elektrische pomp is een plus!
weber is lastig afstellen, hif is trager in de reaktiesnelheid op het gaspedaal...
plus voor weber moet je je schutbord aanpassen...
- Login of registreer om te reageren
elektrische pomp is een plus!
weber is lastig afstellen, hif is trager in de reaktiesnelheid op het gaspedaal...
plus voor weber moet je je schutbord aanpassen...
HIF 44 op een minispares of MG metro spruitstuk. liefst met een goede rampipe ( b.v. zoals die van CalverST..niet goedkoop wel top)
de normale pomp is voldoende vor het vermogen dat te verwachten valt.
weber past slecht en eigelijk moet je een behoorlijk gat uit je schutbord halen.
overigens is een HIF ook vrij krapjes.
als je snelle response wilt, zijn een setje twin ook erg leuk..en dubbel zo veel hoofdpijn om af te stellen.
dan het geheel op de rollenbank af laten stellen
Ingediend door Mini Martin op vr, 06-10-2006 00:00
Mocht je kiezen voor een Weber, dan kan je deze nog wel eens tegen komen in Alfa's.
Ze zijn redelijk betaalbaar.
Sommigen [size=75:3f0mwhfo](hier ook op het forum)[/size:3f0mwhfo]vragen er een wereld prijs voor.
Beste kan je deze op een sloperij halen.
Je hebt ook nog hele snelle reactie carbs van het merk Solex. (gebruikt o.a. BMW) voordeel is dat deze vrij makkelijk af te regelen zijn en........een elektrisch verwarmt gasmengselkamer hebben. :)" title="Evil" />
Nadeel is dat een passend spruitstuk moeilijk te vinden is.
Ik zou gewoon voor een Hiff gaan.
De reden staat al hierboven in het bericht van mijn voorganger.
Mini Martin schreef:
Mocht je kiezen voor een Weber, dan kan je deze nog wel eens tegen komen in Alfa's.
Moet je wel opletten dat er uit de alfa geen dellorto komt als je een weber wilt. ook al zijn ze bijna het zelfde. Ze zijn toch anders. Volgens vizard is trouwens voor straat gebruik een dellorto beter omdat deze iets zuiniger zou zijn. mits goed afgesteld. een weber geeft daarintegen weer iets meer piek vermogen. Voor een dellorto of weber moet je inderdaad een accubak in je schutbord lassen. Ik had het er voor over en heb het gedaan. als je niet aan een restauratie bezig bent waar het spuiten al is gedaan zou ik ook een hiff pakken
Ik krijg op mijn eigen 1380 blok een dellorto iig
kijk ook eens naar de valstroom webers!!
een 28/36 bv
geen aanpassingen in schutbord betere gas response dan een hiff en goed afgesteld net zo zuinig als een hiff
En wat vind men van een HS6
Zo schijnt die van mij te heten, en het blok loopt netjes ermee, maar is d1t een goeie??
Ik heb trouwens gewoon een 1275 die wat opgevoerd is, dwz: snelle nokkenas / geflowde kop / sport in- en uitlaat.
Mvg Jasper
Bedankt voor de reacties. Ik ga denk ik voor de HIF44 met rampipe (niet de van Calverst want die is toch wel prijzig). Het schutbord verbouwen zie toch niet zitten.
Mocht de gas response tegenvallen kan ik altijd nog over stappen naar een dubbele HS4.
ALs je al een HS 6 hebt is er volgens mij geen probleem... Een HS 6 heeft toch ook al een doorlaatgat van 44 mm... hoef je alleen nog maar een rampipe te kopen.
rampipe??
Ik heb al gewoon een inlaatspruitstuk als je zo iets bedoelt,
En heb je eigenlijk niet een hitteschild nodig?
Mijne lekt trouwens ook een beetje benzin, hoe kan je dit verhelpen??
Mvg Jasper
goed kijkeen waar de benzine vandaan komt en daar afdichten...
het ding kan op vele plekken lekken!
in ieder geval erg gevaarlijk!!!
Een Rampipe is een inlaatkelk van een bepaalde lengte. Kort heeft effect op het koppel bij hoge toeren en een lange bij lage toeren (even kort door de bocht).
Ohw cool thnx!
Ik heb een inlaat van minisport, moest nu wel moeite doen om me luchtfilter erop te krijgen:S
Later!!
@ Minijasper , bekijk ook ff of de HIF niet op het schutbord rust.
Heey reezzz,
Neej niks raakt het schutbord nu, echter zit het luchtfilter wel bijna tegen de paravaan aan
Maarja er moet nog een conische voor komen, dat zal beter passen.
Groeten, Jasper
[size=85:3r4cd2tv][topics samengevoegd - Crispy][/size:3r4cd2tv]
Hallo, ik heb al gelezen dat er ondertussen al verschillende zijn met een 1380cc blok, maar welke carburateur hebben jullie zoal gebruikt? Wat zou het beste zijn?
ik heb hem ff voor je gemeld. zal door een moderator wel worden verplaatst
Jaapio
als je al zoveel geld hebt uitgegeven , zou ik er een weber op zetten.
een getunede HIF44 doet het ook prima
Een hif44 met andere naald wil je bedoelen? Hoe herken je een hiff44 t.o.v. een gewone?
