen een bepaalde mening over iets heeft (zie de zoekfunctie :D )
en af en toe weet je het zelf ook niet meer. dus als je even niet kijkt naar de prijs wat zijn dan de beste remmen. behalve dan de custom op maat gemaakte remmen he :D

RE: Welk type VTEC in een mini? [was: 2.2 VTEC....]

Een metro 4-pods systeem in combinatie met gegroefde geventileerde schijven kom je al een heel eind.
Achter ook je remmerij vernieuwen, remsigmenten en nieuwe alu fins.

RE: Welk type VTEC in een mini? [was: 2.2 VTEC....]

Wat ook schijnt te werken is een B20 uit een CRV met een B16C(?) kop.

RE: Welk type VTEC in een mini? [was: 2.2 VTEC....]

Voor zover ik weet is zijn er al een paar conversies gedaan met de 2.2 uit de prelude. Ik geloof dat vooral de versnellingbak problemen geeft. Deze is namelijk groter. De 2.2 zou in een frame voor het k20a blok(vette shit) moeten passen. Dit frame kost 2000 Pond. Je moet dan wel altijd de neus verlengen. Als je dit niet wil zul je een eigen frame moeten maken. Je moet sowieso niet bang zijn om de slijptol en het lasapparaat erbij te pakken.

De b18c is veel duurder. Deze heeft wel standaard een LSD dus dat is een grote plus.

Persoonlijk vind ik de b16 het vetste. Dit zijn de beste motoren van Honda, en ze revven veel lekkerder dan de grote broers.

RE: Welk type VTEC in een mini? [was: 2.2 VTEC....]

minityech je hebt helemaal gelijk. we eindigen bij een 1.6 met 160 pk
vraag me eiglijk af tot hoe ver je zie kan opvoeren.
omdat ik deze eentje heel geodkoop weet te staan emt alles erbij ga ik eerst deze inbouwen en rijdend maken
dan komt er komt in de toekomst alsnog een 1.8 type R in
de prijs is wel erg hoog om nu ineens een mini gaan opknappen en een dure motor erin te gaan hangen. maar in de toekomst komt het 1.8 blok erin.

ik begin wel een neiuwe topic als we er aan beginnen

default

RE: Welk type VTEC in een mini? [was: 2.2 VTEC....]

wat is goedkoop dan?

het goedkoopste zie ik ze voor 1400-1500 voor complete auto maar geen B16a2 die heeft 160pk en de a1 heeft 150 pk

RE: Welk type VTEC in een mini? [was: 2.2 VTEC....]

het is een b16a2 van rond de 1500 euro
met kabelboom en computer


de b18c-type r koste met kabelboom en computer
rond 3500 euro

default

RE: Welk type VTEC in een mini? [was: 2.2 VTEC....]

okee geen complete auto dus,

RE: Welk type VTEC in een mini? [was: 2.2 VTEC....]

weet iemand welk type motor dit is

B18C GSR DOHC VTEC OBD1

hoeveel pk heeft deze eigelijk

het is geen type r blok. maar is dit het blok van 175 pk of niet

RE: Welk type VTEC in een mini? [was: 2.2 VTEC....]

140pk. Had je ook zelf kunnen vinden. Google of een ander zoekprogramma is je vriend....

RE: Welk type VTEC in een mini? [was: 2.2 VTEC....]

ja dat is waar

bij [Mini specialist] staat op de site dat een 1.8 vtec 175 standaard pk heeft. nu ben ik er wel achter dat er veel 1.8 blokken zijn
maar welk blok bedoeld [Mini specialist] dan.

RE: Welk type VTEC in een mini? [was: 2.2 VTEC....]

Kevski Style schreef:
140pk. Had je ook zelf kunnen vinden. Google of een ander zoekprogramma is je vriend....



Niet juist. 1.8 vtec zit rond de 170. http://www.geocities.com/honda_club_egypt/engines.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Let wel, deze lijst is niet helemaal accuraat. Dit komt voornamelijk doordat blokken voor verschillende landen verschillen in specs.

@ joeri: Je moet wel kritisch zijn tov de bronnen die je raadpleegt. Ik zou aan de uitspraken van [Mini specialist] weinig waarde hechten. Er staat ook op de site dat het chippen van een std Honda blok 25 PK oplevert. Gel*l!

Ben kritisch en staar je niet blind op dit soort dingen. Bepaal voor jezelf eerst maar eens wat je er aan uit wil geven, en daarna bekijk je wat je voor het geld kan krijgen...

RE: Welk type VTEC in een mini? [was: 2.2 VTEC....]

@ Daan:

Ok, wat jij wilt: 138 dan. De GSR is namelijk de economie versie van de 1.8 V-tec. Kop is anders, en de V-tec timing ook. Onderblok is verder gelijk. Das hetzelfde als dat niet elke 1.6 V-tec 160Pk heeft, maar er ook zat met 120Pk zijn....

