Volgens mij is het met een K&N-filter toch wel belangrijk dat je de naald daarop afstemt. Ik heb nu even niet bij de hand wat voor naald er bij mij in is gegaan toen ik het K&N-filter heb laten monteren, maar hij is wel aangepast.
- Login of registreer om te reageren
RE: Welke naald prik jij in je Metro-blok?
Ingediend door Bert op za, 07-12-2002 18:06
Ff een vraagje.
Ben van de week weer eens bezig geweest met mijn '73-er met Metro blok. Nou heb ik het probleem dat ie niet lekker oppakt in toeren. Als ie lage toeren loopt en trap het gas in, valt ie eerst dood (terug in toeren), om vervolgens pas te gaan versnellen. (Heb je dus ook last van met doorschakelen. Toerental daalt, gas geven... BINGO)
Waarschijnlijk is het mengsel te arm, want als ik de choke uittrek wordt het minder. Maar ik ben er niet zeker van. Kan ook te rijk zijn.... (nee zulk stoer meetapparatuur heb ik niet nee)
Ik weet dat dit een behoorlijk complex samenspel is tussen Naald, Carb-demper olie, en Carb-veer. Heb 20W50 olie geprobeerd, en Dunne Huishoud olie. Er was wel verschil, maar niet "Joepi"....
Nou heb ik wel het een en ander gedaan met het blokkie, maar niet veel. Daarom kan ik me niet voorstellen dat ik een andere als de standaard naald nodig zou hebben (BDL). Maar misschien toch. Wat gebruiken jullie?
Specificaties:
'91-er Rover Metro Blok (Loodvrij)
Hiff-44 carb. (met K&N niet dat het uitmaakt maar goed)
"snel" inlaatspruitstuk
Maniflow LCB, met RC 50 ?? (RVS)
Verder dus gewoon standaard...