Algemeen klassement

RE: Algemeen klassement

Alle leden die meedoen aan onze puzzelritten maken kans op mooie prijzen. Als je meedoet met een puzzelrit en de finish op tijd weet te bereiken krijg je al een punt. Win je de rit, dan krijg je er nog meer en degene die de meeste punten bij elkaar spaart krijgt tijdens de Algemene Ledenvergadering een van deze mooie prijzen. 


Prijzen kampioenschap



Lees het hele artikel


RE: Algemeen klassement

Wat fijn dat er dit jaar toch nog een tussenstand is! Hij staat volgens mij nog niet helemaal waar ie moet staan (bovenaan de pagina), maar goed. Ik zie dat ik nog moet oppassen om niet in de top 10 te komen, met nog 2 leuke ritten te gaan. Ik mis bij mezelf nog 3 punten voor de sLingerrit.

RE: Algemeen klassement

Als er volgens jou iets niet klopt in de puntentelling stuur dan even een mailtje naar Marco, dan kan hij het voor je uitzoeken.

@ RHR, de locatie op de pagina wordt binnenkort door onze webmaster opgelost.

default

RE: Algemeen klassement

Hoi daar,

ik ga dit jaar al mijn trofeeën inleveren,
dit jaar te weinig gereden en ook te weinig behendigheids proeven.
dus ik heb een keer in mijn mini leven alle prijzen mogen winnen
ik blijf gewoon lekker rijden maar alleen de puzzelritten een een paar toertochten.

:D

RE: Algemeen klassement

Hoera, ik heb mijn 3 uitzetterspunten erbij :D Nu staan mijn punten voor de ksr en mzr onder dwr en ksr :? 13 punten voor de dwr is bij mij hoogstonwaarschijnlijk aangezien ik meestal nog in bed lig als de finish is ;)

Ik zie ook dat punten die toebehoren aan een plek waarop bestuursleden zijn geeindigd, nu niet worden uitgedeeld. Ik vind dat eigenlijk niet terecht. Ik vind dat voor het clubkampioenschap leden moeten 'doorstromen' als bestuursleden en niet leden uit de uitslag worden gehaald bij het uitdelen van de punten.

RE: Algemeen klassement

Ik weet niet of ik je opmerking over de doorstroming goed begrijp maar we hebben voor het Algemeen Kampioenschap inderdaad afgesproken dat bestuursleden niet meedoen voor de bekers.

Wij doen ook graag mee aan puzzelritten en doen daarom wel mee voor de dagprijzen. Maar in de jaaruitslag tellen onze scores niet mee omdat we liever willen dat onze leden met de bekers naar huis gaan. Bovendien houdt een van onze hele goede puzzelaars de database bij en het leek ons daarom beter om het op deze manier te doen.

In de uitslag van het Algemeen Kampioenschap staan trouwens alleen de leden van de Mini Seven Club Nederland. Als je geen lid bent van onze club kun je alleen meedoen voor de dagprijzen. (Lid worden kan via dit formulier link)

Onze huidige bestuursleden hebben hier zelf voor gekozen en ik hoop dat het potentiële bestuursleden niet afschrikt. Jij bent nu uitzetter van een rit geworden omdat je dat leuk vindt om te doen en omdat je andere leden een leuke dag wilt bieden. En wij hopen dat er ook nog een paar leden opstaan die zich aanbieden als bestuurslid omdat zij de zaken binnen onze club graag goed willen regelen voor hun medeleden.
Lijkt jou dat wat? Kom dan eens langs op een bestuursvergadering en stel je daarna verkiesbaar op de Algemene Ledenvergadering. Je zult merken dat meewerken aan het besturen van onze club het verlies van de kans op een beker heel goed compenseert.

Ps. Als je iets mist in de uitslag of er klopt volgens jou iets niet, mail dan naar marco@minisevenclub.nl.

RE: Algemeen klassement

Ik bedoel het volgende: bij de Achterhoekrit is v/d Steen eerste geworden, de Baelemansjes als bestuursleden tweede en Nieser derde. Nu krijgt v/d Steen 17 punten en Nieser 15 omdat ze achter de bestuursleden zijn geeindigd. Maw, het is superbelangrijk om voor bestuursleden te finishen want achter iemand finishen die niet meedoet aan het kampioenschap kost je dus punten. Ik vind dat niet terecht en vind dat Nieser 16 punten heeft verdiend, ook iedereen daaronder moet doorschuiven en verdient 1 punt meer.

En als we toch bezig zijn: ook voor meerijden met een niet Mini moet betekenen dat je geen punten voor het kampioenschap moet krijgen, vind ik. Eigenlijk moeten de clubkampioenschappen helemaal op de schop en moet er een apart klassement komen voor gevorderden en een apart klassement voor de rest (onafhankelijk van de aanmelddatum als lid). Dat zou voor iedereen leuker zijn, mn de beginnende en minder fanatieke puzzelaars. Maar dit riep ik 10 jaar geleden al.

Ik wil best wat hand en spandiensten verrichten die ik van huis uit kan uitvoeren, zoals bijvoorbeeld degene die de klassementen bijhoudt. Laat maar weten als jullie een helpende hand kunnen gebruiken.

RE: Algemeen klassement

Hoi Rik,

Goede feedback en stof tot nadenken. Ik denk wel dat als we zo'n grote aanpassing van het systeem gaan doen dat pas kan als je het tijdens de algemene ledenvergadering bespreekt dus voor komend jaar zal het niet wijzigen.

Ik ben benieuwd hoe andere leden hierover denken. Laten jullie het horen? Dan kunnen we kijken wat er eventueel mogelijk is.

En bedankt voor je aanbod om te helpen. Daar kom ik bij je op terug.

Groet,

Natascha

RE: Algemeen klassement

Zo'n klassement heeft in wezen toch de bedoeling om te helpen om de betrokkenheid van leden bij de club te vergroten.
Je kunt stellen dat de betrokkenheid van degenen die boven in het klassement staan al zo groot mogelijk is.
Dat zou kunnen leiden tot de overweging om nu vervolgens ook andere leden de gelegenheid te bieden om op te klimmen in het klassement om hoger in de ranking te geraken en een dergelijk niveau van betrokkenheid te bereiken.
Dit geldt navenant voor leden die nog een stuk lager in het klassement zitten.
Dit pleit ervoor om al het mogelijke te doen om doorstroming naar boven te vergemakkelijken en bespoedigen.
Een factor mag daarbij zijn, dat degenen die zich beijveren om een heel hoge score te bereiken, zich ondertussen allicht ook buiten ons clubverband hebben begeven om in ander verband een score met meer uitdaging te bevechten.
Het wordt voor nieuwelingen een stuk aantrekkelijker om meer ritten te gaan rijden wanneer zij daarmee ook enig aanzien kunnen verwerven. Misschien is het een idee om ook de uitblinkende 'klimmers' in het klassement een trofee op de jaarvergadering te gunnen. Misschien is het een idee om degenen die keer op keer het hoogste scoren voor het klassement -bijvoorbeeld na drie jaar- slechts nog 'buiten mededinging' voor het klassement te laten meedoen. Alleen nog voor de dagprijs.
Kortom; stuur er op aan dat er meer leden ooit in aanmerking komen om in het zonnetje gezet te worden.
Het maakt de competitie ook aantrekkelijker wanneer er in de lagere regionen wat te bevechten valt. Het aantal leden wat 'in aanmerking' komt is ook veel groter wanneer er in de middenmoot van het klassement een eervolle positie is te verwerven.