Is het ook niet zo dat een gewone carburateur meer last heeft van weersomstandigheden dan een weber?
Ik zou graag altijd dezelfde prestaties willen hebben.
Volgens mij zijn er toch verschillende topics over 1380 cc motoren, daar moet je toch wel wat wijzer van worden?
en daarbij, als je de moeite neemt om een 1380 in te (laten) bouwen, ben je toch ook wel bezig met welke carb e.d. ??
Heb iddd alle paginas al gelezen hoor.
en daarbij, als je de moeite neemt om een 1380 in te (laten) bouwen, ben je toch ook wel bezig met welke carb e.d. ??
Ik ben stap voor stap aan het leren. Kheb bijna mijn 1380 cc blokje volledig af (Nog nooit eerder aan een motor gewerkt trouwens en het gaat langzaam ).
Een vriend van mij heeft ook een 1380 motor en heeft wel een weber, alleen wil ik ook eens meningen van anderen horen en niet alleen wat ze hebben geinstalleerd zoals het in al die paginas staat. Hun ervaringen en het waarom wel en waarom niet. Dat wil ik weten en dat staat er niet vermeld.
Ik heb de vraag even verplaatst en toegevoegd aan een ander topic, deze gaat specifiek over carburateurs op een opgeboorde motor (ik denk dat die 50cc niet zoveel uitmaakt ) Lees het eens door!
omdat het niet alleen over de cilinderinhoud gaat maar ook over de ontwikkelde pk's:
http://www.infomininl.org/cpm1420/displ ... m=19&pos=2
(nog maar eens )
eigenlijk kun je elke carburateur van de juiste diameter gebruiken, maar voor de Mini zijn nu eenmaal makkelijk inlaatspruitstukken te krijgen voor de SU en Weber/Dellorto. Verder is het maar wat je leuk/makkelijk vindt.
Zoals hierboven al vermeld, moet je voor een weber een bak in je schutbord hakken/lassen.
Meestal is voor een 'enigszins normale' 1380 een HIF 44 de simpelste goede oplossing.
FWIW,
Theo van den Bogaard
de opties:
weber 40
weber 45
hiff 44
twin hs4
enz
Het hangt allemaal af van de specs van het blokje en hoe je wilt dat hij zich gedraagd.
Goed laten afstellen op een rollenbank is een vereiste
Ik ben voorstander van een SU, door de constructie met de dashpod waaraan de naald hangt, heb je eigenlijk een carb met variabele doorlaat. Niet voor niks is dit principe nog vele jaren later gebruikt door fabrikanten als Yamaha op hun motorfiets motoren.
Een Weber heeft dit niet en is dus eigenlijk geschik voor een kleiner toeren gebied dan een SU. Vaak wordt de Weber toch gebruikt op racemotoren omdat die alleen echt vermogen geven op hoge toerens, bijvoorbeeld van 5000 tot 8000 rpm.
Een goede SU setup levert dus volgens mij een beter rijdbare motor (meer koppel onderin). Verder heb je voor een Weber meer onderdelen nodig als je die gaat afstellen.
Wij rijden met een 1300 met een dubbele HS6 setup en die carbs zijn ook nog eens geflowed om nog meer lucht door te laten. Maar de juiste carbs voor jou hangt natuurlijk af van je setup van je motorblok en het verwachte vermogen.
Dit is mijn voorkeur en ervaring.
Groeten,
Carst
Op m'n 1160 (een 1070"S" met 73.5 mm zuigers)heb ik al jaaaaaren een set dubbele HS6'en, gewoon omdat het nog enigszins authentiek is op de 63'er Cooper, maar in verleden heb ik ook met Weber gereden, en inderdaad door schutbord heen, waar ik nu spijt van heb, immers toen de slijper er in gezet, en wil het nu weer naar origineel terugbrengen....., spruitstuk alleen al was 6 inch en luchtfilter stak voorbij de plek waar normaal de middenklokken zitten. Rijden zonder oordoppen was ook niet te doen. SU's rijden gewoon lekkerder vind ik persoonlijk. Op een 1000 blokje in verleden ook een Solex gehad, met kort zwaanhals spruitstuk, en dat raad ik af, ook al past het dan wel normaal.
RE: Welke carburateur op 1330
Ingediend door Smudgge op do, 05-10-2006 21:44
Ik heb veel gelezen over carburateurs voor op mijn Innocenti 1330 met Kent 266 nokkenas en stage 3 cilinderkop, maar ik ben er nog niet uit. Wat adviseren jullie HIF44 of toch een Weber? En is het verstandig om een elektrische brandstofpomp te plaatsen?