RE: Welk type VTEC in een mini? [was: 2.2 VTEC....]

Wat loop je nou te l*llen man. Heb je nu ook verstand van Honda?

Ik heb nog nooit een b16 met 120 pk gezien. Zelfs in Amerika zijn Honda blokken niet zo laag gespect. (idd andere compressieverhouding en verschillen in uitlaatspruit). Maar dit scheelt dus echt geen 30-40 pk!

http://www.jdmenginescorp.com/index.php ... ducts_id=4


http://passwordjdm.com/B18C-SiR-GGSR-OB ... 5C201.aspx

En check de lijst die ik eerdaags gepost heb!

RE: Welk type VTEC in een mini? [was: 2.2 VTEC....]

Last van opgekropte frustraties Daan? Kijk eens hier in NL '91 tot '96 Honda Civic esi. Zit echt V-tec op (wel V-tec E, van economy). Integra is er ook als GSR uitvoering in NL geweest met je raad het al 138Pk....

RE: Welk type VTEC in een mini? [was: 2.2 VTEC....]

Nee hoor, ik heb last van discutable opmerkingen zonder bronvermelding. Laat me die zeldzaamheid maar eens zien...

RE: Welk type VTEC in een mini? [was: 2.2 VTEC....]

Kijk eens op autoweek, staat er genoeg over. Zo zeldzaam zijn ze niet. Niet zoals een B15 bijvoorbeeld. Maar bronnen in Nl zijn handiger, omdat je van JDM en amerikaanse sites niet aan kunt, i.v.m. totaal andere specs. We leven nu eenmaal in europa. Het esi blok is dan ook velen malen minder zeldzaam dan de vti bijvoorbeeld. Zelde voor de GSR. En allebei hebben ze V-tec.

Waarom zou ik trouwens geen verstand van andere auto's kunnen of mogen hebben? Mijn wereld is breder dan alleen mini's. Daarom schrijf ik voor een autoblad....

default

RE: Welk type VTEC in een mini? [was: 2.2 VTEC....]

een esi is toch geen b16 maar is dan D serie toch?

RE: Welk type VTEC in een mini? [was: 2.2 VTEC....]

Eerlijk gezegd moet ik je daar het antwoord schuldig op blijven. Wat ik wel weet is dat boring en slag exact hetzelfde zijn. Kop en nokkenastiming zijn anders in ieder geval....

RE: Welk type VTEC in een mini? [was: 2.2 VTEC....]

Kevski Style schreef:
Kijk eens op autoweek, staat er genoeg over. Zo zeldzaam zijn ze niet. Niet zoals een B15 bijvoorbeeld. Maar bronnen in Nl zijn handiger, omdat je van JDM en amerikaanse sites niet aan kunt, i.v.m. totaal andere specs. We leven nu eenmaal in europa. Het esi blok is dan ook velen malen minder zeldzaam dan de vti bijvoorbeeld. Zelde voor de GSR. En allebei hebben ze V-tec.



Draai er niet zo omheen en kom gewoon met een site. Tegenwoordig staat alles op internet. Als hetgeen wat je beweert echt waar ik, is het echt wel te vinden. Zeker omdat je zegt "zo zeldzaam zijn ze niet". Toegeven dat je er naast zit is voor sommige mensen blijkbaar te moeilijk :?

Kevski Style":131x16li]Waarom zou ik trouwens geen verstand van andere auto's kunnen of mogen hebben? Mijn wereld is breder dan alleen mini's. Daarom schrijf ik voor een autoblad.[/quote:131x16li]
Ik zeg niet dat je geen verstand van andere auto's hebt. Ik wil alleen zeggen dat ik vaker gemerkt heb dat je uitspraken doet en als puntje bij paaltje komt er geen bronvermelding te vinden is...

RE: Welk type VTEC in een mini? [was: 2.2 VTEC....]

Ik zeg toch, kijk eens op autoweek. Gewoon op autogids, honda, enz.,enz. gewoon te vinden. Als je te lui bent om het op te zoeken daar is dat jou probleem maar niet de mijne. In mijn vorige stukje stond diezelfde bron....

