Is een superbandje, ook leuk voor het betere bochtenwerk. Veel grip.
- Login of registreer om te reageren
Is een superbandje, ook leuk voor het betere bochtenwerk. Veel grip.
Zo moeilijk als ze in Belgie doen over aftermarket onderdelen zoals een uitlaat ed ... en dit mag dan wel.. een semi slick..
Mag het in NL ook....???
Haha in België doen ze idd heeel moeilijk.
Kering gecombineerd met een Mini is haast onmogelijk...
ZIjn dit semi slicks dan? :-/
Op de A048 (net als op de A032R) staat vermeld DOT approved en volgens mij nog een E-nummer. Ze zijn toegestaan op de openbare weg, net als veel rallybanden. Op die banden moet namelijk een straattoelating zitten omdat er soms delen van en naar de special stage afgelegd moeten worden over de openbare weg.
Maar superband, maximaal haalbare voor een straatband als je het mij vraagt, we gebruiken ze op onze 1275 GT racer ook voor halfnat weer op het circuit.
Groeten,
Carst
super banden zijn dit maar een middag flink gummen en ze zijn op maar je heb wel veel grip als ze warm zijn!!
http://www.miniasfaltvreters.nl/f/photo ... lbum_id=14
Hoi,zijn inderdaad slick met hagelslag profiel
Deze zijn in drie compounts leverbaar (zie site bandmerk)
Verder top band en zeker geschikt om op te snijden naar regenband.
Voor straat gebruik zou ik de harde nemen ,maar kijk wel uit met volle bak regen.
Voor een betere waterafvoer eventueel de uiteinden doorsnijden naar buiten.
Hier zit inderdaad een e merk op dus je mag er legaal mee rijden.
veel succes.
Ingediend door Toom op wo, 01-04-2009 13:28
indien je voor straatgebruik nieue bandjes zoekt zou ik ook durven opteren voor de yokohama A539's?
schijnen ook zeer goede banden te zijn, en gelijk het in het belgenlandje kan regenen ook beter voor nat wegdek...
prijs is ook bijna de helft..
mvg
Toom, die om 2 uur een afspraak heeft om zijn nieuwe A539's te gaan opleggen
Het zijn de Yokohoma A539 geworden...
De semi slicks gaan zeer snel verslijten en daar wil ik het geld niet aan geven. Die zijn wel super graaf maarja... In ons landje zijn deze banden ideaal.
Ik post mijn bevindingen als ze erop liggen van de week.
grtjes
PS: zijn niet goedkoper hoor, 92.50 eur/stuk
Hoi,die bandjes zitten nu op 55 pond.
Mischien afsturen ??
De pond is zeer laag!!
groet wijnand
Heb ze al gekocht jo, was dringend aangezien ik met versleten abnden rondrij...
We zullen zien wat geeft! Liggenz e er bij jou al onder?
MVG
Edit: Ze liggen eronder, ben er zeer tevreden van! Nu maar fatsoendelijk testen!!
Ingediend door Toom op do, 02-04-2009 23:08
ik heb sinds gisteren ook de A539's,
besteld in engeland aan 55€ per beest.
gisteren laten opleggen en met het mooie weer vandaag en gisteren eens getest,
Zeer tevreden van!
RE: Yokohama A048 Banden, iemand ervaring?
Ingediend door Zooba op di, 31-03-2009 18:22
Hey allen,
was net effe aan het cruisen toen ik ondervond dat ie wat naar rechts trok.
Ik stelde vast dat er een bobbel (tet) op mijn linkse voorste band staat. Nu wil ik nieuwe banden steken maar ik zit met een aantal vraagjes, namelijk devolgende:
- Heeft er iemand ervaring met de Yokohama A048 banden? Deze zijn speciaal Race-Rally banden met straatgoedkeuring in België, link kan je hier vinden:
http://img355.imageshack.us/img355/1396/pict5321rw7.jpg
- Is het opportuun dat ik alle vier de banden tegelijk verwissel of kan enkel de voorste in het begin ook?
- Welke banden raden jullie zoal aan, ik wil namelijk een band die me optimaal comfort/rijplezier bezorgt en denk dat ik met deze wel goed zit.
Gelieve niet te reageren met: Je had de zoekfunctie kunnen gebruiken dat had je dit/ of dit gevonden. Heb gezocht achter die banden en niet gevonden...
Alvast bedankt voor alle hulp, grtjes Nicolas
PS: Mijn huidige bandenmaat is 175 50 R13 72V