Het is een hele aparte manier.
Ik ken de apk regeltjes niet maar hoop dat het je ermee gaat lukken.
iig. Je lagers zullen wel sneller slijten met deze methode. Voor een reserver wiel zou ik 4 extra kortere bouten met hetzelfde schroefdraad pakken die je bij je reserve wiel bewaard. op die manier kun je je wel naar huis redden.
- Login of registreer om te reageren
RE: Wielbevestiging : wie kent deze methode?
Ingediend door Yves13 op do, 03-01-2008 12:20
Ik heb hier een Mini staan waarvan de wielen op een nogal bijzondere manier zijn bevestigd.
Het is allemaal wel heel netjes uitgevoerd.
Wat is jullie mening hierover.
Vooraan zijn er nieuwe gaten geboord (offcenter, of hoe moet ik dit noemen) in de flens en daarin zit schroefdraad voor speciaal gemaakte bouten.
Achteraan nog een stuk vreemder.
Er zijn net zoals vooraan gaten geboord (offcenter) met daarin schroefdraad.
De originele bouten zijn ingekort en daarop zitten moeren om de trommel erop te houden, over die bouten zit een spacer waardoor de speciale bouten het wiel op de trommel (via spacer) vastschroeven.
Zie foto's!!
Op zich is het technisch wel ok denk ik.
Echter zit ik met een groot probleem als ik een wiel zou moeten wisselen.
Hier passen volgens mij geen andere wielen op doordat er speciale bouten gebruikt zijn (zie dikte bout)
Voorkant
Achterkant
Ik heb achteraan maar enkele moeren gemonteerd voor de foto, normaal zitten er wel 4 op.