RE: Welk type VTEC in een mini? [was: 2.2 VTEC....]

zeg heren het is niet de bedoeling dat we elkaar uit gaan zitten bluffen of kafferen. mini rijders onder elkaar moet wel leuk blijven :D

wat mijn vraag was. is dat er meerdere versies zijn van een 1.8

heb de honda dealer gebeld en die zij dat je
twee verschillende 1.8 hebt in pk vermogen
(vtec dus) eentje rond de 150 (zwarte klep deksel) en de andere rond de 170 (rode deksel) en dan heb je nog de type r

en ik heb gemerkt dat er veel onduidelijkheid is over motor types van honda en hoeveel pk die hebben. zelfs op een honda forum kwamen ze er niet over uit. ik heb toen gezocht naar een lijst (kon ik niet vinden) en als er eentje online stond was ie niet volledig

dus er is veel verwarring daarover en helaas is dat hier ook onstaan merk en dit was niet mijn bedoeling
discussie mag je voeren als het maar beschaafd blijft en respect voor ieders mening

:)

RE: Welk type VTEC in een mini? [was: 2.2 VTEC....]

heb ik dus een ander vraagje

welke type honda blokken kun je in een mini zetten.
in principe alles dat weet ik.

maar wat zijn de meest voorkomende

RE: Welk type VTEC in een mini? [was: 2.2 VTEC....]

Daan schreef:
Draai er niet zo omheen en kom gewoon met een link. Tegenwoordig staat alles op internet.Als hetgeen wat je beweert echt waar ik, is het echt wel te vinden.



Kevski":1v8xhy58]Ik zeg toch, kijk eens op autoweek. Gewoon op autogids, honda, enz.,enz. gewoon te vinden. [/quote:1v8xhy58]
I rest my case... :O



Wat betreft de vraag van joeri wat mijn vraag was. is dat er meerdere versies zijn van een 1.8 heb de honda dealer gebeld en die zij dat je twee verschillende 1.8 hebt in pk vermogen



Kijk eens in de lijst die ik eerder in dit topic gepost heb. Deze is 99% compleet en 99% accuraat.

http://www.geocities.com/honda_club_egypt/engines.htm

default

RE: Welk type VTEC in een mini? [was: 2.2 VTEC....]

joerimini78 schreef:
heb ik dus een ander vraagje

welke type honda blokken kun je in een mini zetten.
in principe alles dat weet ik.

maar wat zijn de meest voorkomende



kijk ff op 16vminiclub . com

RE: Welk type VTEC in een mini? [was: 2.2 VTEC....]

misschien kunnen jullie lkaar PM berichten sturen :*

Jaapio

RE: Welk type VTEC in een mini? [was: 2.2 VTEC....]

VTEC-E (CIVIC ESI) heeft een kop met 1 bovenliggende nokkenas.

Andere V-TEC's hebben DOHC. Waarvan de 1,6 variant met 160pk het meest voorkomt in europa.

RE: Welk type VTEC in een mini? [was: 2.2 VTEC....]

Ligt er weer aan welke 1.6 je hebt.... B16A1 of 2. 1 heeft 150 PK en 2 160..... Dan heb je ook nog de JDM versies.... Keuze zat....

RE: Welk type VTEC in een mini? [was: 2.2 VTEC....]

oke ik ben er aan uit :)

het wordt een b16a2

1.6 16V DOHC VTEC PGM-FI 1595 160 pk uit een '99-'00 Civic Si

had nog wel naar een b16b (type r) gekeken maar die is net zo duur als een b18c (het zelfde blok maar dan een 1.6)

b16a2 is een betrouwbaar blok alleen met iets te weinig koppel maar dat moet bij een mini niets uit maken vanwege het gewicht.

nu even kijken of je hem op kunt tunnen tot 185 pk of zelfs 200 pk maar dat is een latere zorg en de centjes groeien ook niet op mijn rug. vraag me eigen af tot hoever zo'n blok is te tunen.

weet al een blok te staan nu alleen even onderhandelen over de prijs. en dan begint de ellende met het inbouwen :D

default

RE: Welk type VTEC in een mini? [was: 2.2 VTEC....]

ja er zijn er zat maar meestal rond de 2000,- zit jij daar ook ongeveer op dan?

RE: Welk type VTEC in een mini? [was: 2.2 VTEC....]

joerimini78 schreef:

b16a2 is een betrouwbaar blok alleen met iets te weinig koppel maar dat moet bij een mini niets uit maken vanwege het gewicht.




Alle honda blokken hebben een laag koppel...Daarom is Honda zo vet-->hoge toeren

250 Pk is makkelijk haalbaar

2000 Euro is way over-valued! Schandalig dat ze dat tegenwoordig durven vragen |:(

RE: Welk type VTEC in een mini? [was: 2.2 VTEC....]

iets minder zelfs. goedkoop zijn ze niet dat weet ik . maar valt binnen het budget.
dus ik haal het blok binnen kort. en dan moet ik het subframe uittekenen en passen en meten.dat gaat spannend worden

RE: Welk type VTEC in een mini? [was: 2.2 VTEC....]