RE: Algemeen klassement

d:)b grotendeels eens met dit verhaal. 2 kanttekeningen:

1.
Ik zie het MSCN clubkampioenschap ook als opstap naar het serieuzere werk bij NRF of DHRC. Toch kan het bevorderen van die doorstroming geen doelstelling zijn voor de MSCN, doelstelling moet zijn leden te binden aan de club.

2.
Ervaren puzzelaars buiten mededinging laten meedoen is ook een no-go om dezelfde reden. 2 klassementen lijkt mij de beste optie om het ook voor de huidige 'middenmoot' interessanter te maken.

default

RE: Algemeen klassement

ach ervaren of niet
als het je dag niet is gaat het toch niet
en altijd na de uitleg van de rit(Rien,achterhoekrit uitzet/uitlegger, zijn woorden)is elke rit een makkelijke eenvoudige rit.

wij zijn allebei ervaren maar bakken er ook vaak niets van.
maar als je veel meerijd maakt dat niet uit.
want dan tellen alle puntjes mee.
en dat tik door
ik heb na 30 jaar door een jaar fanatiek te rijden een keer alle prijzen mogen winnen en dat is een keer leuk.
maar dat hebben we gereden met een redelijk gemiddeld resultaat

dus gewoon veel rijden

zie jullie op de lif laf

RE: Algemeen klassement

Hmmm zie ik het toch weer anders...

Er wordt voor de leden veel uit de kast getrokken. We proberen ritten aan te passen, leden mee te laten denken, zetten enquêtes uit en passen klassementen aan.
Helaas kan het voor de één nooit genoeg zijn wat we allemaal doen en voor de ander is het een overload.
Slechts 12% van de leden mogen we actief noemen. Hieronder valt ook het (over)actieve bestuur.

Bij ritten waarbij zij (ik ben er 1 van) mogen meerijden omdat ze die nou eens niet hebben uitgezet, mogen we ook meedoen voor de prijzen. In het verleden bleven we dan ook gewoon in het klassement staan. Toen ik oa bij het bestuur kwam, hebben we besloten dat bestuursleden niet meer in de klassementen mogen deelnemen behalve de dagklassementen. Dit omdat het scheve gezichten kon opleveren bij sommige leden en we hierover al eens wat te melden hadden ontvangen.
Jammer voor ons, maar een prima regeling. Dus we worden er gewoon uitgestreept.

De punten die je op een dagklassement haalt staan op dat moment vast. Haal jij als 3e 15 punten, dan blijven dat er 15 ondanks dat de twee boven jou leden van het bestuur zijn of misschien niet eens lid zijn.
Het is heel simpel en misschien cru gezegd; maar dan had je beter je best moeten doen.
Er komen gemiddeld 30 auto's op een rit en er zijn 10 prijzen, dat is 33% kant om in de rijzen te vallen.

Om de doorstroming naar een betere plaats te bevorderen, geven we een Nieuwe Ledendag, waarbij we uitleggen wat er door de club wordt georganiseerd en we zelfs dieper ingaan op de ritten zelf. Soort cursus dus. Ook leden die langer lid zijn en nog wat willen leren zijn welkom.

Als we dit gaan vergelijken met een voetbalwedstrijd zou ook betekenen dat bijvoorbeeld RKC altijd een plekje omhoog schuift met een extra punt, omdat Ajax beter is en de wedstrijd in de Arena gehouden werd...
Beetje gek, denk ik zo.

Het is erg fijn als leden meedenken, maar sommige zaken zijn niet haalbaar of gewoon niet eerlijk. Dat het extra tijd kost om de klassementen handmatig voor elke persoon te verwerken telt even niet mee.
Zo willen we nog steeds het ladies klassement en het veteranen klassement aanpassen. Maar dat neemt wel bedenktijd in beslag en zeer goede motivaties en overwegingen.
Speciaal voor de nieuwe leden is er daarom het Runners-up klassement.
Vroeger bestond er ook een A en B klassement, maar dat is allemaal doodgebloed onder het lage aantal actieve leden.
Het idee van Wim, om mensen die goed zijn, niet meer te laten meedingen, zie ik als een straf. Dus als je goed bent, dan mag je niet meer meedoen...

Overigens willen we niet vergeleken worden met een NRF, wij zijn een gezelligheidsclub. Als het allemaal zo formeel moet worden als daar, dan is de lol er helemaal gauw af. Niemand wil 4 uur wachten op een uitslag, of deze pas een week later online vinden.

Wij zijn vrijwilligers van de MSCN en doen het omdat we de club een warm hart toedragen.
Bijna elk weekend zijn we hiermee bezig, is het niet in het veld, dan is het wel op papier of achter de pc. Ook vaak doordeweeks, op zoek naar goodies, regelen voor sponsoring. Bekers en prijzen halen, kopieren en presentjes regelen, noem maar op.
Allemaal voor club en omdat we het leuk vinden.

Ik ben wel blij met het lezen van sommige zaken zoals deze. We nemen dit toch automatisch mee naar de vergaderingen en zal altijd een gevolg hebben. Zo niet een aanpassing of juist niet.

Groetjes, Marloes Baelemans

RE: Algemeen klassement

Die vergelijking met het voetbal volg ik niet. In een competitie (klassement) ga je de concurrentie aan met de anderen in die competitie. Dan kan het niet zo zijn dat iemand die niet deelneemt aan het klassement wél invloed heeft op de puntentelling. Aan dagklassementen verandert wat mij betreft helemaal niets.

Een puzzelrit is geen loterij, dus die 33% kans gaat niet op.

Mijn insteek is de 12% actieve leden te vergroten. Een manier om dit te doen is de klassementen (niet de ritten) op de schop te gooien. Zo moeilijk kan dat niet zijn. Je pakt de eerste 15 van het voorgaande jaar, dit is je A klassement, de rest strijd om het B klassement. Runners up, oude mannen en het wijvenklassement kijkt toch niemand naar om dus schaffen we af en klaar is kees.

Evt het A klassement nog ontdubbelen door met teams te werken ipv individuen en 35€ (7 ritten x 5€) vooraf laten betalen voor deelname aan alle 10 of 11 puzzelritten. Kan ook die stempelkaart weg voor A rijders en vooruitbetaling is goed voor de cash flow van mscn. Ik zie alleen maar voordelen.

