zonde zonde zonde....
Kijk je moet lekker doen wat je zelf wil natuurlijk, maar dit is echt zonde.
Een mooie originele Mk1 moet je lekker laten zoals hij is, wil je echt een stoere met bodykit etc, koop dan een andere, simpele Mini om te verbouwen.
Maar goed, ik ben nou eenmaal liefhebber van de oude modellen, ze zijn al zo schaars... Hij zal vast genoeg opleveren, zodat je een geschikte andere mini kan vinden, en dan hou je vast nog wat centjes over voor de verbouwing...
- Login of registreer om te reageren
RE: Zeemax en 13"op Mk.1
Ingediend door Sjoerd24 op di, 08-03-2011 19:20
Ik overweeg om op mijn 850cc automaat een Zeemax kit te plaatsen, i.c.m. 13" 7J velgen. Ik rijd al een tijdje rond maar ik ben inmiddels wel uitgekeken op de 'oma-look'. Ik wil graag iets veel stoerders waarmee je op meetings echt de show steelt!
Dit is mijn wagentje zoals hij nu is...
En zo moet ie ongeveer worden!
Nu weet ik dat dat op de mini's van Mk.3 en later past, maar zijn er voor de Mk.1 nog speciale aanpassingen nodig? Bijvoorbeeld:
Deurscharnieren: Zit dit in de weg van de Zeemax kit?
Body: Is de body op de deur na ook hetzelfde als de latere mini's en past alles goed? Of moet ik veel bijschaven aan de Zeemax kit? En is het een goed idee om de auto meteen te de-seamen, en haal ik de dakgoot dan ook weg of niet?
Spatborden: Is het uitsnijden van de spatborden voor een Mk.1 ook hetzelfde als bij een latere Mini?
Hydrolastic: Heeft dit nog invloed op het gebruik van zulke grote wielen?
Remmen: Beetje een apart hoofdstuk, maargoed... Moet ik deze ook meteen ombouwen naar schijfremmen? Raden jullie aan standaard schijfremmen (van >'84 Mini), of een Mtreo 4-pots? Ik heb nu trommelremmen rondom op een enkele HRC; heb ik dan ook een rembekrachtiger nodig?
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen met mijn ombouw!