Mijn zusje heeft nu al een tijdje een Mini, hoewel ik er in het begin nogal tegen een mini was, omdat ik ze niet anders ken dan roesthokken, ben ik toch aangenaam verrast door het rijgedrag van zo'n klein karretje en het is gewoon een hele leuke verschijning..
Nu trillen haar remmen nogal erg en onlangs heeft ze er andere schijven op gezet(nieuw) maar deze beginnen nu ook alweer te trillen. Wat ik verder nog merkte, is dat je maar het rempedaal iets hoeft aan te raken, of hij remt al. mooi zou je denken, maar het lijkt er op dat 1 van de cilinders gewoon al tegen de schijf aan zit.
Zelf heb ik oude opels, maar deze gebruiken al zwevende remklauwen, en nou vroeg ik mij af, of er geen zwevende klauwen onder een mini passen van een andere auto / type..
Bij mijn kadett heb ik namelijk gewoon klauwen gepakt van een Calibra Turbo en die passen er direct onder.. is dit ook voor een mini? en zo ja welke passen er onder..
Ze rijdt met 13" worst-velgjes.
Als er nou geen standaard-systeem is, zou ik graag willen weten welke systemen ze dan gebruiken en welke aanpassingen hier voor nodig zijn..
Ingediend door (b)engeltje op ma, 27-05-2013 15:41
Er zijn 2 mogelijkheden. De 1e is het plaatsen van klauwen van een Metro. Als je op het forum zoekt, dan kun je wel ergens vinden of deze zonder problemen in de 13" velgen passen.
De 2e mogelijkheid is het toepassen van fiestaklauwen. Er staat ook al voldoende over geschreven hoe deze aangepast kunnen worden voor een mini.
Ik zou, voordat je iets anders gaat regelen eerst kijken hoe de huidige remmen bijgewerkt kunnen worden om ervoor te zorgen dat ze zonder trilling kan remmen. Het schoonmaken van de klauwen en zuigers wil vaak al helpen.
Als je denkt dat een van je remblokken te veel aan sleept zal je hele wiel goed warm worden. Heb het zelf met een auto meegemaakt. Overigens gaan schijven krom trekken bij teveel door diepe plassen water rijden of je voet onnodig lang op de rem houden na stevig remmen.
Snel trillen en evt. aanlopen is natuurlijk niet de bedoeling, allicht handig eerst uit te zoeken wat het veroorzaakt voor je aan remconversies begint?
De vraag van TS was of er zwevende klauwen gemonteerd kunnen worden.
Als mogelijkheden worden Metro en alu 4pots klauwen voorgesteld... Dit zijn dus geen zwevende remklauwen.. De Fiesta klauwen zijn dat wel.
Zoals hierboven ook al geopperd: gewoon de boel fixen is de beste oplossing. Die standaard 12"schijfjes doen het prima. Zwevende remklauwen zijn ook niet zaligmakend.
RE: Zwevende remklauwen - Mini Cooper 1.3i 1995
Ingediend door Estoque op ma, 27-05-2013 15:31
Hallo,
Mijn zusje heeft nu al een tijdje een Mini, hoewel ik er in het begin nogal tegen een mini was, omdat ik ze niet anders ken dan roesthokken, ben ik toch aangenaam verrast door het rijgedrag van zo'n klein karretje en het is gewoon een hele leuke verschijning..
Nu trillen haar remmen nogal erg en onlangs heeft ze er andere schijven op gezet(nieuw) maar deze beginnen nu ook alweer te trillen. Wat ik verder nog merkte, is dat je maar het rempedaal iets hoeft aan te raken, of hij remt al. mooi zou je denken, maar het lijkt er op dat 1 van de cilinders gewoon al tegen de schijf aan zit.
Zelf heb ik oude opels, maar deze gebruiken al zwevende remklauwen, en nou vroeg ik mij af, of er geen zwevende klauwen onder een mini passen van een andere auto / type..
Bij mijn kadett heb ik namelijk gewoon klauwen gepakt van een Calibra Turbo en die passen er direct onder.. is dit ook voor een mini? en zo ja welke passen er onder..
Ze rijdt met 13" worst-velgjes.
Als er nou geen standaard-systeem is, zou ik graag willen weten welke systemen ze dan gebruiken en welke aanpassingen hier voor nodig zijn..
Groeten
RE: Zwevende remklauwen - Mini Cooper 1.3i 1995
Ingediend door (b)engeltje op ma, 27-05-2013 15:41
Er zijn 2 mogelijkheden. De 1e is het plaatsen van klauwen van een Metro. Als je op het forum zoekt, dan kun je wel ergens vinden of deze zonder problemen in de 13" velgen passen.
De 2e mogelijkheid is het toepassen van fiestaklauwen. Er staat ook al voldoende over geschreven hoe deze aangepast kunnen worden voor een mini.
Ik zou, voordat je iets anders gaat regelen eerst kijken hoe de huidige remmen bijgewerkt kunnen worden om ervoor te zorgen dat ze zonder trilling kan remmen. Het schoonmaken van de klauwen en zuigers wil vaak al helpen.
RE: Zwevende remklauwen - Mini Cooper 1.3i 1995
Ingediend door Estoque op ma, 27-05-2013 15:46
Oke, alvast bedankt. dit geeft weer even leesvoer voor de rest van de dag..
Groeten!
RE: Zwevende remklauwen - Mini Cooper 1.3i 1995
Ingediend door Theo van den Bogaard op ma, 27-05-2013 16:05
er is nog 1 optie (weliswaar duurder): aluminium 4-pots klauwen en geventileerde schijven. Minder aanpassingen nodig dan bij Metro- of Fiesta-klauwen.
Metro klauwen passen ook onder standaard 12" wielen, dus ik vermoed dat die ook wel onder 13" gaan passen.
succes,
Theo van den Bogaard
RE: Zwevende remklauwen - Mini Cooper 1.3i 1995
Ingediend door Willy1 op ma, 27-05-2013 17:29
Als je denkt dat een van je remblokken te veel aan sleept zal je hele wiel goed warm worden. Heb het zelf met een auto meegemaakt. Overigens gaan schijven krom trekken bij teveel door diepe plassen water rijden of je voet onnodig lang op de rem houden na stevig remmen.
RE: Zwevende remklauwen - Mini Cooper 1.3i 1995
Ingediend door Spherix op ma, 27-05-2013 17:37
Snel trillen en evt. aanlopen is natuurlijk niet de bedoeling, allicht handig eerst uit te zoeken wat het veroorzaakt voor je aan remconversies begint?
RE: Zwevende remklauwen - Mini Cooper 1.3i 1995
Ingediend door Carlo op do, 30-05-2013 19:24
De vraag van TS was of er zwevende klauwen gemonteerd kunnen worden.
Als mogelijkheden worden Metro en alu 4pots klauwen voorgesteld... Dit zijn dus geen zwevende remklauwen.. De Fiesta klauwen zijn dat wel.
Zoals hierboven ook al geopperd: gewoon de boel fixen is de beste oplossing. Die standaard 12"schijfjes doen het prima. Zwevende remklauwen zijn ook niet zaligmakend.