2 blokken te koop, deze staan op www.decrxgarage.nl

Set 1:
B16A1 206.xxx KM
B16A1 startmotor
B16A1 dynamo
B16A1 motor-kabelboom
B16A1 Ontsteking
Versnellingsbak kraakvrij
OEM inlaatspruitje, met gasklephuis etc.
aandrijfassen compleet
complete kabelboom

WAI K&N
OEM PW0 VTEC ECU
OEM motorsteunen aan het blok
Schakelstangen
extra OEM luchtfilterhuis met K&N inlegfilter
eventueel met tellerbak en/of radiateur (1 jaar oud)




-Elke 10.000 km nieuwe olie, bougies en oliefilter geplaatst
-bij 193.000 km nieuwe distributieriem geplaatst + snaar voor
dynamo + spanrol
-bij 200.000 km beide lambda-sensoren vervongen
-Geen afgebladerde kleppendeksel,

prijs: 1200 euro


Set 2:
B16A1 246.xxx KM
B16A1 startmotor
B16A1 dynamo
B16A1 motor-kabelboom
B16A1 Ontsteking
Versnellingsbak kraakvrij
OEM inlaatspruitje, met gasklephuis etc.
1 aandrijfas
complete kabelboom

WAI K&N
OEM PW0 VTEC ECU
OEM motorsteunen aan het blok
Schakelstangen
eventueel met tellerbak en/of radiateur

Dit blok ligt nog in de auto dus kan nog een proefrit mee worden gereden!

prijs: 900 euro

RE: Welk type VTEC in een mini? [was: 2.2 VTEC....]

250 pk ? uit een b16a2 blok is dat niet een beetje gortig. dat moet wat kosten inderdaad. maar dan maak je er in principe eerst een b16b van en dan weer verder op tunnen

RE: Welk type VTEC in een mini? [was: 2.2 VTEC....]

Turbo powerrrrrrrrrrrrrr!!!!!!!

RE: Welk type VTEC in een mini? [was: 2.2 VTEC....]

als de turbo er maar in past he :D

default

RE: Welk type VTEC in een mini? [was: 2.2 VTEC....]


250 pk ? uit een b16a2 blok is dat niet een beetje gortig. dat moet wat kosten inderdaad. maar dan maak je er in principe eerst een b16b van en dan weer verder op tunnen




Ik ben zo'n blok aant bouwen. Maar eerst een B16b bouwen? Nee..........(Zonder turbo)

Gebruik,
http://www.geocities.com/honda_club_egypt/engines.htm
Wat daan zegt.

Maar chippen 25pk extra, kan..........
Ik heb een vti gehad 160pk, na chippen en uitlaat 195pk op de bank.

Vtec zijn er in 2 uitvoeringen, de enkel en dubbel nokkenas.

2000e is erg veel, maar ik zie het de laatste tijd ook steeds vaker. Schandalig.
Maar voor een B16b/B18 moet je dat wel neerleggen.

Combinatie B20/B16 is goedkoper. B20 crv onderblok en b16vtec kop. Volgens mij kom je rond de 190pk uit.

default

RE: Welk type VTEC in een mini? [was: 2.2 VTEC....]

joerimini78 schreef:
250 pk ? uit een b16a2 blok is dat niet een beetje gortig. dat moet wat kosten inderdaad. maar dan maak je er in principe eerst een b16b van en dan weer verder op tunnen



Een B16B maak je niet, dat is een heel ander type blok (uit de japanse Civic Type R).

Je kunt het beste kijken naar een B16A2 (Del Sol VTi en Civic VTi vanaf 95+) met 160pk of een B18C6 (190pk) uit de Integra Type R.

Deze blokken zijn qua buitenmaat even groot. Een H22 of H23 wordt moeilijk, deze zijn namelijk groter (qua buitenmaat). De bak is nog niet eens zo'n probleem, je kunt een "H2B" conversie uitvoeren waarbij je de bak van een B-serie op een H-serie blok plaatst.

De SOHC VTEC blokken zijn de D16Z6 blokken uit de Civic/Del Sol ESi. Deze hebben 125pk, maar het VTEC effect hierin is vele malen minder (leuk) als in een B-serie DOHC VTEC.

De buitenmaat van de D-serie is wel weer kleiner dan een B-serie, deze blokken zullen dus het makkelijkste passen (volgens mij zelfs zonder neusverlenging).

Elke Honda motor profiteerd trouwens van een turbo, inderdaad door het lage koppel. Zo'n 0.5 Bar kunnen alle blokken wel aan, toch goed voor zo'n 35-40pk erbij bij de meeste motoren. Of je alle turbo extras (intercooler e.d.) nog kwijt kunt onder de kap is een ander verhaal.

De Integra GSR is trouwens nooit in NL geleverd. De Integra Type R (DC2) is het enige model, de Integra van 86-89 uitgezonderd maar die blokken wil je toch niet. ;)

Hoop dat een en ander nu opgehelderd is.