RE: Algemeen klassement

Goed om alle verschillende inzichten te lezen, ik ben benieuwd wat de meelezers hiervan vinden en of die nog aanvullingen of ideeën hebben. Uiteindelijk organiseren we al onze activiteiten tenslotte voor onze leden. En we weten dat we het niet iedereen 100% naar de zin kunnen maken maar met elkaar, het bestuur en de leden, kunnen we er wel voor zorgen dat we het op zo'n manier doen dat iedereen graag bij onze club wil blijven horen.

En hoe denk ik er zelf over?
Naar mijn mening organiseren wij de puzzelritten voor de mensen die dat leuk vinden om te doen. Uit onze cijfers blijkt dat de meeste mensen die meedoen dat maar 2 - 3 keer per jaar doen. Uit de enqueteresultaten blijkt ook dat men vooral kiest voor een rit die dichtbij is en/of dat men gaat als er geen andere afspraken zijn. Het maakt daarbij minder uit dat het een puzzelrit of een toertocht is.

En een deel van onze leden rijdt juist graag puzzelritten en kies daar speciaal voor. Voor deze leden kun je iets bedenken om het nog interessanter te maken om eraan mee te doen. Vandaar dat ooit het Algemeen Klassement is ontstaan. Dit klassement is nu opgebouwd uit een aantal categorieën en je kunt erover nadenken of dit de beste opties zijn.

Runners-up cup / Bob-Manheim bokaal
De Runners-up cup is nu alleen voor mensen die maximaal een jaar lid zijn. Dat is natuurlijk een leuke uitdaging als jij een nieuw lid bent dat van puzzelritten rijden houdt. Maar misschien vindt je puzzelritten rijden leuk maar lukt het je niet regelmatig mee te doen, dan heb je meer tijd nodig voordat je er echt goed in wordt en dan is een jaar wel erg kort.
Doordenkend over het voorstel van Rik zou de Runners-up cup aangepast kunnen worden naar een cup voor mensen die in het vorige jaar lager dan bijvoorbeeld plek 20 geëindigd zijn. En de Bob-Manheim bokaal wordt dan niet uitgereikt aan mensen die meer dan 10 jaar lid zijn maar aan de leden die het jaar daarvoor in de top 20 geëindigd zijn.
Dus als je goed bent in jaar 1 kom je in jaar 2 in A-team en maak je dus kans op de Bob-Manheim bokaal.
Als je het in het jaar daarna heel slecht doet eindig je dus laag in het klassement voor de Bob-Manheim bokaal en kom je het jaar daarna weer in aanmerking voor de Runners-up cup. etc.
Dit kan voor de echte puzzelaars een extra motivatie zijn om goed hun best te doen maar voordat je het kan invoeren moet er wel goed gekeken worden of dit in de praktijk haalbaar is en hoe het vorm gegeven moet worden. Bovendien hebben we ook nog de Sir Issigonis Trophy, de overal cup. Wat doe je daar dan mee?

Overige opties
En de opmerking van Wim om snelle klimmers in het klassement een prijs te geven klinkt ook leuk. Daar zou ook nog wel over nagedacht kunnen worden.

De optie om in teams te gaan werken kan, alleen zijn er ook veel gelegenheidsteams die niet het hele jaar hetzelfde zijn, wat doe je daar dan mee? Besluit je om zoals nu zowel de bestuurder als de navigator een punt te geven? Of besluit je om de punten maar naar een van de twee te laten gaan?

Vooraf laten betalen voor een aantal ritten per jaar waarbij je er dus ook een of meer gratis krijgt vind ik wel een goede. Aan de andere kant heeft zo'n stempelkaart ook wel wat, lekker sparen voor korting. Wat is gunstiger voor onze leden?

De kans op een prijs is moeilijk te bepalen, het gemiddelde aantal deelnemers is inderdaad 30 auto's en meestal zijn er 10 prijzen. Dus ja, 33% van de deelnemers zal in de prijzen vallen als iedereen finisht.
Maar voor een individuele deelnemer is dat percentage anders, ben jij ervaren dan maak je meer kans om in de top 10 te komen dan wanneer je voor de eerste keer meedoet.

En dan de vraag wat je moet doen met de punten van de mensen die niet meedoen voor het Algemeen Klassement, het klinkt simpel om hun punten niet mee te tellen in de einduitslag maar zoals hieronder al aangegeven is voor beide manieren wat te zeggen, en dan weet ik nog niet hoe makkelijk/moeilijk het is om het in de database aan te passen.

Wat gaat het worden?
Een hoop vragen dus nog en een hoop mogelijke oplossingen om uit te kiezen. De uiteindelijke oplossing wordt bepaald door de antwoorden op de volgende vragen:
-Waarom organiseren we puzzelritten?
-Wat willen we bereiken?
-Hoe bereiken we een leuk deelnemersaantal?
-Willen onze leden uberhaupt wel puzzelritten? En zo ja, hoe moeten die eruit zien?
-Is een jaarklassement belangrijk? En zo ja, hoe kun je dat het beste inrichten?
-Is het huidige computerprogramma voor het verwerken van de resultaten bruikbaar? Zo nee, wat moet er aan veranderen en wie gaat dat dan doen?
-enz.

Je kunt deze vragen natuurlijk allemaal bij het bestuur neerleggen en hun daar de keuze in laten maken. Je kunt ook samen met een aantal leden een goed doordacht voorstel schrijven en dat tijdens een van de bestuursvergaderingen voorleggen.
Als voorzitter van de sportcommissie zie ik dat voorstel graag tegemoet want de rest van het bestuur en ik willen graag het beste voor onze leden maar kunnen dat niet allemaal zonder jullie hulp realiseren.
De deadline voor het aanleveren van een voorstel voor 2016 is de bestuursvergadering van half januari. En dan kan er op de Algemene Ledenvergadering op 22 maart over gestemd worden als dat nodig is.

Hartelijke groeten,

Natascha

natascha@minisevenclub.nl, tel. 06-10299555

RE: Algemeen klassement

d:)b ik zou promotie/degradatie altijd vrijwillig/in goed overleg met persoon zelf doen.

Hoe een klassement heet vind ik niet zo interessant. Ik vind 2 klassementen voldoende voor het huidige actieve ledenbestand.

Een team is voor mij een 'nummer' waarmee je je kunt inschrijven bij een rit. Of dan pietje en klaasje of jantje en kareltje in de auto zitten maakt niet uit. Per rit mag een team maar 1 equipe inschrijven. Een team kan dus uit 1 equippe van 2 personen bestaan die 10 ritten rijden. Maar 20 personen die bij iedere rit 1 andere equipe vormen, kan ook.

Uitgebreid voorstel komt eraan.

RE: Algemeen klassement

Ik realizeer mij nu, met de input van Natasha, dat naast een overall kampioenschap ook regiokampioenschappen een mogelijkheid zijn. Bijvoorbeeld:
West: pipu liflaf zeelandrit en doda
Oost: dauwrit, kersenrit, achterhoekrit en slimgerrit
Zuid: winterrit, zomerrit, mlr en smokkelrit.

Eventueel kan 1 rit tellen voor meerdere regioklassementen.

