Er is veel over koppakkingen geschreven misschien staat hier je antwoord tussen
link
Gr
Minian
- Login of registreer om te reageren
Er is veel over koppakkingen geschreven misschien staat hier je antwoord tussen
link
Gr
Minian
De standaard MG Metro Turbo koppakking schijnt wel te werken (heb ik gelezen)
Ingediend door Magic2002 op vr, 23-05-2008 17:26
thanks
[size=85:2ohumw3e][topics samengevoegd - Crispy][/size:2ohumw3e]
Hallo,
Ik heb een tijd geleden een 1380 blok gekocht met lager schade. Het blok was al uit elkaar gehaald maar nooit meer in elkaar gezet. Nu wil ik een koppaking erbij gaan zoeken maar wat mij opviel op verschillende sites is dat er verschillende maten zijn.
Koppaking 73 mm, koppaking 74 mm. Hoe weet ik welke pakking geschikt is?
Misschien dat het wat simpeler is maar dan zal ik dat ongetwijfeld horen!
Bedankt,
Sebastiaan
Die maat is volgensmij de boring,
link
hier staat dat een 1380 een boring heeft van 73.5mm. (std = 70.6mm)
Volgensmij heb je dus een 74mm pakking nodig.
Bedankt voor je reactie. ZO had ik ook gedacht maar je leest ook op de bekende engelse onderdelen site het volgende: "gasket used on all large bore engines"
Een 1380 is toch een large bore engine?? Zou die toch ook moeten passen?
Groetjes,
Sebas
Bij die uitdrukking bedoelen ze de standaard motoren.
small bore: 1000 / 1100 cc motor
large bore: 1275 / 1.3 motor
In geval van een 1380 is er een rebore geweest, naar mijn interpretatie anders dan een overmaat / opfrisbeurt, omdat het hart van de boring zich iets verplaatst.
Ik heb de vraag aan een bestaand topic gehangen, lees het eens door.
Vergeet die zoekfunctie niet hè!
Dit is de uitleg waar ik naar zocht! Spreekt eigenlijk ook voor zich! Moet dus echt een pakking kopen met 73mm of 74 mm.
Zal het eens goed gaan nakijken wat er precies in het blok zit.
Weet iemand een goed merk wat geschikt is voor een 1380?
Bedankt!
Sebas
streetscreamer schreef:
Bij die uitdrukking bedoelen ze de standaard motoren.
small bore: 1000 / 1100 cc motor
large bore: 1275 / 1.3 motor
In geval van een 1380 is er een rebore geweest, naar mijn interpretatie anders dan een overmaat / opfrisbeurt, omdat het hart van de boring zich iets verplaatst.
Helemaal super! Nu nog even kijken waar in engeland te bestellen want de 2 grote mini onderdelen site's hebben hem niet. Zou zonde zijn als ik hem ergens anders moet bestellen en zodoende dubbele verzendkosten heb. Maar ben blij dat ik weet welke ik moet hebben! Bedankt voor je hulp!
Sebas
Ik kan me niet voorstellen dat ze geen koppakking hebben voor 1380,
stuur eens een mail naar het bedrijf.
Als je de zoekterm BK450P bij de 2 bedrijven intypt en zoekt komt er niets uit wel de BK450. Typ je BK450P in google in dan vind je hem wel.
Zal ze eens als het zover is een mail sturen.
Verzendkosten......... ach op dit moment is alles wat je in UK koopt dusdanig veel goedkoper dat per slot van rekening de add-up voor verzenden gelijk of minder is dan in NL. Volgens mij zag ik dat een dergelijke pakking 20 GBP kost. Is zo plat als een dubbeltje dus kan in nette stevig kartonnen enveloppe verstuurd worden. Laat het eens 10 GBP porto zijn..... heb je nog steeds voor 33 eu je motor dicht! Ik moest wel eens zoeken naar een Groep A kopakking voor een Peugeot Mi16 motor. Via Peugeot Sport kostte die 800 gulden!!! En een blokkade op levering recht van fabrikant (Reinz). Maar toch een tip gehad hoe andere pakking met kleine moid ook goed werkt.. kostte dan slechts 1/10 !
Ben het helemaal met je eens! Die 10 euro verzendosten maakt ook niet echt uit. Maar moet zowiezo het een en ander bestellen want dat doe ik normaal ook in Engeland omdat het daar idd goedkoper is! Zou ook gewoon het makeklijkst zijn als ik alles bij 1 zaak kan bestellen en dat scheelt dus ook weer 10 pond maar ben al blij dat de koppakingen niet zo ontzettend duur zijn.
Net even op een engelse site gekeken die ze dus wel hebben. Bestel je online dan is het verzenden 40 pond!!! Hun dus maar even een mail verzonden
Maar ga hem dus wel bestellen in 2 voud want dan heb ik zogelijk een 2e liggen
Thanks,
Sebas
streetscreamer schreef:
Verzendkosten......... ach op dit moment is alles wat je in UK koopt dusdanig veel goedkoper dat per slot van rekening de add-up voor verzenden gelijk of minder is dan in NL. Volgens mij zag ik dat een dergelijke pakking 20 GBP kost. Is zo plat als een dubbeltje dus kan in nette stevig kartonnen enveloppe verstuurd worden. Laat het eens 10 GBP porto zijn..... heb je nog steeds voor 33 eu je motor dicht! Ik moest wel eens zoeken naar een Groep A kopakking voor een Peugeot Mi16 motor. Via Peugeot Sport kostte die 800 gulden!!! En een blokkade op levering recht van fabrikant (Reinz). Maar toch een tip gehad hoe andere pakking met kleine moid ook goed werkt.. kostte dan slechts 1/10 !
Verzendkosten zijn op zo'n moment natuurlijk een ding dat je moet bespreken. Zou pure graaierij zijn 40 pond te rekenen. Bovendien vind ik dat je als betaler mag bepalen hoe `veilig` je de verzending wil, met alle bijkomende kosten.40 pond voor iets dat in een enveloppe kan zal een zichzelf serieus nemend bedrijf echt niet... negatieve reclame etc.
Verder ben ik het dan 100% met je eens dat je bij een dergelijke bestelling de kans moet grijpen zoveel mogelijk in 1 keer te bestellen.
Kwam de onderstaande tekst tegen op het net:
Part No: BK450
Original Equipment (OEM) Part No BK450
Original PAYEN Gasket
High specification, cylinder head gasket for standard 1275cc or bigger up to 74.7mm bore
Dus dan is de pakking wel te bestellen bij de engelse mini onderdelen site's.
Groetjes,
Sebas
Ik heb een Payen BK450 liggen, heb ik gewoon in Nederland bij een automaterialenzaak gehaald. Kostte 22 euro in 2006.
Is de cilinderkoppakking voor 12H A-series, Metro, Meastro en Montego.
De diameter is trouwens 73,5mm en de steek is als een orginele bigbore A-series. Dus een offsetbore met 74mm gaat niet werken. Dan verbrandt je de pakking.
De kosten vallen dan idd mee! &4 mm is dacht ik iets meer als 1380. Bij 1380 gebruik 73,5mm dus dat is gelijk aan de pakking die jij hebt. Weet niet of 1380 offset geboord word????
Zover heb ik mij er nog niet in verdiept.
Thanks,
Sebas
RE: welke koppakking?
Ingediend door Magic2002 op wo, 21-05-2008 18:30
welke koppakking kan ik het beste nemen voor mijn 1380?
een koperen of zo een met van die metalen ringen?