Hierbij moet je alleen voorkomen dat iemand alle 4 de kampioenschappen tegelijk kan winnen, bijvoorbeeld door teams die meedoen voor het overall klassement niet te laten deelnemen aan de regioklassementen.

RE: Algemeen klassement

Ik voel er ook wel wat voor om de klassementen te splitsen in een klassement voor ervaren rijders en een klassement voor minder ervaren rijders. De runners-up is daar in principe voor bedoeld, maar het is al regelmatig voorgekomen dat iemand die al jarenlang ritten rijdt lid wordt en daardoor ineens eerste wordt in de runners-up. Dit probleem blijf je echter ook houden als je de klassementen splitst op basis van een bv top 20 klassering in het algemeen klassement.

Ik vind het wel belangrijk om per individu mee te kunnen tellen voor een klassement. Ik rijd met verschillende personen. Als het zo zou zijn dat ik per rit moet kiezen wie de punten krijgt (ik of mijn bijrijder) wil dat zeggen dat ik nooit meer kans maak om op een redelijke plaats in een van de klassementen te eindigen.
Nadeel blijft dan natuurlijk wel dat twee mensen die alle ritten samen rijden en beiden lid zijn altijd een gedeelde plek in het klassement hebben. Misschien moet daarvoor ingesteld worden dat ze tenminste 1 rit met een andere bijrijder moeten rijden en anders gezien worden als 1 klassering ;-)

RE: Algemeen klassement

Ik denk dat iedereen zelf, of in goed overleg met de sportcommmissie, kan kiezen in welk klassement hij/zij zal deelnemen. Er moet alleen over worden nagedacht hoe deze informatie wordt verkregen en vastgelegd.

Het grootste minpunt van de huidige runner up klasse vind ik dat als je na 3 jaar passief lid opeens met 0 ervaring ritten gaat rijden en dan toch geen runner up deelnemer bent omdat je al 3 jaar lid bent. Dat is niet echt een aanmoediging om vaker deel te nemen.

Ik vind rittensport een teamsport, dus moet je ook teams waarderen en geen individuen. Speciaal voor die paar equippes waar de samenstelling regelmatig wisselt, heb ik het begrip team wat ruimer gedefinieerd dan 1 bestuurder en 1 navigator. In mijn voorstel moet jij als regelmatige wisselaar inderdaad kiezen voor welk team je een rit gaat rijden. Ik denk dat die keuze in de praktijk niet zo heel complex is. Bij de laatste achterhoekrit is het logischer dat gezien de stand in het klassement Pim aansluit bij Team Gitty dan andersom.

Jouw voorstel vind ik ook niet slecht, maar als bv mijn navi 1x ziek is of andere verplichtingen heeft, aan het eind niet in het zonnetje wordt gezet. Dat werkt ook niet echt stimulerend, dan beloon ik liever jouw 5 teamgenoten voor ieder 2x deelnemen (kost wel wat maar goed).

RE: Algemeen klassement

Ik dacht dat we nog steeds een A Lid en een B Lidmaatschap Hadden
In het verleden was het zo Dat het A Lid Contributie Betaalde en het Clubblad ontving en mee kon strijden aan de verschillende kampioenschappen
B lidmaatschap was bestemd voor de Bijrijders van het A lid
Deze betaalde minder Contributie Kreeg geen Clubblad maar deed wel mee voor de kampioenschappen
Een A lid kon alleen maar met een Mini deelnemen aan een rit voor het alg Klassement en dan punten verkrijgen Reed men met een niet Mini Omdat de Mini kapot was of de nieuwe nog niet geleverd was kon men alleen voor het dag klassement rijden

Wat betreft de Runners Up Beker
Is het een idee dat men de eerste 3 Kalender jaren dat men lid is in de runners up cup rijdt
Daarna dan meestrijd voor het alg klassement
Je na het 1e jaar de keuze heb om toch voor het alg klassement te gaan rijden ipv de runners up cup

RE: Algemeen klassement

Volgens mij is er in de Rittensport een apart klassement voor rijder en bijrijder.

Kan zo snel het reglement niet terug vinden, maar staat zeker op internet ;)

Van runner up kun je misschien ook via een puntentelling doen of klassering na 1 jaar.
Bij winst van runner up jaar ?? automatisch over naar volgende groep.
Elke klassering punten voor runner up. Is je behaalde punten bv boven de 25 (in 1, 2 of 3 jaar) het volgende jaar automatisch naar andere groep(voor het volgende jaar).
Max 3 jaar kans op runner up. Daarna in volgende groep. Runner up is vanaf het moment dat je voor het eerst mee hebt gedaan aan een rit. Rij je daarna 2/3 jaar niet heb je pech en kom je niet meer in aanmerking voor Runner up Cup.

Ongeacht A of B lid.

Regiokampioenschappen super. Kom je uit andere regio rij je wel voor dag klassement maar niet voor regio kampioenschap waar op dat moment gereden wordt. Tis simpel. Dat gebeurd ook nu voor rijders die met een niet mini meerijden.

Het ziet er uit dat de STV titel er niet meer komt en dus een stuurtje overblijft. Wat gaat hiermee gebeuren?
Wat gaat er gebeuren met het STV kampioenschap?


Groeten Roald.

RE: Algemeen klassement

Apart klassement voor navi en bestuurder is ook een optie en wordt inderdaad bij de NRF toegepast. Aangezien het een teamsport is blijf ik dat vreemd vinden. Bovendien wisselen mijn navi en ik nog wel eens van plaats. NRF hanteert daarnaast ook nog een apart klassement voor routebeschrijven en voor kaartlezen. De mogelijkheden zijn eindeloos...

Jouw promotiesuggestie is volgens mij grotendeels hetzelfde als die van mij.

STV stuurtje: geen idee. Ik vind het een leuk klassement met te weinig deelnemers. Zijn er mogelijkheden om het uit te breiden naar een 'raceklassement' door bv reeds bestaande evenementen waar Mini's aan meedoen op Zandvoort, Assen, Zolder, Nurburg en Francorchamps mee te laten tellen? Er zijn leden met interesse in racen met Mini's, de mscn zou deze met een klassement bij elkaar kunnen brengen zodat ze kennis en ervaring makkelijker kunnen uitwisselen.

De regel dat je met een niet Mini geen punten verzamelt voor het klassement is volgens mij geschrapt (je krijgt dus wel punten). Moet ook naar mijn mening worden teruggedraaid, we zijn tenslotte een Miniclub, het rijdend houden van het ding is onderdeel van de competitie. En ja, MINI rijders hebben daarbij een voordeel.

RE: Algemeen klassement

Bedenk wel dat het Club Kampioenschap en klassementen van de Mini Seven Club NIET kan vergelijken met de officiële Rittensport van de KNAF en dat de club ook Niet de pretenties moet hebben om dit op die manier in te voeren Dan moeten leden die dit willen zich maar opgeven bij een bij de KNAF aangesloten club aanmelden Het moet een gezelligheid ritten blijven Niet met na afloop urenlange discussies over bepaalde controle posten Het is de bedoeling dat de einduitslag over 2014 wel in 2015 bekend is en niet jaren later door protesten pas in 2017 bekend gemaakt kan worden

RE: Algemeen klassement

Dat heb ik ook niet benoemd om ook maar iets met de KNAF te doen. Ging er even om dat voor rijders en bijrijders een apart kampioenschap mogelijkheid is/zou kunnen zijn.

Dat de ritten van de MSCN anders zijn dan van de KNAF weet ik zelf uit ervaring wel en ook niet te vergelijken.

Wel kunnen de ritten voor sommigen een opstap zijn naar de Rittensport bij de KNAF, of andere rit evenementen.


Ben ook van mening dat uitslag gewoon binnen een uur bekend moet zijn.

Er wordt ook gevraagd om tips of andere denkwijzes, niet of we KNAF NRF reglement aan moeten houden Mininmaatje ;)

RE: Algemeen klassement

Inderdaad, deze discussie gaat over de opzet, niet over invulling en uitvoering. Denk dat we het er allemaal over eens zijn dat een 'protestprocedure' niet langer dan 15 minuten in beslag mag nemen.

RE: Algemeen klassement

RHR schreef:
Hoera, ik heb mijn 3 uitzetterspunten erbij :D

Hoi, ik vind dat rit-uitzetters wel wat meer bonuspunten mogen krijgen dan dat.


Ik vind het te gek voor woorden dat de bestuursleden worden uitgesloten van deelname aan het klassement. Dat is toch nergens voor nodig?




RHR":3ywdwsad] .... voor meerijden met een niet Mini moet betekenen dat je geen punten voor het kampioenschap moet krijgen, vind ik. [/quote:3ywdwsad]ik vind dat er dit alleen moet gelden als je Mini defect is, en maximaal 1x per jaar voor de punten een vrijstelling. Meer dan 1x per jaar nog steeds welkom maar geen punten.


RHR":3ywdwsad] Eigenlijk moeten de clubkampioenschappen helemaal op de schop en moet er een apart klassement komen voor gevorderden en een apart klassement voor de rest (onafhankelijk van de aanmelddatum als lid). Dat zou voor iedereen leuker zijn, mn de beginnende en minder fanatieke puzzelaars. ...[/quote:3ywdwsad]Ik ben een groot voorstander van de scheiding tussen geavanceerd en beginner. Dat kan je niet doen op basis van aantal jaren lidmaatschap, want ik ben het levende bewijs dat jarenlang meedoen met puzzelen me niet hoger in het klassement brengt.
De top 3 of top-5 van het beginnersklassement dient dan wel in de gevorderden klasse mee te doen bij de volgende rit.


Wat ik persoonlijk heeeeeel graag zou zien, is dat het valsspelen uitgesloten wordt door in het routeboek op te nemen dat je de gevonden letters altijd GELIJK op moet schrijven op je antwoordenvel. Alle top-10 rijders schrijven het altijd eerst op een kladje om er nog eens 10 minuten over na te denken. Dat terwijl ze dus niet de route opschrijven die ze werkelijk gereden hebben. Dat heet valsspelen.

RE: Algemeen klassement

Hallo Marcel, bedankt voor je mening, hier een aantal korte reacties:

Mini kapot: als je in een jaar alle ritten rijdt, worden aan het eind de 3 minste resultaten weggestreept. Dit is omdat je niet iedereen in een jaar naar alle ritten kan komen om verschillende redenen: ziek, verplichtingen, Mini kapot etc. In jouw vrijstellingsregeling is dus op deze manier al voorzien.

Geen punten voor bestuursleden: het bestuur moet zorgen dat de ritten uitgezet onder mscn vlag van een voldoen aan de (kwaliteits)eisen van de mscn. Hiertoe bespreekt het bestuur (als het goed is) ritten en soms specifieke situaties. Hierdoor hebben bestuursleden meer kennis dan gewone leden, hetgeen dus niet eerlijk is en zij dus worden uitgesloten van het klassement. In het verleden zijn hier echt een keer problemen mee geweest, het is beter dit soort vervelende situaties te voorkomen.

Valsspelen van geavanceerde rijders: de ritten van de mscn zijn van relatief laag nivo en dat is prima. Bij een hoger nivo heb je een strakkere tijdslimiet en dus niet de tijd om verschillende routes te overwegen en langer na te denken over de juiste keuze. Is gebruik maken van die tijd die je bij de mscn krijgt valsspelen? Nee. Het is de bedoelin om de juiste route te construeren binnen de gegeven tijd, niet om in 1x de juiste route te construeren, dan moet je op een hoger nivo gaan rijden waar je minder tijd krijgt. Volgensde keer dus een kladblaadje meenemen, misschien dat je dan wel hoger eindigt.

RE: Algemeen klassement

Dank voor je uitleg. Eens met de redeneringen betreffende de kapotte mini en de bestuurs-regeling. Had inderdaad niet gerealiseerd dat de slechte resultaten geschrapt worden. Stom van mij. Ik hoop dat bestuursleden die tevoren niks van de route horen, toch nog punten mogen scoren.

Ik ben het oneens met je redenatie over het niet opschrijven van routecontroles. Je komt op een punt en moet kiezen, wel of niet rechtsaf. Dan moet je gewoon kiezen en niet meer terugkijken. De letters zijn alleen maar om te controleren welke route je precies werkelijk gekozen hebt. Als je rechtsaf kiest moet je gewoon eerlijk zijn en die letter opschrijven. Dan wordt de boel een stuk eerlijker Ik weiger mee te doen met het in mijn ogen "valsspelen". (En ik snap ook wel dat het niet echt controleerbaar is maar we zijn allemaal volwassen en kennen het begrip fair play)

Ik waardeer dat er ehier en echte discussie is waarbij meningen gehoord worden :)

RE: Algemeen klassement

Door alleen stempelposten te gebruiken beperk je dit al enigszins, dat is een keuze die de uitzetter kan maken. Bij de sLingerrit heb ik dat afgelopen jaar op 1 plek toegepast en dat werkte goed, de voorzitter kan daarover meepraten :+)

RE: Algemeen klassement

Bij de Liflaf hebben we meerdere systemen. Aan het einde van een systeem hoor je een stempel te zetten. Voor ons als uitzetter is dat de controle dat iemand ook een traject heeft afgelegd, maar daarnaast is het natuurlijk ook de zekerheid dat er iemand niet zomaar wijzigt op zijn controlekaart. Als je een rit zonder stempel rijdt, dan bestaat er altijd de kans dat mensen tot het laatste moment wachten met opschrijven van de controles. Dit is voor iedere uitzetter een keuze.

De voorkennis van het bestuur wordt wel tot het minimum beperkt. Ik laat de Liflaf toevallig narijden door de voorzitter en redactrice. Die hebben tot ongeveer 1-2 weken voor het narijden geheel geen kennis van de rit, de systemen of wat dan ook.

Het doorgeven van deze kennis aan de andere bestuursleden is wel mogelijk, maar zeker niet de regel. Zoals al aangegeven wordt er tijdens de vergaderingen wel besproken wat er fout is gegaan bij een rit, maar dan alleen de organisatorische kant van de rit. Een rit wordt zeker niet geheel inhoudelijk besproken. Daar is gewoon geen tijd voor.

Dat er een splitsing in het klassement plaats kan vinden is op zich geen probleem. Het grootste probleem is het inschalen van de deelnemers. Ik heb [u:21s6rg0j]tot[/u:21s6rg0j] dit jaar heel wat ritten gereden. Dat zou voor mij betekenen dat ik dit jaar in het A-klassement hoor.
Dit jaar heb ik echter bijna niet gereden. Ik zou dus in het A-klassment komen, maar daar niet thuis horen, omdat mijn resultaten en deelnemingen daar niet voldoende voor zijn. Wat ik volgend jaar doe weet ik nog niet. Er is dus voor volgend jaar ook nog helemaal niet te bepalen welk klassement ik zou horen. A of B.

Het rijden in teams is niet realistisch. Ik heb jaren gereden met een vaste navi. Helaas is aan onze samenwerking een einde gekomen door haar verhuizing en afstuderen. Hierdoor probeer ik dus elke rit die ik rij een navi te vinden. Voor mij is het samenstellen van een team dus niet te doen.

Groeten, Bram

RE: Algemeen klassement

Ik vind de (mogelijke) voorkennis van het bestuur niet het belangrijkste punt, maar hier een voorbeeld: In het reglement van een routebeschrijving staat doorgaans dat teksten op 1 vast object dienen te staan. Voor mij betekent dat dat alle letter aan hetzelfde object bevestigt dienen te zijn, dus 1 gevel of 1 houten plank etc. Bij de laatste zomeravondrit was er een tekst bestaande uit losse letters bevestigt aan 1 houten plank. Volgens de uitzetter, toevallig ook bestuurslid, was dit niet 1 object. Blijkbaar is er dus een verschil tussen mijn interpretatie van 1 object en die van het bestuur/sportcommissie. Ik zou bij de volgende rit niet weten welke kant ik op moet rijden in zo'n situatie. Een bestuurslid wel, want die weet wat zij hebben gedefinieerd als 1 object. Dát is voorkennis. Als dit soort discussies niet plaatsvinden binnen de sportcommissie/bestuur is dat niet best, dan regeert de willekeur van alle uitzetters.

Bram, jij hoort bij de A rijders, al is het maar als klassementsvulling omdat je niet alle ritten rijdt. Het B-klassement is echt voor de mensen die zich nog moeten bewijzen, wat mij betreft kun je niet degraderen van A naar B tenzij je een heel goede reden hebt.

Bij de sLingerrit is helemaal niemand van het bestuur/sportcommissie bij de voorbereiding betrokken geweest. Wél is de rit achteraf uitgebreid geevalueerd met het bestuur. Achteraf bleek dat zowel voor bestuur als uitzetter niet te werken. Dit jaar zal dat dan ook anders zijn.

RE: Algemeen klassement

Ritinhoudelijk zijn er geen discussies binnen het bestuur. Dat is geen doen. Die houden zich meer met de algemene zaken bezig. Die kijken organisatorisch of alles kan. De rest is de willekeur van de uitzetter. En dan maakt het niet uit of de uitzetter bij het bestuur hoort of niet.

Ik vind wel dat er de mogelijkheid moet bestaan dat mensen een klassement degraderen. Niet iedereen heeft namelijk alle jaren de mogelijkheid om alles te rijden. Daarnaast hangt het ook nog eens samen met de kennis en geoefendheid van de navi. Als je een rit rijdt met een nieuwe navi, dan zul je een ander resultaat kunnen behalen, als wanneer je een navi hebt die al 10 jaar mee doet.

De vraagt blijft nog steeds, hoe wil je de klassementen opzetten. Wat zijn de voorwaarden voor het A-klassement en voor het B-klassement? De voorwaarden moeten duidelijk omschreven staan, anders bestaat er nog altijd de mogelijkheid tot discussie.

RE: Algemeen klassement

Fijn dat er op een opbouwende manier met elkaar gepraat kan worden over dit onderwerp. Hieronder mijn input.

Volgens onze statuten is het doel van onze club "De Mini Seven Club Nederland heeft ten doel het bevorderen van het contact tussen eigenaars en berijders van Classic en New Mini’s."

Een van de dingen die we doen om dit doel te bereiken is het organiseren van puzzelritten. Deze ritten worden door vrijwilligers uitgezet die hun uiterste best doen om de route foutloos te maken en de deelnemers een leuke dag te bezorgen.

De deelnemers aan onze puzzelritten kun je grofweg in twee groepen verdelen:

1. Mensen die het leuk vinden om met hun Mini te toeren, die onderweg van de omgeving willen genieten, en die het leuk vinden om onderweg iets te doen te hebben in de vorm van het oplossen van puzzels in de route. Natuurlijk willen ze niet onderaan eindigen en vinden ze het leuk een prijs te winnen maar het toeren met de Mini vinden ze belangrijker.

2. Mensen die graag willen puzzelen en meedoen voor de prijzen. Natuurlijk vinden ze het leuk om met hun Mini te toeren maar dit is niet het hoofddoel.


Een feit is dat de meeste mensen binnen onze club 1-2 keer per jaar aan een puzzelrit meedoen. Men doet mee voornamelijk mee omdat het dichtbij is of omdat men tijd heeft. Deze mensen horen over het algemeen bij de eerste groep.

Een veel kleinere groep mensen doet 3 of meer keer per jaar mee. Het grootste deel van deze mensen hoort bij de tweede groep.


De vraag in deze discussie is of we ons Algemeen Klassement op de beste manier ingericht hebben en of er misschien nog verbeterpunten zijn. Hieronder benoem ik een aantal vragen waar je dan antwoord op zou moeten geven.

Waarom hebben we naast de dagklassementen ook nog een Algemeen Klassement?
Hier zijn we het denk ik allemaal over eens. Dit hebben we omdat we graag willen dat er veel leden meedoen met puzzelritten en we denken dat dit klassement een motivatie kan zijn om vaker mee te doen.
In de praktijk denk ik dat het Algemeen Klassement voornamelijk leeft bij de mensen uit de hierboven genoemde groep 2.

Wie maakt kans op prijzen in het Algemeen Klassement?
Dagklassementen zijn voor alle deelnemers aan een rit, lid of geen lid. Het Algemeen Klassement is speciaal voor alle betalende leden binnen de Mini Seven Club Nederland.
Hierbinnen zijn diverse opties mogelijk:
- Je geeft punten per persoon (zo is het nu)
- Je geeft punten aan de bestuurder (de navigator krijgt dus geen punten, je moet dan aan het begin van de rit kiezen welke rol je gaat vervullen)
- Je geeft punten aan de navigator (de bestuurder krijgt dus geen punten, je moet dan aan het begin van de rit kiezen welke rol je gaat vervullen)
Mogelijk aanvullende eisen:
- Je moet in een Mini meerijden
- In noodgevallen mag je in een gewone auto meerijden. (is nu het geval)

Zelf denk ik dat je het beste per persoon punten kan geven.
Meerijden met een rit in een gewone auto zou ik niet zo snel doen maar ik kan me voorstellen dat iemand die echt voor de punten gaat dat wel doet als zijn klassering anders in gevaar komt.

Wat telt er allemaal mee in het Algemeen Klassement?
Ik zou zeggen, tel alleen de puzzelritten mee. In 2015 zijn er nu 10 gepland.

Maar wat doen we dan met de Stuurvaardigheidstrophy?
Die kan gewoon blijven bestaan, de punten voor de stuurvaardigheid tellen alleen niet meer mee in het Algemeen Klassement.

En wat doen we met de damescup, de Djieuwke Godijk cup?
Goede vraag, voor mijzelf is hij niet van toegevoegde waarde. Maar daar denkt niet iedereen hetzelfde over.
In het kader van gelijkheid zou je eigenlijk een mannencup toe moeten voegen. Of de damescup af moeten schaffen.
Als je de dames (en heren) Cup houdt betekent dat wel dat je dan weer een grote kans hebt dat mensen met meerdere prijzen naar huis gaan, is een beker paar jaar niet voldoende?

Hoe moet je de punten verdelen?
- Zoals het nu is, zie link
Door de aftrek van 3 ritten tellen in 2015 maximaal 7 ritten mee.
- Of is er iets anders nodig?
Ikzelf denk, hou het zoals het is.

Moeten we verschillende klassementen hebben en zo ja welke en waarom?
Ik denk zelf dat je geen onderscheid moet maken tussen de bovengenoemde groep 1 en groep 2.
Ongeacht wat je doel is om mee te doen, hoe vaker je meedoet, hoe meer je leert en hoe makkelijker het wordt. Ik stel daarom voor om niet te kijken naar het aantal jaar dat iemand lid is maar naar het aantal puzzelritten dat iemand gereden heeft.

Je krijgt dan:
- Een beginnersklasse. De Runners up Cup
Hier zit je automatisch in bij de eerste 20 ritten die je rijdt. Dit omdat je dan theoretisch elke rit 2 keer gereden kunt hebben.

- Een gevorderdenklasse. De Sir Alec Issigonis Trophy
Hier zit je automatisch bij rit 21 t/m rit 60

- Een senioren klasse. De Bob Manheim Bokaal
Hier zit je in vanaf rit 61.

Door het op deze manier te doen voorkom je ook dat mensen meerdere prijzen kunnen winnen.
En als iemand een jaar om wat voor reden dan ook geen puzzelritten kan rijden is hij niet gelijk zijn kans op een prijs in een van de categorieën kwijt.

Een regiokampioenschap zie ik niet zo snel komen. Hoe zeer we ook ons best doen om de puzzelritten over het hele land te verspreiden, dit lukt helaas niet helemaal. En als je het land in 4 stukken verdeelt heb je ook maar 2- 4 ritten per deel. Dat zijn er niet veel om een kampioenschap op te houden.
Maar misschien zien andere mensen dat wel heel anders?

De puntentelling bij de diverse ritten
Bij elke rit zit een reglement, dit is leidend en de uitzetters zullen op basis hiervan de scores bepalen.
Die score wordt op verschillende manieren gemeten. Een manier is bordjes langs de route zetten, als er in het reglement staat dat je ze direct op de kaart moet zetten, moet je dat naar mijn mening doen, als er toch mensen zijn die ze eerst op een blaadje zetten is dat hun keus, ik hoop dan maar dat ze onverwacht een bemande routecontrole tegenkomen die hun scorekaart afstempelt voordat ze alles hebben overgeschreven.
Het blijft een wedstrijd dus iedereen zal binnen de mogelijkheden in het reglement zijn best doen zijn tegenstander te slim af te zijn. Denk bijvoorbeeld ook aan het gebruik van een TomTom, een encyclopedie, internet etc. Ik heb er geen zin in om mijn Mini vol te stoppen met hulpmiddelen maar als er niet in het reglement staat dat ze niet gebruikt mogen worden kan het zijn dat andere mensen dat wel doen en daardoor voordeel hebben.

Onze puzzelritten worden altijd heel zorgvuldig uitgezet. Er wordt gebruik gemaakt van bestaande reglementen, ritten worden altijd door ervaren puzzelaars nagereden en binnen de sportcommissie wordt met elkaar gepraat over wat wel en wat niet werkt. Hierdoor wordt de kans op fouten in het reglement elk jaar weer kleiner en de kwaliteit van onze ritten dus ook steeds hoger.
De vrijwilligers die een rit uitzetten steken hier veel tijd en moeite in en we mogen ze dankbaar zijn dat zij hun vrije tijd besteden aan het verzorgen van een leuke dag voor ons.

Mag het bestuur meedoen in het Algemeen Klassement?
Lastig, bestuursleden doen sowieso alleen mee aan ritten waarvan ze niets van weten. Dus als je daar vanuit gaat kunnen hun punten gewoon meetellen.
Aan de andere kant wil je alle schijn van belangenverstrengeling voorkomen dus dan is het logisch dat ze niet meetellen.

Hetzelfde geldt voor degene die het totaalbestand met alle scores beheerd, of dit nu een bestuurslid is (is nu het geval) of een lid, tenzij je een controlesysteem inbouwt, doet hij ook niet mee voor een Algemeen Klassement.


Bij veel dingen hierboven heb ik al gezegd dat dit mijn eigen mening/gevoel betreft, andere mensen kunnen hier dus heel anders over denken. Is dat voor jou zo, dan hoor ik dat graag.


Sowieso is het goed dat jullie weten dat we binnen het bestuur elk jaar stilstaan bij wat we allemaal doen en of er nog dingen verbeterd kunnen worden. We zijn als bestuur door de leden gemachtigd om besluiten te nemen in het algemeen belang van onze club, toch zullen we grote wijzigingen altijd op een Algemene Ledenvergadering voorleggen. De eerstvolgende vergadering is op 22 maart 2015.

RE: Algemeen klassement

2 opmerkingen: Niet ieder team heeft dezelfde leercurve, het ene team heeft 10 ritten nodig waar het andere team er 30 nodig heeft. Daarom zou ik regels opstellen obv resultaat ipv aantal gereden ritten. Of, waar ik eigenlijk de voorkeur aan geef, iedereen zelf laten kiezen. Los daarvan moet er worden gekeken wat praktisch uitvoerbaar is.

@bram: top 10 A klassement kan ook een mooie uitdaging zijn voor een nieuwe navi. Niet iedereen kan altijd op plek 1 mikken.

2: 1 rit zou kunnen meetellen voor meerdere regiokampioenschappen en er kunnen meer of minder regio's worden gedefinieerd zodat er voldoende ritten per regio zijn.

RE: Algemeen klassement

Regiokampioenschappen werken niet. Zoek maar eens uit, in welke regio's de ritten gereden worden en waar de deelnemers vandaan komen, dan zul je dat zelf ook in zien Rik.

Als je mensen zelf laat kiezen of ze A- of B-klassement rijden, dan gaat iedereen voor het B-Klassement.

Grootste probleem wat je met dit soort klassementen tevens hebt is:
Mensen die graag een prijs willen winnen aan het einde van heet jaar, die eigenlijk A zijn, zullen er alles aan doen om te mikken op B, als ze weten dat ze A nooit kunnen winnen.

Waar ik altijd op mik, om mee te beginnen is de bovenste helft van het dagklassement. Als dat gelukt is, dan top 10, 5 en als laatste de top 3. Met een andere (nieuwe) navi ben ik al tevreden met de bovenste helft.

RE: Algemeen klassement

Voorstel voor regiokampioenschap:

West: Zeelandrit, PIPU, DODA en LIFLAF
Zuid: MLR, Winterrit, Zomerrit, Smokkelrit
Oost: Achterhoekrit, sLingerrit, Kersenrit en Dauwrit

Ik denk niet dat er mensen zijn die lager inschrijven om maar iets te kunnen winnen. Bovendien is het dan een taak van de sportcommissie om hiervoor te waken en actief een gesprek te voeren als dat nodig is met de betreffende equippe. Op papier zou je kunnen zetten dat men zelf mag kiezen maar dat de sportcommissie de laatste hand heeft in welke klasse iemand deelneemt.

RE: Algemeen klassement

En Noord?

RE: Algemeen klassement

Tja, dan moeten er daar eerst mensen zijn die een rit willen rijden...

RE: Algemeen klassement

Het gaat er niet om of je in Noord wil rijden
Maar of er mensen zijn om 4 ritten uit te zetten in het noorden
Ik vind de hele discussie een farce
Er is nooit een klacht binnen gekomen over de opzet van het algemeen klassement
Het is simpel
1e Als je kampioen wilt worden rijd je alle ritten
2e Als je de beste chauffeur wilt zijn rijd je de stuurvaardigheidsproeven
3e Als je de beste dame wilt zijn rijd je voor het Dames Klassement
4 Als je geen ervaring heb en pas lid ben
Dan rijd je voor de Runners Up Cup
Dit kan volgens mij uitgebreid worden naar de 1e 3 Kalenderjaren dat je lid ben
5e Als je al jaren Lid ben en al veel Minis versleten heb en het pensioen in zicht komt Dan kom je vanzelf in de Senior Klasse terecht
6e En als je dit nog niet genoeg vind zoek je een andere autoclub die al deze mogelijkheden aanbieden Ik wens je veel succes met het zoeken
|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

RE: Algemeen klassement

Het gaat er niet om wat ik vind, maar hoe we meer deelnemers krijgen bij MSCN evenementen, mensen meer betrokken krijgen bij de club en op die manier de inkomsten kunnen vergroten om het voortbestaan van de club op lange termijn veilig te stellen.

Daarin stel ik je mening op prijs maar vind ik die in voorgaande reactie matig onderbouwd en weinig constructief verwoord, je oppert zelfs het tegenovergestelde :? .

De Frieslandrit is reeds geschrapt wegens gebrek aan deelnemers, met de pipu dreigt nu hetzelfde te gebeuren.

RE: Algemeen klassement

Bij de Frieslandrit ging het niet alleen om het aantal deelnemers, maar ook dat er geen uitzetter meer in de buurt woonde, die de rit uit wilde zetten.

Bij de Pipu zijn er dit jaar inderdaad weinig deelnemers geweest. De uitzetter heeft zijn best gedaan. En de rit staat voor komend jaar ook gewoon weer op de agenda.

RE: Algemeen klassement

Op de bestuursvergadering van 14 januari is dit onderwerp besproken en is het volgende besloten.

In onze statuten is het doel van onze club duidelijk beschreven: "De Mini Seven Club Nederland heeft ten doel het bevorderen van het contact tussen eigenaars en berijders van Classic en New Mini’s." Een van de activiteiten om dat contact te bevorderen zijn onze puzzelritten. En om het nog wat leuker te maken om hieraan mee te doen is het Clubkampioenschap ontstaan.

Na een uitgebreide discussie waarbij de diverse voor- en nadelen van alle opties en de beschikbare capaciteit binnen onze club besproken zijn, is dit eruit gekomen voor 2015:

1. We breiden de tijd waarin je als nieuw lid kans maakt op de Runners-up-cup uit naar 3 jaar.
2. Het Clubkampioenschap is alleen nog voor de puzzelritten, het resultaat bij de stuurvaardigheid telt dus niet meer mee.
3. De Stuurvaardheidstrophy blijft gewoon bestaan. Het damesklassement vervalt wel.
4. De Veteranencup voor mensen die meer dan 10 jaar lid zijn vervalt.

Naast al onze overige evenementen organiseren we in 2015 9 puzzelritten en 1 toertocht met puzzelelement in 5 provincies. De 10e puzzelrit in de 6e provincie is helaas vervallen wegens capaciteitsproblemen. Er zijn in 2015 dus 10 kansen om punten te verdienen voor het Clubkampioenschap. Het aangepaste reglement vind je hier: http://www.minisevenclub.nl/wiki/punten ... enschappen

Voor 2016 hopen we dat er meer mensen bereid zullen zijn om een puzzelrit in hun provincie uit te zetten zodat de spreiding over ons land nog beter wordt.

Als je nog vragen hebt over dit besluit dan horen we dat graag.

RE: Algemeen klassement

De losse stuurvaardigheidsproeven telde al niet mee voor het clubklassement
Alleen het eindklassement van de proeven werd verrekend naar het Club eindklassement
Door mee te doen aan de proeven kon je die punten vergaren om toch nog kampioen worden als het op een paar punten aankwam
Ik vind het jammer dat het Stuurvaardigheid proeven niet meer mee tellen voor het clubkampioenschap Of word er gestopt met de proeven ?

RE: Algemeen klassement

Lezen Henk. Voor de dames vervalt het stuurvaardigheidsklassement. Het gewone STV-klassement blijft gewoon bestaan.

RE: Algemeen klassement

Sorry Maar mijn punt is dat het eindresultaat van de proeven niet meer meetellen voor het clubklassement hiermee haal je het allerlaatste beetje stimulans weg om nog stuurvaardigheid proeven te gaan rijden
Zie punt 2

RE: Algemeen klassement

Mee eens Henk.

Jammer dat het beginnersklassement tijdgebonden blijft ipv resultaatgebonden. Gemiste kans.

Bij deze wil ik in 2016/2017 een rit organiseren in Zuid Limburg tussen oktober en maart. Is dat voldoende ver weg van alle andere ritten?

RE: Algemeen klassement

Leuk Rik!!

We beginnen na de zomer met inventariseren van alle data en mogelijkheden voor het volgende jaar, en hopen dan de voorlopige planning voor het jaar daarop in november af te ronden. Dus laten we tegen die tijd met elkaar bespreken wat er kan.